با حمایت بسیج سازندگی سپاه فتح استان؛

سرانجام اعتماد به نخبگان/ کهگیلویه و بویراحمد نخستین استان هوشمند کشور می شود

برای نخستین بار در کشور طرح ستون هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی توسط شرکت دانش بنیان ایده سازان مبین ویرا در استان کهگیلویه و بویراحمد با حمایت بسیج سازندگی سپاه فتح از مرحله طراحی وارد فاز تولید و نصب خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۶۵۱۰۹
|
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج؛ صبح امروز با حضور سرهنگ حسن رضایی مسئول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح، سید محمود رادمنش مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ، عباس اسفندیاری نماینده شرکت دانش بنیان ایده سازان مبین ویرا ، قرارداد تولید، نصب و راه اندازی ستون های هوشمند جهت هوشمند سازی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد منعقد و به امضاء طرفین رسید.

این طرح به همت نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد جهت هوشمندسازی شهرهای استان طراحی شده و بیش از 20 خدمت را به شهروندان ارائه خواهد داد.
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی که به منظور انعقاد قرارداد عملیات اجرایی ستون های هوشمند برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی بر استفاده از هوش مصنوعی اظهار داشت: یکی از اهداف توسعه پایدار نظام جمهوری اسلامی بهره مندی از شهرها و سکونت گاه های هوشمند است و به همین منظور و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی، قرارگاه بسیج سازندگی سپاه فتح ضمن حمایت از طرح های دانش بنیان ، با انعقاد قرارداد عملیات اجرایی با شرکت دانش بنیان ایده سازان مبین ویرا و نظارت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گامی مهم را در راستا هوشمند سازی خدمات در استان بر خواهد داشت.
سرهنگ حسن رضایی با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح بیش از 20 خدمت در سطح شهرهای استان هوشمند خواهند شد، گفت: در ابتدا شهر یاسوج به عنوان شهر پایلوت از خدمات آتش نشانی ، ترافیک شهری، پایش و مدیریت چراغ های راهنمایی و رانندگی، پلیس 110 و ... از طریق هوش مصنوعی بهره مند خواهد شد.
وی ضمن تقدیر از حمایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،شروع طرح هوشمند سازی در کهگیلویه و بویراحمد را مایه افتخار استان خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه امروزه دنیا به سمت ارائه خدمات هوشمند پیش می رود لازم است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی در این زمینه گام های مؤثری را بردارد.
سرهنگ رضایی ضمن اعلام حمایت از طرح هوشمند سازی خدمات در استان، تصریح کرد: قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح جهت نیل به اهداف هوشمند سازی و زیرساخت های مدیریت آماده همکاری است.

سرانجام اعتماد به نخبگان/ کهگیلویه و بویراحمد نخستین استان هوشمند کشور می شود

عباس اسفندیاری، طراح سیستم ستون هوشمند نیز در این نشست با تقدیر از حمایت قرارگاه بسیج سازندگی سپاه فتح ، اظهار داشت: این دستگاه به منظور هوشمند سازی خدمات شهری طراحی و ساخته شده و به لحاظ ارائه خدمات الکترونیکی، مخابراتی در سطح کشور نمونه است.
وی ادامه داد: براساس تحقیقات مشخص شد که برخی از کشورها در حال هوشمند سازی خدمات شهری در برخی از شهرهای خود هستند و به همین دلیل با کمک مجموعه همکاران موفق به تولید بومی و کارگاهی آن در استان کهگیلویه و بویراحمد شدیم و این طرح مورد تأیید قرار گرفت.
اسفندیاری پایش تصویری در سطح شهر و به تبع آن افزایش سطح امنیت ، جمع آوری اطلاعات از طریق انتقال صوت و تصویری ، اعلام وضعیت اضطراری و امداد و نجات انتظامی، فعالیت های اورژانسی ، توزیع شبکه های بی سیم و وای فای ، اینترنت مدیریت شده و رایگان جهت خدمات ضروری از اهم خدمات این ستون هوشمند است.

سرانجام اعتماد به نخبگان/ کهگیلویه و بویراحمد نخستین استان هوشمند کشور می شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تقدیر از بسیج سازندگی سپاه فتح جهت حمایت از طرح تولید و اجرای ستون های هوشمند در استان ، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و لزوم اقدامات دانش بنیان در کشور اظهار داشت: بی شک بدون اقدامات دانش بنیان ، مهار تورم و افزایش تولید محقق نخواهد شد و لازم است که دستگاهها و ادارات در این راستا گام بردارند.
سیدمحمود رادمنش،قوانین دست و پاگیر و بروکراسی های اداری را از مهمترین موانع پیش روی نخبگان جهت اجرایی کردن طرح های مهم دانش بنیان عنوان کرد و ادامه داد: بروکراسی های اداری موجب دلسردی نخبگان خواهد شد و این مهم نیاز به درک دستگاههای اجرایی در راستای تحقق به اهداف هوشمند سازی خدمات شهری است.
وی ضمن تقدیر از حمایت های سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح، ، جهانگیر شاهینی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان و مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه فتح استان، ابراز امیدواری کرد که علاوه بر شهر یاسوج به عنوان پایلوت ، زمینه هوشمندسازی سایر شهرهای کشور نیز فراهم شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار