۶۰ هزار اردبیلی دارای سند ثبت‌نامی سفر عمره مفرده هستند

مدیر حج و زیارت استان اردبیل با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر در این استان برای عمره مفرده ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: زائرین عمره مفرده استان اردبیل در قالب ۲ کاروان در ماه‌های رجب و شعبان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۹۵۶۵۶۵۱
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

۶۰ هزار اردبیلی دارای سند ثبت‌نامی سفر عمره مفرده هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابراهیم احدی روز سه‌شنبه با اشاره به آغاز عملیات اعزام عمره مفرده پس از وقفه ۹ ساله اظهار کرد: با توجه به وقفه طولانی مدت در اعزام زائرین به عمره مفرده، موانع و محدودیت‌هایی پیش رو بود که با راهبری بعثه مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت این برنامه امسال به تدریج شروع شده و در مرحله اول ۷۰ هزار نفر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل یادآور شد: عملیات اعزام زائرین از ۲۲ آذر با آغاز ثبت‌نام در سراسر کشور شروع شده است ، البته زائرین در این مرحله با مراجعه به سامانه حج و زیارت گروه‌بندی و اطلاعات اعضای خود را تکمیل می‌کنند.

احدی افزود: از استان اردبیل ۶۰ هزار متقاضی حج عمره مفرده وجود دارد که شامل ثبت‌نام‌های سال ۱۳۹۰ و قبل از آن است.

وی تصریح کرد: از ۲۳ آذرماه امکان ذخیره و اعزام اولویت‌های یک تا ۱۵۰ فراهم شده بود که افراد مراجعه کردند و کاروان‌ها را ذخیره کردند و در روزهای بعد با هماهنگی بانک‌های عامل مراحل تکمیل ثبت‌نام شامل پرداخت وجه، ارائه مدارک را انجام می‌دهند.

هزینه سفر عمره مفرده ۴۲۸ میلیون ریال است

مدیر حج و زیارت استان اردبیل با بیان اینکه هزینه سفر عمره مفرده ۴۲۸ میلیون ریال است، ادامه داد: افرادی به هر دلیلی خواستند اولویت‌های خود را منتقل کنند این امکان فراهم است و این افراد باید از طریق دفاتر زیارتی زیرپوشش حج و زیارت پوشش این فرایند را انجام دهند.

احدی یادآورشد: فرایند اعزام قرار بود از ۲۸ آذر شروع شود اما با توجه به فرصت کوتاه حدود یک هفته‌ای ثبت‌نام تا اعزام زائرین، سازمان حج و زیارت ۱۶ روز به این مهلت اضافه کرد تا خانواده‌ها آمادگی بیشتری را داشته باشند و زمان اعزام در سراسر کشور از ۲۸ آذر به ۱۲ دی منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: از استان اردبیل زائرین عمره مفرده در قالب ۲ کاروان در ماه‌های رجب و شعبان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد به این ترتیب که کاروان اول ۱۷ بهمن با ظرفیت ۱۵۵ نفر و کاروان دوم و ۲ اسفند با ظرفیت ۱۲۰ نفر به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل در خصوص فرایند ثبت‌نام زائرین در استان گفت: ثبت‌نام اولیه با اولویت یک تا ۱۵۰ بود که بعد از تکمیل فرایند ثبت نام این تعداد، تا اولویت ۳۰۰ و در ادامه تا اولویت ۴۰۰ دعوت و ثبت‌نام انجام شد ، منتهی بر اثر همان تغییرات برنامه کاروان‌های سراسر کشور، کاروان اول این استان هم حذف شد.

احدی با بیان اینکه فرایند اعزام کاروان‌ها وتدارکات آن مستلزم هماهنگی‌های پیچیده است، اظهار کرد: برای کاروان‌هایی که برای ماه‌های شعبان و رجب پیش‌بینی شده بود، اولویت ۱ تا ۶۰۰ در سراسر کشور برای تکمیل ظرفیت اعلام شد تا اگر به هر دلیلی اولویت‌های یک تا ۴۰۰ مراجعه نکردند، اولویت‌های بعد تا تکمیل ظرفیت کاروان دعوت شوند که این فرایند تکمیل شد و در شرف برگزاری کلاس‌های آموزشی، برنامه صدور روادید و اعزام زائرین هستیم.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل در خصوص پروازهای زائرین عمره مفرده هم افزود: ۱۸ ایستگاه پروازی در سراسر کشور عملیات انتقال زائرین را بر عهده داشتند که با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت این تعداد در ۱۰ ایستگاه تجمیع شد که در این راستا پروازهای استان‌های شمال غرب از ایستگاه پروازی تبریز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه داشتن گذرنامه تا هشت ماه اعتبار برای زائرین ضروری است، گفت: زائرینی که قصد ثبت‌نام دارند در اسرع وقت به اخذ گذرنامه اقدام کنند ضمن اینکه گذرنامه‌های سبز اربعین برای این سفر دارای اعتبار نیست.

احدی ادامه داد: اگر در سه سال گذشته زائرین واکسن تزریق کردند نیاز به تزریق مجدد نیست در غیر این صورت باید تزریق کنند و در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی و باید و نبایدهای سفر هم اقدام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار