دانش آموزان قيامدشت در مراسم جشن تکليف سفيران آب شدند

700 دانش آموز دختر در قیامدشت در روز جشن تکلیف سفیران و همیاران آب در منازل خود شده و برای نزول باران دعا کردند.
کد خبر: ۹۵۶۹۴۳۵
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰

حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه شهر قیامدشت شهرستان ری در مراسم جشن تکلیف 700 دانش آموز سوم ابتدایی که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد  اظهار داشت: به همت شهرداری قیامدشت این جشن باشکوه فرهنگی دینی به صورت متمرکز در مصلی نمازجمعه شهر برگزار شد، ان شاءالله دانش آموزان که تکلیف شدند بتوانند وظیفه دینی که بر عهده شان هست را به نحو احسن انجام دهند.

وی افزود: متاسفانه در  چند سال اخیر با کاهش بارندگی ها مواجه بودیم، یکی از معضلات ما   کم بارشی ها است.

امام جمعه قیامدشت اذعان داشت: نسل جوان یکی از گروههایی هستند که می توانند در درست مصرف کردن آب و صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب ما را یاری کنند.اگر ما بتوانیم نسل جوان را در شیوه مصرف آب آگاه کنیم، یقیناً می توانیم آب را با بارش های کم مدیریت و تابستان را به خوبی سپری نماییم.

 خشکسالی و کمبود آب کشور را تهدید می کند

 

امید صابری مدیر امور آبفای بخش خاوران با اشاره به کمبود آب در کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: متأسفانه در چند سال اخیر با کاهش نزولات آسمانی، تشدید بحران خشکسالی و کمبود منابع تولید آب در سطح کشور مواجه بودیم و با پیشرفت زندگی صنعتی و رشد جمعیت مصرف آب نیز افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: با توجه اقلیم خشک و شکننده کشور ما در بخش آب، با مشکلات عدیده ای روبه رو هستیم و اهمیت حیاتی آب برای همگان آشکار شده است.

مدیر امور آبفای بخش خاوران افزود: در صورتی که برنامه ریزی درستی برای استفاده از منابع آبی نداشته باشیم؛ در سال‌های آینده مشکلات غیر قابل جبرانی خواهیم داشت؛ مدیریت بحران آب یکی از دغدغه‌های اصلی کشورهایی است که با خشکسالی و کمبود آب مواجه هستند.

صابری تصریح کرد: همزمان با جشن تکلیف دانش آموزان، تعدادی از دانش آموزان به عنوان همیاران آب برگزیده شدند تا مروج موضوع صرفه جویی در مصرف و راهکارهای صرفه جویی شرکت آب و فاضلاب را در این امر مهم یاری نمایند.

 دانش آموزان     الگوی مصرف را به خانواده   یادآوری کنند

هوشنگ اکبری بخشدار خاوران شهرستان ری نیز   اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص و کمبود آب در کشور وظیفه خود دانستیم از   وجود  دانش آموزان به عنوان سفیران آب در منازل استفاده کنیم.

وی افزود: دانش آموزان می توانند رعایت الگوی مصرف را به خانواده گوشزد و یادآوری کنند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار