در جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان مرکزی؛

جهاد تبیین و روشنگری مهمترین رسالت اصحاب رسانه / رسانه‌ های استکباری در جنگ روایت‌ های غزه شکست خوردند

آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۴۵۱۰
|
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان مرکزی که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، با تاکید بر اینکه رسالت اصحاب رسانه به خوبی در برنامه‌های مختلف بیان و تبیین شده است، گفت: خبرنگاری یک شغل پرچالش است و می‌طلبد که نظام حاکمیتی اصحاب رسانه را بیش از پیش به رسمیت بشناسد.

جهاد تبیین و روشنگری مهمترین رسالت اصحاب رسانه / رسانه‌های استکباری در جنگ روایت‌های غزه شکست خوردند

وی با تاکید بر اینکه جایگاه رسانه و خبرنگار در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم که خبرنگاران و اصحاب رسانه قلم را زمین نگذاشتند، بین مردم و مسئولین نقش پل ارتباطی را ایفا کردند.

شمسایی با تاکید بر اینکه در برگزاری چنین جشنواره‌هایی بایستی مسائل محتوایی بیشتر مورد توجه باشد، گفت: در جشنواره ها باید بیشتر به مسائل محتوایی پرداخته شود در حالیکه به فرم توجه می شود؛ کشف مسئله نیز توسط رسانه انجام می‌پذیرد و نباید صرفا به بازتاب مسئله اکتفا شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: 13500  رسانه در کشور فعال هستند؛ رسانه نباید برای پرداخت به مقوله خبری، صحت را فدای سرعت کند.

وی ادامه داد: در جامعه امروز باید استفاده از ابزارهای نو و جدید را مدنظر داشت، آموزش خبرنگاران را باید در این عرصه مورد توجه قرار داد و باید آنان یا فناوری های روز آشنا شوند تا ارتباط بهتری با مردم برقرار کنند.

شمسایی با تاکید بر اینکه بزرگترین اتفاق کنونی دنیا جنگ نابرابر اسرائیل در مقابل فلسطین است، گفت: رسانه ها اخبار این جنگ را منتشر می کنند، 95 خبرنگار در این جنگ شهید شدند و به واسطه رسانه ها و خبرنگاران جنایات اسرائیل به گوش جهانیان می رسد.

جهاد تبیین و روشنگری مهمترین رسالت اصحاب رسانه / رسانه‌های استکباری در جنگ روایت‌های غزه شکست خوردند

واقعیت استکبار امروز در غزه دیده می‌شود/ نقش اثرگذار رسانه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا عسگری جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به جنگ شناختی دشمن و اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و گفت: نقش رسانه ها در جنگ شناختی و تبیین وقایع اثرگذار است.

وی به نقش رسانه ها در غزه اشاره کرد و افزود: نقش رسانه را در حوادث غزه به عینه شاهد بودیم، 92 شهید خبرنگار در غزه داریم که از همان ابتدا با مجاهدت اخبار جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را به دنیا مخابره کرده اند به طوری که باعث ایجاد موج بیداری در جهان و اعتراض به این جنایات شده اند.
جانشین فرمانده سپاه روح الله به عملیات طوفان الاقصی هم اشاره و تصریح کرد: این عملیات هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر فلسطین و جبهه استکبار را در هم شکست؛ عملیاتی که توأم با خلاقیت و ابتکار همراه بوده است.
سردار عسگری با تاکید بر اینکه رسانه ها در بازتاب دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی اثرگذار عمل کردند، گفت: رسانه و فضای مجازی مهم ترین ابزار برای مقابله با جبهه استکبار است و می بایست با ایجاد وحدت در فضای مجازی به تبیین واقعیت ها پرداخت.
وی افزود: رسانه در مدیریت اذهان نقشی اثرگذار دارد، باید بپذیریم که دشمن جبهه اش در کشور ما فضای مجازی است لذا رسانه ضمن تبیین و خط دهی صحیح می بایست مردم را در صحنه نگه دارند.
جانشین فرمانده سپاه روح الله با اشاره نقش فضای مجازی در تقویت باورها و اعتقادات گفت: بایستی از این ظرفیت بهترین بهره برداری را داشته باشیم و می طلبد که شبهات را در این فضا پاسخ دهیم.
سردار عسگری به نقش رسانه ها در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: رسانه‌ ها همواره نقش و مسئولیت مهمی را در ایجاد شور انتخاباتی و ایجاد زمینه مناسب برای حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات ایفا می‌کنند؛ تبیین و روشنگری از مهمترین رسالت‌ های رسانه‌ ها است که این نقش‌ ها در ایام انتخابات باید پررنگ ‌تر شود تا مردم در انتخاب کاندیداهای مد نظر خود بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.
جانشین فرمانده سپاه روح الله خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات پیام‌ بزرگی برای دوستان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و مردم همچون گذشته امسال نیز مردم با حضور خود، انتخاباتی باشکوه را رقم خواهند زد.

جهاد تبیین و روشنگری مهمترین رسالت اصحاب رسانه / رسانه‌های استکباری در جنگ روایت‌های غزه شکست خوردند

رسانه‌ های استکباری در جنگ روایت‌ های غزه شکست خوردند

بهنام نظری معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی نیز در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای جبهه مقاومت و شهدای غزه با اشاره به فلسفه نامگذاری جشنواره ابوذر گفت: امروز یکی از دغدغه‌ ها این است که رسانه در مسیر راستگویی و حقیقت‌ گویی حرکت کند و به انعکاس صادقانه رویدادها و وقایع بپردازند.

وی افزود: امروز جبهه استکبار در غزه 15 هزار مردم بی گناه غزه را به خاک و خون کشیده و درصدد است تا با رسانه های خود اذهان عمومی را از وقایع جنایت بار رژیم اشغالگر منحرف سازد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی تصریح کرد: رسانه اگر رسالت ابوذر گونه نداشته باشد دشمن از جریانات سوء استفاده کرده و با انتشار اخبار کذب شروع به موج سواری خواهد کرد.

نظری به اغتشاشات سال گذشته و بهره‌گیری دشمن از ابزار رسانه برای ایجاد فتنه اشاره و تصریح کرد: در حادثه فوت مرگ مهسا امینی دیدیم، عدم صداقت رسانه‌ ها چه حوادثی را برای کشور رقم زد و مدعیان دروغین حقوق بشر با ضریب رسانه‌ ای و دروغگویی ذهن‌ ها را تسخیر کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی بیان کرد: در حوادث غزه 15 هزار نفر شهید شدند، اما رسانه‌ های دروغین هیچ اشاره‌ ای به آن نداشتند؛ افسران جنگ فضای رسانه‌ ای رسانه‌ ها هستند و باید خودمان را سرباز خط مقدم بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در انتخابات پیش‌رو نیز پای کار باشند و با انعکاس اخبار امیدآفرین زمینه حضور حداکثری را فراهم سازند، گفت: تمام سعی و تلاش دشمن این است در انتخابات امسال مشارکت را به حداقل ممکن برساند، ستاد انتخابات استان در مسیر تحقق راهبردهای مقام معظم رهبری با جدیت عمل خواهد کرد و با هرگونه جانبداری مسوولان دستگاه‌ ها به شدت برخورد خواهیم کرد.

ارسال 266 اثر به چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر

جواد اکرمی مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی نیز در این آئین با بیان اینکه فراخوان چهارمین جشنواره استانی ابوذر تیرماه امسال اعلام شد و طی این مدت بیش از 400 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی افزود: اثرهای ارسالی در قالب گزارش خبری، یادداشت، سرمقاله، گزارش تحقیقی و تحلیلی، فیلم ویدئویی و عکس با استقبال بالا بود و آثار مناسبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
اکرمی ادامه داد: در بخش محورهای جشنواره تعدادی از آثار ارسالی با موضوع و محور اعلامی همخوانی نداشت و به ناچار 266 اثر به مرحله داوری جشنواره رسید.
مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی تصریح کرد: همانند سنوات گذشته برای ایجاد فضای سالم، دقیق و بدون شائبه در امر قضاوت و داوری به بیرون از استان واگذار شد تا اعتماد فعالان این عرصه را که بزرگترین سرمایه بسیج رسانه است حفظ کرده باشیم و از این طریق به سمت تشکیل جبهه واحد رسانه‎‌ای انقلاب اسلامی که اوج آمال بسیج در میدان رسانه است حرکت کنیم‌.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره ابوذر بستر مناسبی برای مطالبه گری اصحاب رسانه و عینیت بخشی به وحدت جامعه رسانه ای استان است تا از طریق شناخت ظرفیت‌ ها و توانمندی‌ های اصحاب رسانه، نقطه اوج جشنواره که اعتماد سازی است را محقق سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار