با ارائۀ حجت‌الاسلام محمدرضا مالکی برگزار شد؛

نشست علمی بازاندیشی مفهوم حکمرانی به‌مثابه یک مفهوم نوپدید با رویکرد فرهنگی

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، نشست علمی بازاندیشی مفهوم حکمرانی به‌مثابه یک مفهوم نوپدید با رویکرد فرهنگی با ارائه حجت‌الاسلام محمدرضا مالکی پژوهشگر پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) در این پژوهشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۴۱۴۹
|
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا مالکی پژوهشگر پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) در این نشست علمی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک هفتۀ پژوهش و فناوری، به بیان توضیحاتی در خصوص چگونگی شکل‌گیری مفهوم حکمرانی در تاریخ اندیشۀ علم مدیریت و فرصت‌ها و چالش‌های‌ حکمرانی جدید برای حکمرانی فرهنگی پرداخت.

حجت‌الاسلام مالکی تصریح کرد: این فرصت‌ها و چالش‌ها به دو دستۀ امنیتی ازجمله فرصت‌ها و چالش­‌ها در نسبت با اقتدار فرهنگی حاکمیت که عبارت‌ از سهم بیشتر مردم در تصمیم­­‌های فرهنگی، افزایش بهره‌­وری در اجرای سیاست­‌های فرهنگی، کاهش کنترل بر تصمیم­‌های فرهنگی به دلیل واسپاری به بخش عمومی، مردمی و کاهش نظم و افزایش تنش­‌های فرهنگی به خاطر تنوع سلایق فرهنگی و ... می‌باشد.

وی افزود: دسته دوم فرصت­‌ها و چالش‌ها از منظر فرهنگی همچون مشارکت همۀ انسان­‌ها با هر علاقه و ارزشی در ایجاد امنیت، اهمیت یافتن ارزش‌های انسانی در شکل­‌گیری امنیت، عدم توجه به تهدید­های حوزه فرهنگ و ارزش‌­های ثابت دینی و عدم معنادار بودن فرهنگ حق و باطل و ... است.

در پایان نشست، حضار نظرات خود را نسبت به موضوعات مطرح شده، بیان کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار