نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در ارومیه اجرا می‌شود

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدای آذربایجان غربی از برپایی نمایشگاه" ائلفن" و نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوران در ارومیه خبر داد و گفت: این رویداد با هدف شناسایی استعدادهای شاخص در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۵۰۸۵
|
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

محمد جلال‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، با بیان اینکه همانند سایر اقشار بسیج در مناسبت‌های مختلف از جمله هفته بسیج و هفته پژوهش برنامه‌های مختلفی با محوریت این معاونت اجرا شده است، گفت: اقداماتی نظیر شرکت در نمایشگاه علمی و فناوری ارومیه، دیدار با نخبگان، نشست بصیرتی با عنوان تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در حوزه علمی و ... تاکنون انجام گرفته است.

جلال‌زاده به برپایی مجمع سالانه بسیج به میزبانی ارومیه با حضور مسئول بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور اشاره کرد و گفت: این مجمع فرصتی برای بررسی ظرفیت‌ها، نقاط قوت و ضعف استان در حوزه علمی و فناوری به شمار می‌رود.

وی به اجرای فاز دوم رویداد " شهر من شهر کارآفرین" با مشارکت پژوهشگران و نخبگان علمی استان اشاره کرد و گفت: از یکم تا سوم بهمن ماه نمایشگاه ائِلفن در تالار وحدت ارومیه با محوریت نهمین جشنواره جهادگران علمی و فناوری برگزار خواهد شد.

این مسئول به برپایی رقابت‌های استعدادیابی و نمایشگاه در قالب این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: برای ائلفن سایت نیز طراحی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از مطالب آن بهره‌برداری کنند.

جلال‌زاده متولیان اصلی نمایشگاه فوق را سپاه شهدا آذربایجان غربی و معاونت علمی و پژوهشی سپاه شهدای استان عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، دانشگاه علمی و کاربردی، بنیاد نخبگان و ... نیز در این زمینه با مجموعه سپاه همکاری می‌کنند.
معاون علمی و پژوهشی و فناوری سپاه شهدای استان با بیان اینکه در این نمایشگاه حداقل ۵۰ غرفه دایر خواهد شد، گفت: این نمایشگاه فرصتی را فراهم کرده است تا توانمندی‌های علمی و تحقیقاتی جوانان استان در معرض نمایش قرار بگیرد‌.

وی ضمن بیان اینکه جشنواره ائلفن حداقل ۴ نفر برگزیده خواهد داشت، گفت: در ۸ عرصه فناوران عرصه مخابرات، الکترونیک، محیط زیست و ... به رقابت خواهند پرداخت.

جلال‌زاده هدف از برگزاری این نمایشگاه و جشنواره را برقراری ارتباط بین نخبگان و جامعه همچنین توانمندسازی نخبگان دانست و گفت: نمایشگاه‌های پژوهشی و علمی و فناوری فرصتی دست می‌دهد تا ارتباط با نخبگان افزایش یابد و آذربایجان غربی به قطب علمی کشور تبدیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار