مدیر کانون های فرهنگی مساجد استان سیستان وبلوچستان:

در هر هیئتی راس هرم ونقطه کانون آن هیئت مداح و ذاکر اهل بیت (ع) است

حجت الاسلام پیشه ور گفت: مداحان و ذاکرین نقش مهمی در ترویج سیره و خلق و خوی اهل بیت(ع) دارند.
کد خبر: ۹۵۶۹۴۷۰
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین وهاب پیشه ور، مدیر کانون های فرهنگی مساجد استان سیستان وبلوچستان، در نشست بصیرتی و جهاد تبیین که ویژه مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) به مناسبت بزرگداشت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی در حسینیه حضرت علی اصغر(ع) زاهدان هم زمان با هفته مقاومت برگزار شد، ضمن اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) و نیزنقش مهم مداحان در ترویج سیره و خلق و خوی اهل بیت(ع) گفت:خوشرویی مومن نسبت به دیگران چه دوست و چه دشمن در ابتدا تاثیر مثبت را بر خود شخص و سپس بر دیگران می گذارد .

وی در ادامه با بیان نقش مهم مداحان در ترویج سیره و خلق و خوی اهل بیت (ع) تصریح کرد: در هر هیئتی راس هرم ونقطه کانون آن هیئت ،مداح و ذاکر اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام پیشه ور،تمام توجه ها والگو برداری ها در هیئت را معطوف به مداح آن هیئت دانست و افرود : اگر مداح نتواند این ویژگی و خصلت را در خود ایجاد و تقویت کند،هر تفکروهر عقیده ای که به هیئت ورود پیدا کند از مداح آن هیئت حس خوب را دریافت نخواهد کرد و این به منزله عدم کارایی مفیدو موفقیت مداح است.

مسئول کانون های فرهنگی مساجد استان،در ادامه با اشاره‌ به سیره شهدا در تبعیت از حضرات معصومین علیهم السلام‌ در برخورد با دوست و دشمن‌ و تأثیرات انسان ساز آن خاطر نشان کرد: گاهی ما نسبت به دیگران،خوب یا بد با اطلاعات محدود ذهن خود، تقسیم و ترسیم انجام می دهیم در حالی که خداوند این تقسیم و ترسیم و نگرش ما را نسبت به دیگران قبول ندارد.

حجت الاسلام پبشه ور باتاکید این مطلب که قضاوت شخصيت دیگران در محدوده اجازه واختیارات هیچ انسانی نیست، اذعان داشت: عدم اطلاع ازفرایند زندگی یک نفر ما را نسبت به قضاوت خوب یا بد آن فرد مبرا می کند. چرا که تاریخ گواه است، انسانهایی در آخرين لحظات، راه هدایت را یافتندو متعالی شدندو عکس آن هم صدق می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار