نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

مردم شیعه و سنی ولایتمدار و همپا با انقلاب اسلامی هستند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مردم شیعه و سنی منطقه ولایت‌مدار، علاقه‌مند و همراه و همپا با انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۵۶۵۹۶۵
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از دلگان، آیت‌الله مصطفی محامی در نشست با اقشار مختلف مردم شهر چگردک مرکز بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان بیان کرد: در سفرهای شهرستانی به دنبال ارتباط بیشتر با مردم و آشنایی با مشکلات و مطالبات آن‌هاست تا در جلسات با مسئولان استان و مرکز کشور پیگیر مطالبات آن‌ها باشیم.

وی افزود: به اذعان ساکنان منطقه وضعیت فعلی شهرستان دلگان و بخش جلگه چاه هاشم با قبل از انقلاب قابل‌مقایسه نیست و این بدین معناست که ما نباید در هنگام مواجه با مشکلات ناامید شویم؛ بلکه باید انگیزه مضاعف پیدا کنیم تا به‌تدریج بر مشکلات فائق آییم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بخش جلگه چاه هاشم دارای ظرفیت‌های فراوانی بوده و قطب کشاورزی منطقه است و محصولات مختص خود را دارد و زمینه‌های کار زیادی در این منطقه وجود دارد.

وی اضافه کرد: مایه تعجب است که با این حجم از ظرفیت‌ها باز هم مردم و جوان‌ترها از مشکل اشتغال و بیکاری سخن بگویند که البته باید توجه داشته باشیم کار تنها استخدام در دستگاه‌های دولتی نیست.

آیت‌الله محامی ادامه داد: مسئولان در گزارش‌های خود عنوان می‌کنند تسهیلات و پروژه‌های خوداشتغالی خوبی در نظر گرفته شده اما جوانان کمتر استقبال می‌کنند که چنین چیزی نشان‌دهنده این است که فرهنگ کار در استان ما آسیب‌دیده است.

امام‌جمعه زاهدان گفت: متأسفانه در منطقه دلگان و جلگه چاه هاشم با آسیب‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مواجه هستیم و اعتقاد بنده است که ریشه بسیاری از مشکلات به جنبه فرهنگی بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: مایه تأسف است که اخبار ناامنی و درگیری‌های طایفه‌ای از منطقه مخابره شود و باید بدانیم که حل این اختلافات و درگیری‌ها دست خود ماست و البته این فرهنگ یک‌شبه تغییر نخواهد کرد و باید همه تلاش کرده و دست‌به‌دست هم بدهند تا در طول سال‌ها این فرهنگ اصلاح شود.

آیت‌الله محامی عنوان کرد: همه بزرگان طوایف، علما، معتمدین و مسئولان باید در این جهت تلاش کنند تا ما ارزش‌های اسلامی را دنبال و تعصبات قومی و قبیله‌ای را کنار بگذاریم.

وی گفت: دانش‌آموزان و نسل جوان آینده‌سازان این مرزوبوم خواهند بود و اگر بخواهیم محل زندگی ما آباد شود اول باید روی خود کارکرده و به خود بپردازیم چرا که به تعبیر امام علی (ع) انسان تنها همین جسم کوچک نیست؛ بلکه خلاصه عالم بشیریت است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نسل جوان باید قدر خود را بدانند و به دنبال تربیت و افزایش دانش و بینش خود باشند از این جهت که راه رشد برای همه باز است و صرفاً به تلاش خود ما بستگی دارد و نباید وقت خود را هدر دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار