خبرهای داغ:

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از واحدهای لبنی و دامپروری نهاوند

همدان-معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از کارخانه‌های لبنیات و دو واحد دامداری در روستاهای گنبد کبود و دهبوره بازدید و موانع سد راه تولید این مراکز تولیدی را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۹۵۶۳۸۵۵
|
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدابراهیم حسن‌نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی برای بازدید و رفع موانع تولید در حوزه کشاورزی و دامداری وارد شهرستان نهاوند شد.

وی در این سفر از کارخانه لبنیات همسایه یکی از واحدهای لبنی نیمه تعطیل شهرستان نهاوند بازدید و مشکلات این کارخانه را بررسی کرد.

بازدید از کارخانه لبنیات احسان سپیده نیز از دیگر برنامه‌ها بود؛ این کارخانه ظرفیت بزرگی برای فرآورده‌های لبنی دارد که به علت عدم سرمایه در گردش مجبور به واردات این محصول از شهرهای اطراف به شهرستان است، در صورتی که نهاوند ظرفیت تولید فرآورده‌های لبنی برای شهرهای اطراف و حتی ایران را دارد و این کارخانه بزرگ‌ترین کارخانه تولید لبنیات در غرب کشور محسوب می‌شود.

این کارخانه‌ها نیاز به حمایت‌های دولت (سرمایه در گردش و طرح توسعه) دارند .

همچنین با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، بهراملو رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هدان، نقی پور مدیرکل دامپزشکی استان همدان و جمعی از مدیران استانی و محلی از طرح توسعه واحد ۲هزار رأسی گوساله پرواری در روستای دهبوره و دامپروری روستای فیروزآباد طائمه بازدید شد.

در این بازدیدها از کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، ضرورت اختصاص تسهیلات برای رونق تولید و وجود کمبود نهاده‌ها گلایه شد و از معاون وزیر درخواست حل این مشکلات شد .

در ادامه از کارخانه دانه‌های غرب نهاوند بازدید شد که تولیدکننده انواع خوراک دام و طیور و آبزیان، کنستانتره‌های مخصوص، انواع پرمیکس‌ها، تولید انواع مکمل‌های معدنی و ویتامینی در زمینه تغذیه دام و طیور و آبزیان و مجهزترین کارخانه فرآوری و تولید خوراک در استان همدان و غرب کشور است که در این بازدید مشکلات این کارخانه بررسی شد.

این کارخانه نیز به صورت نیمه تعطیل است و نیاز به حمایت‌های دولت(سرمایه در گردش و طرح توسعه) دارد.

در پایان این بازدیدها نشست صمیمی حسن نژاد با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی،  مدیران استانی و شهرستانی و جمعی از تولیدکنندگان و دامپروران در جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند برگزار شد و دامداران نهاوندی به بیان مشکلات خود پرداختند و ضمن بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ و دستوراتی در راستای حل این مشکلات صادر شد.

همچنین در این جلسه یکی از دامداران نهاوندی به کمبود نهاده‌های دامی دولتی که باعث افزایش قیمت گوشت شده است، اعتراض کرد و خواستار رسیدگی شکایت دامداران در خصوص کمبود این محصول و احیای دامداری‌های سنتی در شهرستان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار