فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در مراسم هفته پژوهش در سپاه:

علم و پژوهش موجب افزایش قدرت می‌شود/پادزهر مشکلات در توسعه علم است

کد خبر: ۹۵۶۲۲۰۵
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش در سپاه در سالن اجتماعات مجتمع فجر اهواز برگزار شد، گفت: حوزه پژوهش یکی از حوزه های است که نیروهای مسلح حتما باید روی آن تمرکز نماید و ما نیز در سپاه؛ در مجموعه پاسداران و هم مجموعه بسیجیان، تلاش های بسیار موثری برای تجربه نگاری و جمع آوری تجربه ها انجام می‌دهیم.

 

او افزود: به ویژه تجارب دوران دفاع مقدس که بسیار ارزشمند هستند و از سوی پژوهشگران و نیروهای اندیشه ورز دنبال می‌شود.

 

سردار شاهوار پور ادامه داد: تجاربی که در صحنه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی در حال انجام است نیز جمع آوری می‌شود و تبدیل به دانش عینی خواهد شد.

 

او یادآور شد: یک دانش ذهنی داریم که افراد دانش را در ذهن خود نگه می دارند و تبدیل این دانش به دانش عینی و کاربردی امروز یکی از موضوعات مهمی است که در مجموعه سپاه دنبال می شود.

 

سردار سرتیپ حسن شاهوار پور می‌گوید: پیشرفت هایی که ما در زمینه های مختلف به ویژه فناوری و توسعه آن اتفاق می افتد، همه به حوزه تجربه نگاری بازمیگردد و از همه پژوهشگران و صاحبان علم که در تلاشند تا روز به روز در حوزه علم و پژوهش کشور پیشرفت نماییم، تشکر می‌شود.

 

علم موجب قدرت سازی در جهان می‌شود

 

او به سخنی از امام علی (ع) اشاره کرد که میفرمایند «علم سلطان است» سپس اظهار داشت: علم قدرت می آورد و باید این اقدامات درون زا صورت بپذیرد.

 

سردار حسن شاهوار پور توسعه علمی را با توجه به تهدیداتی که دشمنان برای جمهوری اسلامی اعمال می کنند، مهم برشمرد و گفت: دشمنان ما روز به روز در حال تحقیق و پژوهش برای دستیابی به علم بیشتر در جهت قدرت سازی و توسعه قدرت در این جهان هستند.

 

او اضافه کرد: نظم مادی این هستی بر اساس قدرت و زور استوار است و ما باید در این فضا که علم بیشتر موجب قدرت بیشتر می‌شود به دنبال آن باشیم تا در این فضای زور و دشمنی های گسترده، در حوزه دسترسی به علوم و فناوری جدید تلاش شبانه روزی نماییم که البته نیاز به جهاد دارد.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر اظهار داشت: رهبر انقلاب در این زمینه موضوع «جهاد علمی» را مطرح کردند که نیاز به کاری فراتر از این اقدامات عادی دارد و اگر جهاد علمی صورت نگیرد ما همواره از دشمنان عقب هستیم و این فاصله به معنای آن است که آنها اراده خود را به ما تحمیل می کنند.

 

او گفت: کسی که قدرتش بیشتر است از زور خود برای تحمیل اهدافش استفاده خواهد کرد؛ برای مثال منافع زیر زمینی در غرب آسیا برای غرب و دشمنان ما اهمیت دارد و در تلاشند اگر کسی در برابر آنها بایستند به هر قیمتی با آن مقابله کنند که ما باید برای مقابله با آنها قدرت خود را افزایش دهیم که از طریق قدرت درون زا خواهد بود.

 

پادزهر مشکلات در توسعه علم و پژوهش است

 

سردار شاهوار پور به عوض مصنوعی اشاره کرد که اکنون بالاترین موضوعی است که در همه حوزه ها از جمله صنایع و پزشکی و غیره اهمیت دارد.

 

او در خصوص پیشرفت های صنعت فضایی کشور بیان داشت: در حوزه فضایی کشورمان ۳ ماهواره در مدار دارد و هر ۳ روز یکبار عکس کاملی ارسال می کنند و این در حالی است که یک زمانی در دوران دفاع مقدس به دنبال یک عکس از مواضع دشمن بودیم تا آنها را شناسایی نماییم اما اکنون پهبادها ما به بهترین شکل این وظایف خود را انجام می‌دهند.

 

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور متذکر شد که در زمینه محیط زیست مشکلاتی وجود دارد که باید پادزهر آن را به دست آورد و تنها با توسعه علم امکان پذیر است.

 

او بر اهمیت نیروی انسانی تاکید کرد و گفت باید تحقیق و پژوهش شود تا نیروهای کادری و کارکنان وظیفه به بهترین شکل وظایف خود را برای اعتلا و پیشرفت کشور به کار گیرند.

 

سردار شاهوار پور گفت: همه این اقدامات که بر شمرده شد، تنها با قدرت علم صورت پذیرفت و اگر نباشد، نمی‌توان به خوبی رشد کرد و خود را در این جهان مطرح نماییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار