۸۰۰ میلیارد ریال صرف تکمیل طرح آبرسانی نمین و عنبران شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای تکمیل فاز اول طرح آبرسانی نمین و عنبران ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
کد خبر: ۹۵۶۵۶۴۹
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

۸۰۰ میلیارد ریال صرف تکمیل طرح آبرسانی نمین و عنبران شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی حیدری اناری روز سه‌شنبه در بازدید از طرح آبرسانی نمین و عنبران افزود: طرح آبرسانی نمین و عنبران آماده بهره‌برداری شده و برای تکمیل آن بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۴۰۰ میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم تامین شده است.

وی ارزش ریالی طرح آبرسانی نمین و عنبران را سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح مشکل آب آشامیدنی و آب مورد نیاز بخش صنعت شهرهای نمین، عنبران و پنج روستای تابعه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به میزان آب اختصاص یافته به مدار بهره‌برداری در این طرح ادامه داد: با وارد شدن چاه شماره چهار به مدار بهره‌برداری مقدار ۳۰ لیتر برثانیه آب وارد مخزن ۵۰۰ متر مکعبی شده و ظرفیت تامین آب شهرها و روستاهای هدف به ۱۶۷ لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

عبدالرضا محبت‌دار ، نماینده مجری طرح آبرسانی نمین و عنبران نیز در این بازدید گفت: با راه‌اندازی این طرح نیاز آب آشامیدنی شهرستان‌های نمین، عنبران و پنج روستای تابعه تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

وی افزود: این طرح دارای سه مخزن ۲ هزار متر مکعبی ، سه مخزن ۵۰۰ متر مکعبی، سه باب ایستگاه پمپاژ و ۱۲ کیلومتر خط انتقال می‌باشد.

به گزارش بسیج، طرح آبرسانی نمین و عنبران با هدف تامین آب مطمئن و پایدار مردم این ۲ شهر و پنج روستای مجتمع وحدت (روستاهای گلشن، جید، میناباد، میرزانق و عنبران علیا) با تامین نیاز آبی ۱۶۷ لیتر در ثانیه تا افق ۱۴۲۵ به طول ۲۵ کیلومتر اجرا می‌شود.

این طرح شامل ۲ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۶۷ لیتر در ثانیه در روستای گللو ، ۷۰ لیتر در ثانیه در سه‌راهی عنبران ، ۲۵ کیلومتر خط انتقال از روستای گللو تا مخازن انتهای شهر عنبران و اجرای مخازن ۲۹۰۰ متر مکعبی است.

شهر نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل دارای ۱۳ هزار نفر جمعیت است. جمعیت روستایی شهرستان نمین درصد بیشتری از ساکنان منطقه را تشکیل می‌دهند و ۶۰ هزار نفر در ۹۱ روستای این شهرستان سکونت دارند.

ارسال نظرات