خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه برادران میانه:

اولین ویژگی زمینه‌سازان ظهور، معرفت‌الله است

تبریز- مدیر حوزه علمیه برادران میانه در نشست فرهنگی کارکنان میانه، گفت: اولین ویژگی زمینه‌سازان حضور، ظهور، و قیام، معرفت‌الله است.
کد خبر: ۹۵۶۹۰۳۰
|
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سعید سلیمی با بیان ویژگی‌های زمینه‌سازان حضور، ظهور و قیام، ویژگی‌های اعتقادی و شناخت صحیح الهی و معرفت خدا را اولین گام در زمینه سازی عنوان کرد و گفت: تا از لحاظ باورهای درونی و شناخت الهی به درک و فهم الهی نرسیم. مهدوی نخواهیم شد.

   استاد حوزه و دانشگاه میانه بهترین و صریح‌ترین معرفت الهی را معرفت فطری و درونی و نتیجه این معرفت را خویشتن‌داری از گناه دانست و دعای جوشن کبیر را بهترین منبع برای معرفت الله معرفی کرد.

  حجت‌الاسلام سلیمی شناخت و باور به خود بقیه‌الله و باور به اینکه منجی عالم فقط اوست و لحظه‌شماری برای ظهور او را دومین ویژگی زمینه‌سازان عنوان کرد و گفت: عدم شناخت امام، موجب گمراهی خواهد شد.

  وی اقتدا به امام زمان(عج) قبل از قیام او، دوستی و دشمنی زبانی، عملی و قلبی با دوستان و دشمنانش و پیروی از ائمه هدایتگر در زمان غیبت را سومین ویژگی، دانست و اظهار داشت: قیام حضرت حجت(عج) ناگهانی و یکباره اتفاق خواهد افتاد و قبل از این اتفاق، باید خود را آماده کرده باشیم.

   حجت‌الاسلام سلیمی، تقوای الهی و تمسک به دین امام زمان(عج) را از دیگر ویژگی‌های زمینه‌سازان برشمرد و افزود: مهم نیست که چه کسی و در کجای عالم باشیم، مهم این است که انسانی مفید و ثمربخش باشیم و بدانیم که تا مادامی که اندیشه‌ها درست نشده و باور به خدا و قیامت در جان، روح و استخوان‌های ما ننشیند، در بزنگاه‌ها لنگ خواهیم بود.

   کارگاه فرهنگی با موضوع مهدویت در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار