در گردهمایی خادمین امامزادگان شهرکرد ؛

خدمت به امامزادگان توفیق بزرگ الهی است

در آستانه وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها،گردهمایی خادمین آستان مبارک امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۵۷۸۱
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهامحال بختیاری؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری، با تسلیت رحلت حضرت ام البنین سلام الله علیها،گفت: نام حضرت ام البنین سلام الله علیها یادآور عظمت و درخشندگی سیمای حضرت قمربنی هاشم علیه السلام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، افزود: حضرت ام البنین سلام الله علیها دریای ایثار،گذشت، ادب، فداکاری، غیرت، محبت و ولایت پذیری بود و در دامان پاک خود چهار فرزند تربیت کرد که در رکاب حجت خدا در کربلا به شهادت رسیدند، حضرت ام البنین سلام الله علیها از خاندان و طایفه ای است که به شهامت، رشادت و شجاعت و ویژگی های نیکوی اخلاقی مشهور بودند.

این مقام مسئول، از تلاش ارزشمند و حضور پرشور خادمین برادر و خواهر، همچنین از اقدامات اجرا شده و در دست اجرا فرهنگی،اجتماعی و عمرانی مدیریت و هیأت امنا امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد تقدیر کرد و گفت: در همه ی مناسبت های مذهبی و ملی برنامه های فرهنگی، آموزشی کلاس های قرآن،نهج البلاغه صحیفه سجادیه ویژه خواهران به همت مرکز افق خواهر و مراسم سخنرانی و مداحی برای زایرین و مجاورین بصورت عمومی برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیری،با اشاره اقدامات شمیم خدمت و قرار دوازدهم در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد، افزود: اشتغال‌زایی بانوان سرپرست خانواده استان با برگزاری کلاس‌های آموزشی دارای مجوز رسمی ازسوی سازمان فنی و حرفه‌ای و اعطاء گواهی معتبر به شرکت کنندگان، آموزش توانمند سازی و عرصه محصولات، ایجاد زمینه اشتغال، بازار یابی و فروش محصولات تولیدی، شناسایی خانواده های کمتر برخودار، تهیه و تقدیم بسته های معیشتی به نیازمندان در طول سال از جمله اقدامات ارزشمند شمیم خدمت است که در دوازدهم دیماه سالجاری، تهیه بسته های معیشتی برای تولد چهارمین نوزاد خانواده نیازمند به مبلغ ۱۷میلیون ریال به نیابت امام زمان علیه السلام، در راستای ترویج فرهنگ ارائه خدمات اجتماعی برگزار خواهد ‌شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، به فعال سازی شبکه خادمین اشاره کرد و افزود: در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد، در مرحله نخست جذب خواهران و در ادامه نیز کار جذب برادران خادم انجام شد و نیز برای خادمین جلسات آموزشی برگزار شده و خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری جزو تنها استان‌هایی است که دفن اموات در جوار امامزادگان انجام نمی‌شود، گفت: دفن اموات از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و مذهبی به نفع امامزادگان است و اموات هم از برکات معنوی برنامه هایی اجرایی در امامزادگان بهره مند می شوند، براساس روایات اگر بر قبری قرآن خوانده شود، از عذاب او کاسته می‌شود، فلذا دفن در اماکن مقدسه برای فرد فوت شده برکات معنوی دارد. اگر بواسطه دفن یک میت حداقل پنج نفر از اعضای خانواده هر هفته روزهای پنج‌شنبه به امامزاده مراجعه کنند، هر هفته شاهد جمعیت قابل توجه ای در بقعه خواهیم بود و درآمد حاصله از فروش قبور هم برای تقویت زیرساخت های امامزاده هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: قصد نداریم امامزادگان را تبدیل به آرامستان کنیم، شایسته است به جای هزینه‌های گزاف برای خریدسنگ قبر ونمادهای شیرسنگی این هزینه برای زیرساخت‌های امامزادگان با خرید قبر اختصاص یابد، در این راستا آمادگی برای فروش قبر در جوار امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد فراهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیری، گفت: عمده هزینه های امامزادگان مردمی تامین می شود، تلاش کنیم با اطلاع رسانی، مردم را در کارهای خیر شریک کنیم، با کمک گرفتن از مردم خیر، از نیازمندان و خانواده های کمتر برخودار گره‌گشایی کنیم.

وی، در بخش پایانی سخنانش به فعالیت نخستین موقوفه مشارکتی حضرت زهرا سلام الله علیها در استان از ایام فاطمیه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با فروش اوراق مشارکت حداقل با ۵۰۰ هزار ریال هزینه خرید زمین این وقف فراهم می‌شود، این موقوفه مشارکتی با نیت تبلیغ و ترویج فرهنگ فاطمی،برگزاری مراسم شهادت و ولادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، اعزام مبلغ برای تبیین سیره فاطمی و اجرای برنامه‌های منتسب به کوثر قرآن می باشد.

 پاسخگویی به سوالات از دیگر برنامه های مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در این گردهمایی بود.

تلاوت آیات نورانی کام الله محید، سخنرانی مدیر کانون های خدمت رضوي استان و مداحی یکی از مداحان اهلبیت عصمت و اطهارت علیهم السلام در ماتم جانسوز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار