نویسنده ای که با قلمش دل ها را شهدایی می کند

زنجان _ فرزاد بیات موحد، نویسنده‌ای که با قلمش دل ها را شهدایی می کند و عامل موفقیتش را حضور معنوی شهدا در زندگیش می داند.
کد خبر: ۹۵۶۲۸۳۰
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ شهدا همان جوانانی هستند که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم و این شهدا بودند که رفتند تا ما بمانیم.

امروز تمام ملت ایران مدیون خون شهدا هستند و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش می‌کنند، هستند از افرادی که با قلم خود به میدان آمده اند و مشق عشق می‌کنند، فرزاد بیات موحد، نویسنده خطه پایتخت شور و شعور حسینی است که چندین سال است در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارد در همین راستا خبرنگار بسیج سراغ این نویسنده رفته است و با او گپ و گفتی داشته است که در ادامه می‌خوانید:
نویسنده ای که با قلمش دل ها را شهدایی می کند


لطفا خودتان را کامل معرفی کنید؟

فرزاد بیات موحد هستم. متولد ۱۳۴۰ و بازنشسته مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و ساکن زنجان هستم.


انگیزه شما برای نوشتن چه بود؟

بنده مدتی افتخار حضور در جبهه را داشتم و با گروه مهندسی جهاد سازندگی در سال ۱۳۶۶ عازم جبهه شدم و از نزدیک فضای جبهه را لمس کرده بودم و آشنایی با حال و هوای رزمندگان را داشتم. در همان زمان هم چند نفر از همرزمان شهید شدند و همین عوامل موجب شد دغدغه‌ای ذهنم را مشغول کند چرا که ما هر چه داریم از شهدا داریم و مدیون شهدا هستیم، با عنایت پروردگار متعال و توفیقی که نصیب بنده شد توانستم وارد این حوزه شوم.

از چه زمانی به نوشتن کتاب روی آوردید؟

از سال ۸۵ به صورت جدی وارد حرفه داستان نویسی شدم و اولین کارم نوشتن یک داستان بلند با عنوان قصه یک ذره خاک برای نوجوانان بود و دو مجموعه داستان کوتاه که موضوع یکی دفاع مقدس بود و دیگری مجموعه داستان کوتاه مارمولک‌ها برای نوجوانان که جزو نوشته‌های اولیه بنده است.


تا کنون چند کتاب تالیف کردید؟ کتب خود را به طور مختصر معرفی کنید.

علاوه بر داستانها، خوشبختانه از سال ۹۳ تا کنون ۱۰ کتاب تاریخ شفاهی در خصوص زندگینامه و خاطرات رزمندگان زنجان به تحریر درآورده ام و دو کتاب از زندگینامه شهید خلبان سید عبدالله بشیر موسوی و شهید پژوهشگر ایرج بیات موحد نیز به چاپ رسیده است و در حال حاضر در حال تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان زنجان هستم.


در چه جشنواره‌هایی شرکت کردید؟ لطفا از موفقیت‌های خود بفرمایید.

دو داستانم در جشنواره پنجم یوسف مقام تقدیری را کسب کرده است و یک داستانم در جشنواره غدیر تبریز مقام آورد. کتاب تاریخ شفاهی حاج احمد پیری در سال ۹۹ جزو کتاب‌های منتخب کتاب سال دفاع مقدس شد و اخیرا مقام دوم در جشنواره ادب با اثر «از بچه‌ها چه خبر؟» را کسب کرده ام.

در خصوص اثر «از بچه‌ها چه خبر؟» توضیح بفرمایید؟

در این داستان میخواستم نشان بدهم که در بسیاری از خانواده‌ها بیشتر از یک رزمنده در جبهه‌ها بوده و بیشتر از یک شهید و مجروح به انقلاب تقدیم کرده اند و نیز دغدغه مادران رزمنده که در انتظار خبری از فرزندانشان بودند.

این اثر در خصوص رزمنده‌ای است که برادرانش در جبهه حضور داشته و شهید شدند و می‌خواهد این خبر را به مادرش بدهد.

آیا کتاب یا کتاب‌هایی هم در دست انتشار دارید؟

بله، دو سال است در حال نوشتن دانشنامه دفاع مقدس هستم در همین راستا مقالاتی از شهدای شاخص استان نوشته شده است که بیشتر در خصوص گردان‌های سپاه، حضور نیرو‌های رزمی، جهادی، تیپ و حتی اداراتی که به نحوی موثر بودند نوشته شده است و مهمترین برنامه ام اتمام دانشنامه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار