نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های استان اردبیل شناسایی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای جلوگیری از بروز سیلاب و خطرات ناشی از آن نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های این استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۵۶۸۸۷۵
|
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های استان اردبیل شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل: علی حیدری اناری روز شنبه در جلسه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اردبیل برگزاری مانورهای تمرینی و آموزشی به منظور هماهنگی بیشتر در نحوه مدیریت افراد و تجهیزات در مواقع بحران را ضروری دانست و اظهار کرد: در سیلاب‌های سال گذشته تصرف حریم و بستر حاشیه رودخانه موجب بستن گلوگاه‌های مسیر آب و افزایش خسارت هنگام سیل شد و بر همین اساس مصمم شدیم حریم و بستر رودخانه‌ها را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: امسال شناسایی تمام بازه‌های اصلی و خطرپذیر رودخانه‌های استان، با هدف لایروبی و آزادسازی و جلوگیری از دخل و تصرفات غیرمجاز به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: ضروری است برای جلوگیری از خطرات سیل ، خرید تجهیزات مورد نیاز، نگهداری و دسترسی سریع به آنها، برگزاری مانورهای آموزشی و تمرینی به منظور توانایی مدیریت بحران و آگاهی از روش‌های پیشگیری و کنترل بحران در دستور کار مدیریت بحران قرار بگبرد.

حیدری اناری با بیان اینکه در ۲ سال اخیر ۳۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان لایروبی و ساماندهی شده است ، افزود: در این مدت با هدف افزایش ظرفیت آب‌گذری رودخانه و حصول اطمینان از عبور ایمن سیلاب ، ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان لایروبی و بیش از ۱۲ کیلومتر ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در یک‌ سال گذشته حدود ۱۶.۵ کیلومتر از رودخانه‌های رودخانه‌های گیوی چای، هرو چای، قوری‌چای، شاهرودچای، بالیخلو، قره‌سو و سوهاچای لایروبی و ساماندهی شده است.

طول رودخانه‌های استان اردبیل سه هزار و ۹۳۰ کیلومتر می‌باشد که سه هزار و ۷۳۴ کیلومتر آن داخلی و ۱۹۶ کیلومتر مرزی است ، از این تعداد در سطح هزار و ۹۴۵ کیلومتر عملیات نقشه‌برداری و تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها به پایان رسیده و هزار و ۹۸۵ کیلومتر هم با پیشرفت ۷۰ درصدی در دست اجرا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار