مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

مددکاران نباید گرفتار عادی‌انگاری شوند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مددکاران در انجام وظایف خود نباید گرفتار عادی‌انگاری و فعالیت‌های روزمره شوند.
کد خبر: ۹۵۶۴۹۹۹
|
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

مددکاران نباید گرفتار عادی‌انگاری شوند

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا حسین‌نژاد عصر پنجشنبه در جمع مددکاران استان اردبیل، اظهار کرد: در کمیته امداد با تنوع خدمات برای جامعه هدف روبه‌رو هستیم و هیچ نهادی به اندازه کمیته امداد در این ۴۴ سال نتوانسته حامی مادی و معنوی نیازمندان، بی‌پناهان و افراد ناامید شود.

وی تصریح کرد: در کنار حفظ حقوق شهروندی بر اساس وظایف انسانی و دینی، باید به وضعیت محرومان، نیازمندان و افراد بی‌بضاعت رسیدگی کرده و با الگوگیری از مکتب اسلام بتوانیم در رفع حاجات آنها تلاش کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل وظیفه خطیر مددکاران را در ایجاد فضای امن و آرام برای خانواده‌ها جهت رفع نیازمندی آنها یادآور شد و گفت: مددکاران به دور از عادی‌انگاری و یا گرفتار شدن در کارهای روزمره باید در مسیر حل مشکلات جامعه هدف تلاش کنند و با وجود محدودیت منابع، نسبت به جلب رضایتمندی آنها گام‌های مؤثری بردارند.

حسین‌نژاد افزود: حداقل با لبخند و احترام و احساس همدردی می‌توان با مددجویان برخورد کرده و اسباب رضایتمندی آنها را فراهم آورد.

وی به شعار راهبردی کمیته امداد برای همدلی و همراهی بیشتر اشاره کرد و ادامه داد: خدمت‌رسانی خانواده‌محور جهادی باید در سرلوحه کارها قرار گیرد تا بتوانیم با تکیه بر این سه عنصر به مددجویان خدمات بهتری را ارائه کنیم.

حسین‌نژاد ویژگی‌های خدمت‌رسانی خانواده‌محور جهادی را انجام مأموریت‌ها و مسئولیت‌ها به شکل متعهدانه، شبانه‌روزی و با عشق و علاقه توصیف کرد و گفت: با کار عادی و روزمره نمی‌توان گره‌ی از مشکلات این خانواده‌ها باز کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مددکاران باید قدر موقعیت و جایگاه خود را بدانند و از کار خود لذت برده و در مسیر گره‌گشایی از مشکلات جامعه هدف تدبیری درست بیندیشند.

حسین‌نژاد لزوم تسلط مددکاران را به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی کمیته امداد یادآور شد و اضافه کرد: در عمل به این بخشنامه‌ها و تبصره‌ها باید به نفع مددجو عمل کرده تا گره‌ی از مشکلات آنها باز شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: شایسته است با تسلط بر این بخشنامه‌ها و مقررات، نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت مورد حمایت و همراهی قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار