حجت الاسلام علیزاده، نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ:

چهار هزار شهید روحانیت، بسان ستارگان پرفروغی هستند که همواره روشنی‌بخش دل‌های تشنه عدالت و پاکی اند

نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ پیرامون کنگره شهدای روحانی گفت: چهار هزار شهید همیشه جاوید حوزه و روحانیت بسان ستارگان پرفروغی در آسمان ایران اسلامی هستند که همواره روشنی بخش دل‌های تشنه عدالت و پاکی اند.
کد خبر: ۹۵۶۴۶۵۱
|
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
چهار هزار شهید روحانیت، بسان ستارگان پرفروغی هستند که همواره روشنی‌بخش دل‌های تشنه عدالت و پاکی اند  

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، در استقبال از کنگره عظیم 24000 شهید پایتخت، و یادواره ی 580 شهید روحانی تهران بزرگ، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ضمن اعلان شکل گیری دبیرخانه ی کمیته ی شهدای روحانیت در حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) در یادداشتی این گونه نوشت:

بسمه تعالی؛

خدای را سپاس که پس از سال ها انتظار مردم شریف تهران در آستانه دهه ی فجر سال 1402 شاهد کنگره عظیم 24000 شهید پایتخت خواهند بود.

شهدای پر افتخاری که با مبارزه ی بی امان و نفس‌گیر با جریان‌های الحادی و استکباری به سرکردگی آمریکا و انگلیس و صهیونیزم، شکوه عزت و اقتدار امت اسلامی به‌ویژه ملت شریف ایران را به رخ جهانیان کشیدند. شکوهی که ثمره مجاهدات و مبارزات سخت به رهبری و علمداری علما و روحانیت بصیر و انقلابی در طول تاریخ خاصه یک‌صد و پنجاه ساله اخیر می باشد.

از نهضت مشروطه تا ۱۵خرداد و شور عاشورایی انقلاب اسلامی در سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ و البته تا هم‌اکنون، این عالمان وارسته و روحانیت اصیل و مبارز و شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام بوده‌اند که هرگز زیر هیچ سند ظالمانه و استکباری را امضا نکرده و با تمام وجود در مقابل انحراف‌ها و انحطاط ها تا مرز تبعید و زندان و شکنجه و در نهایت شهادت در راه خدا پیش رفتند و آنچه را که از مکتب سرخ حسینی که فرمود: «و علیکم بالصبر و الجهاد» بر گلدسته‌های وعظ و منبر، خطابه نمودند در میدان عمل هم با مرکب خون امضا کردند.

گواه این حقیقت بیش از چهار هزار شهید همیشه جاوید حوزه و روحانیت است که بسان ستارگان پرفروغی در آسمان ایران اسلامی همواره روشنایی‌بخش دل‌های تشنه عدالت و پاکی و امنیت و هدایت ناس بوده و هستند.

خط سرخ شهادت که ترجمان ملموس آیات و روایات این باب است، همواره در سیره و منش عالمان دینی و روحانیت اصیل و طلاب حوزه‌های علمیه اعم از شیعه و سنی در اقصا نقاط میهن اسلامی و بلکه فراتر، در گستره جغرافیای جهان اسلام تجلی داشته است، از سمبل و نماد قانون‌گذاری آیت‌الله شهید مدرس گرفته تا شیخ فضل‌الله نوری مظلوم که سیاست شیطانی روباه پیر (انگلیس) وی را بر سردار کشید و تا آیت‌الله سید مصطفی خمینی و آیات شهید غفاری و سعیدی که آوازه مقاومت شان در برابر شکنجه‌گران ستم شاهی ماندگار شد و روحانیون شجاعی همچون نواب صفوی و اندرزگو و نیز شهدای مظلوم ترور علامه شهید مرتضی مطهری و آیت‌الله بهشتی که خود به تنهایی یک ملت بود و تا هاشمی‌نژاد، آن خدای خطابه و سخن و مفتح و باهنر پرچم‌داران علم و ادب و تربیت و شهدای پر افتخار محراب حضرات آیات مدنی، دستغیب، اشرفی اصفهانی، صدوقی و حدود ۳۰ مجتهد مسلم، و این تازه برگی از دفتر پر افتخار جهاد و مبارزه شاگردان مکتب امام صادق علیه‌السلام است که توسط ۱۸۱ عالم و فاضل شهید سطوح عالی حوزه‌های علمیه و ۱۳۲ شهید روحانی مظلوم ترور نیز با مرکب خون پاکشان امضا گردید.

برگ زرین دیگری در دفتر خاطرات این قشر سربلند و راست‌قامت را در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران باید جستجو کرد. میدان خون و آتش، و جهاد و شهادت که با پیشتازی و خط‌ شکنی سربازان امام زمان (عج) طلاب و روحانیونی که نفس دشمنان متجاوز را به شماره انداخته بودند.

زیباترین تفسیر آیات جهاد و شهادت و کامل‌ترین تجسم عینی احادیث این باب را در میدان نبرد و عملیات‌های سخت دوران جنگ تحمیلی از طلاب و روحانیون رزمنده شاهد بودیم همانان که اگر بر کرسی وعظ و خطابه در تشویق و ترغیب آحاد مردم برای حضور در جبهه‌ها فریاد می‌زدند، به موقع عمل نیز بر مناره‌های ایثار و شهادت همچون رزمنده‌ای دلیر وجان برکت سرود عشق و وصال می‌خواندند، گواه این حقیقت تعداد بیش از 4000 شهید طلبه و روحانی رزمنده است که در رده‌های فرماندهی قرارگاه و لشکر و تیپ و گردان تا نقش‌های کلیدی در عرصه‌های مختلف جبهه‌های نور علیه ظلمت جلوه‌گری می‌کردند و بعضاً لباس رزم بر تن و عمامه عشق بر سر، دوشادوش رزمندگان اسلام بر خصم دون می‌تاختند.

حدود سه هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده سرافراز روحانی نیز گواه دیگری است بر این ادعا. در این میان جای بسی افتخار است که از مجموع شهدای پر افتخار حوزه های علمیه و روحانیت، حدود 580 شهید به تهران بزرگ تعلق دارد.

یادواره ی این سرخ قبایان دلیر و اسطوره‌های علم و جهاد، تشریفات نیست، بلکه فرصتی است برای قدرشناسی و البته تجدید عهد و میثاق دوباره با آنان که یا زیر شکنجه و درون زندان جان باختند و یا در انفجار‌ها و اقدامات کور تروریستی قطعه‌قطعه شدند و یا در میدان‌های رزم جبهه‌های مختلف دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله و یا همچون آخرین عروج یافتگان، شهیدان آرمان علی وردی و مختار زاده، در دفاع از امنیت، بال و پر گشودن و همچون مولای شهیدمان فزت و رب الکعبه را دلالت شدند.

به راستی اگر نبود این روحیه مردمی و ایثاری و جهادی علما و روحانیون بصیر و انقلابی آیا این‌گونه ناجوانمردانه آماج تهاجمات دشمنان اسلام و انقلاب قرار می‌گرفتند؟ نمونه ی دیگری از این مظلومیت را در جوار حرم رضوی (علیه‌السلام) با شهادت دو روحانی جهادگر و بسیجی، و جانباز عزیز روحانی همراه شان، مشاهده کردیم.

کاش می‌شد به موازات هجمه‌های روانی و تبلیغاتی بوق‌های استکباری و امپریالیسم خبری و رسانه‌ای علیه این قشر مظلوم و البته پرتلاش و عزتمند، رسانه‌های جبهه انقلاب نیز لااقل به بخش‌های قابل پردازش ایثار‌ها و حماسه‌ها و تاثیرگذاری پرچم‌داران بصیرت و معنویت می‌پرداختند تا توده مردم شریف ایران به ویژه نسل جدید هرچه بیشتر با ابعاد مختلف مجاهدت‌های این قشر عظیم و محترم جامعه اسلامی آشنا می‌شدند.

بر این اساس امیدواریم در فرصتی که به بهانه ی کنگره عظیم 24000 شهید پایتخت پیش آمده است، باری دیگر باز توجهی به نقش و جایگاه این قشر پیش تاز در همه ی عرصه ها و صحنه های جامعه ی انقلابی و اسلامی بویژه برای نسل جدید؛ صورت بپذیرد. ان‌شاءالله.

به امید شکل‌گیری جامعه در مدخل ظهور و درک قیام آخر و دولت کریمه عدل توحیدی جهانی مهدوی علیه‌السلام.

نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، ابوالقاسم علیزاده

آذر ماه 1402 

ارسال نظرات
آخرین اخبار