در یادداشت یک فعال دانشجویی از دانشگاه کاشمر آمده است:

جامعه زنده از دانشگاه زنده حیات می‌گیرد/دانشجو موتور پیشران و قلب تپندهٔ ایران است

فعال دانشجویکاشمر در یادداشتی نوشت: به فرموده امام جامعه امروز قطار انقلاب اسلامی در حال حرکت به‌سوی قله است و جنبش دانشجویی پویایی و سرزنده می تواند موتور پیشران حرکت این قطار در شرایط سخت باشد.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۴۴
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر؛ امیرحسین اسفندیاری در یادداشتی به مناسبت روز دانشجو گفت: اگر جامعه را به‌عنوان یک قطار در نظر بگیریم اجزای تشکیل‌دهنده این قطار را می‌توانیم به اقشار مختلف جامعه تعمیم دهیم. اگر در یک جامعه افراد و اقشار با یکدیگر هماهنگ حرکت نکنند این قطار نه تنها نمی‌تواند به سمت پیشرفت حرکت کند؛ بلکه حتی پس رفت هم می‌کند، اما این قطار در هر حالت روشن می‌شود؛ زیرا موتور پیشران جامعه، موتور پیشران این قطار دانشجو است. دانشجو پویاست دانشجو زنده است در نتیجه دانشگاه زنده و پویا می‌شود و جامعه را پویا می‌کند.

امروز قطار انقلاب اسلامی در حال حرکت به‌سوی قله است. در پیچ‌وخم‌های سخت و خطرناک که به گفته امام جامعه پشت سر گذاشته شد، جنبش دانشجویی پویایی و سرزندگی خود را نشان داد و توانست موتور حرکت این قطار در این شرایط سخت باشد؛ اما هنوز انتظارات از این قشر بیشتر است. دانشجو پویاترین قشر فهمیده انقلاب اسلامی است که با شور بسیار زیاد شعور را نیز همراه خود می‌کند تا همراه با مردم، همیار مسئولین باشد.

در واقع دانشجویان همیشه همان حلقه میانی مدنظر امام خامنه‌ای مدظله‌العالی بوده‌اند که مشکلات مردم را مشکلات خود قلمداد کرده‌اند و برای حل این مشکلات سینه خود را سپر کرده و دل در گروی خداوند پا به میدان جهاد گذاشته‌اند.

دانشجوی امروز دانشمند، مدیر، مسئول و تولیدکننده فردا خواهد بود و اگر دانشجو پویا و فعال نباشد آینده کشور با خطر مواجه خواهد شد، زیرا بنا بر سخنان ولی جامعه؛ دانشگاه مبدأ همه تحولات کشور خواهد بود.

توجه به دانشجویان و اهمیت‌دادن به تشکل‌های دانشجویی می‌تواند موتور پیشران جامعه را بیش‌ازپیش تقویت و کشور را به نوک قله‌های افتخار برساند و این وظیفه خطیر مسئولین است که به‌جای بستن پروبال دانشجویان و جنبش‌های دانشجویی فضای گفتگو و تبیین را برای دانشجویان باز کنند؛ زیرا چاره کار تبیین است.

آیت‌الله شهید بهشتی درباره دانشجو می‌گوید، دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود؛ با درنظرگرفتن این سخن می‌توانیم به‌یقین نتیجه بگیریم که پیشران جامعه امروز دانشجو است و اگر دانشجو و دانشگاه زنده نباشد، قطار کشور نیز قادر به حرکت نخواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با دانشجویان تأکید کردند که دانشجو صرفاً نباید بلندگوی مشکلات باشد، بلکه خود باید راهکار بدهد و در جهت حل آن‌ها نیز تلاش کند. این یعنی دانشجوی پیشران باید در کنار آرمان‌خواهی و پیداکردن راه‌حل‌ها باید در مقام یک مسئول به دنبال کم‌کردن مشکلات مردم باشد و تشکل‌های دانشجویی به‌عنوان پشتیبان آن‌ها مسیر مطالبه و کنشگری را برای آن‌ها هموار کنند تا دانشجو با قدرت بیشتری قطار انقلاب را به سمت قله‌های رفیع پیشرفت حرکت دهد.

در پایان سخن باید گفت جامعه زنده از دانشگاه زنده حیات می‌گیرد؛ زیرا دانشجو موتور پیشران و قلب تپندهٔ ایران است و جاری‌شدن خون در بدن انسان همانند حرکت‌کردن دانشجو به اقصی‌نقاط کشور برای حل معضلات و بحران‌هایی هست که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را حل کرد، امروز تضعیف دانشجو و تشکل‌های دانشجویی مخصوصاً تشکیلات همسو و طراز انقلاب اسلامی گناهی بزرگ و نابخشودنی است و هرکس با هر تفکری بخواهد تشکیلات دانشجویی را محدود و دچار اضمحلال کند باید بداند که در پازل دشمنان جمهوری اسلامی ایران در حال نقش‌آفرینی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار