خبرهای داغ:

عشایر کشور همواره مرزبانان کشور بودند

فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان گفت: عشایر با ایستادن مقابل مستعمران خارجی و متجاوزان بعثی برگ زرینی از حماسه آفرینی را در تاریخ ثبت کردند.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۹۱
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج دزفول سردار سرتیپ پاسداران حسن شاهوارپور سه شنبه شب در یادواره شهدای عشایر شهرستان دزفول در منطقه شهیون این شهرستان افزود: عشایر در کنار حضور در میدان‌های نبرد، نقش موثری در پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشتند همچنین عشایر با استمرار تولید اجازه ندادند تا چرخه پشتیبانی از جبهه و شهرها قطع نشود.

وی با اشاره به شکل گیری بسیج عشایر دزفول در روزهای ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: عشایر لر، عرب و بختیاری با وحدتی مثال زدنی ذیل بسیج عشایر دزفول، مسوولیت برخی محورهای عملیاتی را به عهده داشتند.
سردار شاهوارپور تصریح کرد: عشایر خوزستان همواره نگهبان و پاسدار فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و بومی بوده‌اند که با حفظ زبان و لباس و آداب و رسوم محلی میراث دار فرهنگی غنی و اصیل است.
وی عشایر را مظهر اقتصاد خودکفا دانست و اظهار کرد: عشایر پاسدار محیط طبیعی و منابع زیست محیطی کشور و استان هستند ضمن اینکه در تولید محصولات مورد نیاز کشور نقش چسمگیری دارند.
استقلال کنونی کشور مرهون جان فشانی شهداست
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظامی مردم پایه است ادامه داد: حضور مردم در همه عرصه‌ها تعیین کننده بوده و توطِئه دشمنان را خنثی کرده است.
سردار شاهوارپور استقلال کنونی کشور را مرهون جان فشانی شهدا دانست و افزود: دو سوم وسعت جغرافیایی ایران به دلیل حاکمیت حاکمان بی لیاقت طی قرن‌های گذشته از ایران جدا شده است و ایثارگری جوانان ما در دوران دفاع مقدس جلوی تکرار دست درازی به خاک این کشور را گرفت.

 جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین دل خون و نگران هستند.
وی با تاکید بر اینکه دوران حکومت‌های دیکتاتور در دنیا به سر رسیده است گفت: مردم فلسطین بدون داشتن ارتش و با حداقل امکانات با وجود همه دشواری‌ها ۷۵ سال است که در مقابل غاصبان صهیونیستی ایستاده‌اند و به این ایستادگی ادامه می‌دهند.
رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ ۷ و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.
هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار داد اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساخت.
به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.
همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار