استاندار ایلام تاکید کرد:

لزوم توجه فعالان فرهنگی به موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

استاندار ایلام گفت: دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی به موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۶۵۷۶۷
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،حسن بهرام‌نیاروز سه‌شنبه در هفتمین جلسه ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: تاکنون در حوزه تسهیلات فرزندآوری پنج هزار و ۲۴۸ مورد با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در ایلام پرداخت شده است.

 

استاندار یادآور شد: ایلام با ۸۰ درصد پرداختی تسهیلات ازدواج و هم‌ردیف با استان تهران در رتبه اول و استان‌های یزد و اصفهان در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

 

 بهرام‌نیا با قدردانی از عملکرد بانک‌های ایلام در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج و کسب رتبه نخست در بین استان‌های کشور، گفت: علاوه بر این، شاهد جهش خوبی در پرداخت تسهیلات بانک‌ها در حوزه تسهیلات مسکن خودمالکی هستیم و پرداختی‌ها از ۸۰ نفر به ۸۰۰ نفر رسیده است.

 

 وی افزود: از صداوسیما انتظار می‌رود تلاش و زحمات صورت‌گرفته که منجر به موفقیت در سطح ملی شده است را نه کم و نه زیاد و برابر واقعیات را برجسته کنند که البته در راستای امیدآفرینی مهم است.

 

 بهرام‌نیا با بیان اینکه سزاوار نیست زحمات بانک‌ها نادیده گرفته شود، ادامه داد: البته در جای خود از بانک‌ها انتقاد کردیم و اعلام کردیم هر بانکی که نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن کوتاهی کند، جریمه می‌شود، اما عملکرد بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج و تسهیلات مسکن خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن قابل‌تقدیر است، لذا باید پرداخت تسهیلات با همین آهنگ استمرار یابد.

 

 استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حاکمیت از سه عنصر جمعیت، قدرت و سرزمین تشکیل شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب و رئیس‌جمهور، جوانی جمعیت است که در واقع جمعیت مؤلفه قدرت است.

 

 وی در ادامه با اشاره به طرح حمایت از مادران باردار و شیرده نیز گفت: اگر می‌خواهیم آینده خوبی را برای کشور رقم بزنیم لازمه آن توجه به نسل آتی است و در جلسه بعدی ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید گزارش جامعی از آخرین وضعیت مادران باردار و شیرده تهیه و بر اساس آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

 

 بهرام‌نیا لازمه هر گونه برنامه‌ریزی را آمار و اطلاعات عنوان کرد و گفت:نقش دستگاهای فرهنگی از جمله صداوسیما، حوزه‌های علمیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی رسانه‌ها دررابطه‌با جوانی جمعیت مهم است، جمعیتی که در مکتب امام حسین (ع) پرورش یابد تا نتیجه این مکتب و دانشگاه بزرگانی مانند سپهبد شهید سلیمانی باشد، لذا تقویت بعد فرهنگی و کمی جمعیت باید در دستور کار قرار گیرد.

 

 استاندار ایلام همچنین به‌ضرورت ایجاد مهدکودک در ادارات دولتی اشاره و اظهار کرد: تقویت مهدکودک‌ها در سطح ادارات در سلامت جسمی و روحی کودکان اثرگذار است.

 

 وی در ادامه با اشاره به وضعیت شهرستان‌های ایلام در شاخص‌های حوزه باروری و فرزندآوری نیز گفت: میزان باروری کل کشور ۱/۶ درصد و رتبه کشوری ایلام از مجموع کل شهرستان‌ها ۲۶۰ است.

 

 در این نشست، مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی ایلام در خصوص اقدامات انجام شده در سطح هر دستگاه در حوزه جوانی جمعیت و خانواده گزارش‌هایی را ارائه کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار