خبرهای داغ:

اشتغالزایی برای ۲۹ درصد زندانیان خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت : ۲۹ درصد جمعیت محکومان و زندانیان استان خوزستان دارای مهارت و شغل هستند.
کد خبر: ۹۵۶۹۶۸۸
|
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علی دهقانی با تاکید بر ضرورت توانمندسازی زندانیان بیان کرد: این اقدام نه تنها در کسب درآمد و ایجاد اشتغال برای این قشر اهمیت دارد بلکه باعث کاهش ارتکاب به جرم و برگشت آن‌ها به زندان خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون برای ۲ هزار و ۲۱ مددجو در زندان‌های استان فرصت اشتغال فراهم شد که ۵۰۱ نفر به صورت اشتغال کارگاهی، ۹۴۷ نفر اعزام به کار و ۵۷۳ نفر اشتغال نشسته بودند.

دهقانی گفت: با استقرار کارگاه‌های متعدد در زندان‌های استان و ارائه دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف از جمله فنی و حرفه‌ای، جهادکشاورزی و صنایع دستی زمینه حرفه‌آموزی و اخذ گواهینامه پایان دوره برای زندانیان متقاضی فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: زندانیان می‌توانند پس از خروج از زندان با استفاده از مهارتی کسب شده با دریافت وام‌های خوداشتغالی نسبت به کسب درآمد پایدار اقدام کنند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های دستگاه قضا و به طور ویژه سازمان زندان‌ها توانمندسازی شغلی زندانیان فاقد مهارت است تا زمینه‌ساز حرفه‌آموزی محکومان و ایجاد اشتغال و درآمد برای آن‌ها بعد از گذراندن دوره محکومیت باشد.

دهقانی اظهارکرد: زندان یکی از ابزار‌های قانونی و اجتناب‌ناپذیر در راستای تامین امنیت جامعه و کاهش بزهکاری است به همین خاطر بهترین راهکار برای تحقق این امر، آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی برای باز اجتماعی کردن مجرمان است.

وی افزود: بدون شک ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به جلوگیری از بازگشت آن‌ها به سمت ارتکاب جرم، یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار