در دفتر امام جمعه فارسان برگزارشد؛

جلسه برنامه ریزی اعتکاف دانش آموزی در فارسان

در آستانه برگزاری مراسم اعتکاف،جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ویژه حضور دانش آموزان در این مراسم برگزارشد.
کد خبر: ۹۵۷۰۱۳۵
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛ کمیته اجرایی اعتکاف دانش آموزی شهرستان فارسان با حضور ائمه جمعه، مسئولان آموزش‌ و پرورش، مدیران ادارات و نهادها در دفتر امام جمعه فارسان برای هماهنگی وبرنامه ریزی اعتکاف تشکیل جلسه داد.

در این جلسه برای هر چه با شکوهتر برگزار شدن آیین اعتکاف دانش آموزی در مساجد شهرستان فارسان برنامه ریزی شد.

شایان ذکزاست: روزهای "سپید یا ایام‌البیض"، به روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری گویند، ایام‌البیض ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، دارای فضیلت بسیار هستند. " ایام‌البیض" یعنی روزهایی که شب‌هایش سفید است،  در روایات نقل شده که ایام البیض رجب از اهمیتی ویژه برخوردار است.

در روایتی حضرت امام جعفر صادق عليه السلام در فضیلت و اعمال ایام البیض فرمودند:"خداوند به اين امّت سه ماه ارزشمند عطا كرد، كه به امّت هاى قبل نداده بود و آن ماه ها، رجب، شعبان و ماه رمضان است و سه شب نيز به اين امّت عنايت كرد كه به امّت هاى پيشين نداده بود و آن شب هاى سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه است و همچنين سه سوره با فضيلت و پرمحتوا به اين امّت عطا كرد كه به امّت هاى سابق نداده بود و آن سوره هاى "يس"، "مُلك" و "توحيد" است، از اين رو هر كس كه ميان اين سه فضيلت جمع كند، ميان بهترين عطاهاى اين امّت جمع كرده است".

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار