طرح زمستانی پلیس راه در جاده‌های استان اردبیل آغاز شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از آغاز طرح زمستانی سه ماهه پلیس راه در جاده‌های مواصلاتی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۳۰۵۵
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

طرح زمستانی پلیس راه در جاده‌های استان اردبیل آغاز شد

سرهنگ سیدحجت فتاحی روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری بسیج، گفت: اجرای این طرح زمستانی تا روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم همکاری شهروندان و رانندگان در خصوص رانندگی در فصل زمستان، به همه رانندگان توصیه کرد که با توجه به آغاز فصل زمستان، سیستم گرمایشی و نیز وضعیت برف پاک‌کن وسیله نقلیه خود را بررسی و بازبینی کرده و با وسیله نقلیه سالم رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل همچنین خواستار کنترل وضعیت آج لاستیک خودرو و استفاده از لاستیک‌های یخ‌شکن هنگام رانندگی در جاده‌های برفگیر و لغزنده و نیز همراه داشتن زنجیر چرخ مناسب و کسب مهارت کافی در استفاده از آن شد.

سرهنگ فتاحی افزود: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله حرکت با سرعت مطمئنه، پرهیز از تغییر مسیر ناگهانی و گردش سریع، رعایت فاصله طولی، رعایت حق تقدم نیز با توجه به احتمال لغزنده بودن سطح جاده‌ها به خصوص در ایام بارش برف و باران و حتی ایام بعد از بارش به علت یخ بستن سطح جاده‌ها از جمله موارد ضروری است که باید مورد توجه رانندگان عبوری از جاده‌های استان اردبیل در فصل زمستان قرار بگیرد.

وی از آمادگی کامل پلیس استان اردبیل برای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به مردم و رانندگان عبوری از جاده‌های استان در فصل زمستان خبر داد و از مردم خواست تا با احترام به قانون و رعایت نکات ایمنی هنگام رانندگی بیش از پیش خدمتگزاران خود در پلیس راهنمایی و رانندگی را یاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه در زمان ناپایداری هوا و بارش برف و کولاک، رانندگان و مسافران از سفرهای غیرضروری باید اجتناب کنند، اظهار کرد: در صورت ضرورت سفر، رانندگان تجهیزات ایمنی زمستانی به‌ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته و مشارکت با پلیس و قانونمندی را اصل مهم در پیشگیری از حوادث رانندگی و تامین آرامش سفر تلقی کنند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، استان اردبیل در مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه دارد که از این مقدار ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است ، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

اغلب جاده‌های استان اردبیل دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند بوده و هشت گردنه سخت‌گذر حیران، صایین، بودالالو، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان واقع شده است.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و با مساحت ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومتر مربع در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این استان طبق آخرین تقسیمات کشوری از ۱۲ شهرستان، ۳۲ بخش، ۳۳ شهر و ۶۶ دهستان تشکیل یافته‌ است و با داشتن جاذبه‌های گردشگرپذیر متنوع یکی از مقاصد اصلی گردشگران است.

ارسال نظرات