دادستان نمین خبر داد؛

تشکیل ۳۵ فقره پرونده کیفری برای متصرفین مراتع در نمین

نمین- دادستان شهرستان نمین گفت: در طول سه ماه اخیر تعداد ۳۵ فقره پرونده کیفری برای متصرفین مراتع تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۵۶۷۱۱۰
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

تشکیل ۳۵ فقره پرونده کیفری برای متصرفین مراتع در نمین

حسن شاهی در گفت‌وگو با بسیج، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۸ هکتار از مراتع شهرستان نمین رفع تصرف شده است، اظهار کرد: برای حفظ و حراست از مراتع برخورد با متصرفین باید تشدید یابد.

وی از جمله کمبودهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نمین را نبود پاسگاه در محدوده جنگی روستای سوها، نیروی انسانی، تجهیزات خودرویی و پایش عنوان کرد و گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نمین باید هر چه سریع‌تر کمبودهای خود را برطرف کند

دادستان شهرستان نمین افزود: با توجه به ابعاد و اهمیت موضوع و جهت رفع موانع مسئولان شهر آبی بیگلو و شهرستان نمین طی مکاتبه‌ای نیازمندی‌های شهرستان را به مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

شاهی بر همکاری بخشداران و دهیاران در جهت حفاظت از عرصه و اعلام به موقع جرم تاکید و افزود: عرصه و جنگل ثروت‌های ملی هستند و باید برای حفظ و نگهداری آن‌ها گام‌های اساسی برداشته شود.

بازدید مستمر از معادن شهرستان نمین انجام می‌شود

وی ادامه داد: در راستای اجرای قانون معادن و رعایت مقررات زیست محیطی و رسیدگی به مطالبات مردم بازدید مستمر از معادن شهرستان نمین تداوم خواهد داشت.

دادستان شهرستان نمین با تاکید بر رعایت حقوق روستاییان توسط بهره برداران معادن افزود: در پی اعتراض اهالی یکی از روستاها به عبور ماشین‌های معادن از راه بین مزارع از محل بازدید به عمل آمد و جهت جلوگیری از تضییع حقوق زارعین دستورات لازم صادر شد.

شاهی با اشاره به اینکه طبق قانون بهره برداران معادن بعد از اتمام بهره برداری باید نسبت به بازسازی معدن اقدام کنند افزود: صاحبان یکی از معادن بعد از پایان بهره برداری نسبت به بازسازی اقدام نکرده است برای جلوگیری از هر گونه خطر هر چه سریع‌تر باید نسبت به مسطح‌سازی و رفع موانع اقدام کنند.

وی با بیان اینکه یکی از معادن شهرستان مقررات بهره برداری و حد ارتفاع را علی‌رغم اخطار رعایت نکرده است افزود: برای اینکه اهالی روستاها و احشام با مشکل مواجه نشوند دستور توقف عملیات تا رفع نواقص صادر شد.

دادستان شهرستان نمین با تاکید بر اینکه برای اجرای درست قوانین مسئولین مربوطه نظارت مستمر بر معادن داشته باشند، خاطر نشان کرد: ضمن احترام به حقوق صاحبان معادن و حمایت قانونی از آنها، به عنوان مدعی‌العموم به تخلفات ورود جدی خواهم داشت.

ارسال نظرات