الگوی کشت و مصرف آب در اردبیل اصلاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اصلاح الگوی کشت و مصرف آب در این استان گفت: برای علاج‌بخشی کاهش منابع آب دشت اردبیل از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۷۶۹۸
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

الگوی کشت و مصرف آب در اردبیل اصلاح می‌شود

به گزارش بسیج، علی حیدری اُناری روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات آب اردبیل، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف آب را ضروری دانست و افزود: باید از این ظرفیت بهترین بهره‌ها را جسته و با تدوین برنامه‌های مستدل و علمی راه را برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش آب باز کرد.

وی با اشاره به ضرورت بکارگیری دستورالعمل‌های علمی و تحقیقاتی در بخش آب اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاهیان از جمله استادان مجرب می‌تواند در این راستا مثمرثمر واقع شود.

حیدری با بیان اینکه استفاده از راهکارهای علمی و تحقیقاتی برای اصلاح الگوی مصرف و کشت در دشت‌های استان جزو برنامه‌های بخش آب است، ادامه داد: باید با برگزاری سمینارها و میزگردهای علمی و استفاده از نظرات صاحب‌نظران دنبال راهکارهای مناسب برای رسیدن به مصرف بهینه منابع آب و علاج‌بخشی کمبود منابع بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت مراکز علمی جهت آسیب‌شناسی و حل مشکلات شرکت آب تاکید کرد و گفت: محدودیت اعتباری و مالی در زمینه استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی جهت ارتقا کیفیت آب آشامیدنی نداریم و از هر ایده و راهکاری در این بخش استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شناسایی و تمرکز بر مشکلات و ارائه راهکارهای اساسی هدف اصلی کمیته مشاوران جوان و تحقیقات است ، اظهار کرد: راهکارهای لازم برای تامین آب آشامیدنی مرکز استان با توجه به کاهش تراز مخزن سد یامچی و افزایش مقدار آرسنیک چاه‌های داخل شهر باید بررسی شود.

بر اساس آمارهای موجود استان اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان که به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند در جایگاه چهارم قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار