خبرهای داغ:

دوره آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران در تبریز برگزار شد

تبریز- نخستين رويداد آموزشي توجيهي مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري تخصصي خواهران آذربايجان شرقي در تبريز برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۰۹۷۵
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، توانمندسازی، الگوسازی و انتقال تجربیات موفق در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بانوان را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد.

مرتضی شفیعی، اظهار کرد: رویکرد اصلی این دوره آشنایی با اهداف و ساختار کانون های فرهنگی هنری ویژه خواهران، آشنایی با نقش زنان در تعالی خانواده و مهارت های مدیریت و کارتشکیلاتی در مسجد است.
وی احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد طراز اسلامی را از مهمترین اهداف تاسیس و راه اندازی کانون‌های تخصصی خواهران دانست و گفت: برنامه ریزی برای انجام فعالیت های کانون های تخصصی خواهران باید در مسیری باشد که منجر به پیشرفت در عرصه های معنوی، فکری، علمی و سبک زندگی فردی و اجتماعی جامعه بانوان و به طبع آن کل جامعه باشد.
شفیعی خاطرنشان کرد: فعالیت ها و برنامه های کانون‌های فرهنگی هنری تخصی خواهران باید بتواند از طریق گفتمان سازی و تعریف هویت، نقش و جایگاه مستقل زن طراز انقلاب اسلامی، تجربه نگاری و الگوگیری از فعالیت های متناسب با هویت، سلیقه و طبع بانوان و تربیت دختران مومن در بازیابی نقش زنان در احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی و فرهنگ سازی عملی این موضوع برای عامه مردم نقش اساسی خود را ایفا نماید.
وی همچنین با تاکید بر لزوم حسن تعامل کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران با ارکان و اهالی مسجد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری خواهران می توانند از طریق جریان آفرینی و توانمندسازی فرهنگی بانوان مسجدی در توسعه هنر اسلامی و انقلابی در مساجد و پیاده سازی و ارتقای سبک زندگی اسلامی ایرانی، همچنین در تقویت و اعتلای ظرفیت های دینی و اجتماعی مساجد نقش مهم و ارزنده ای داشته باشند.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی با اعلام حمایت این ستاد از کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران اظهار داشت: توانمند سازی شبکه بانوان مسجدی از طریق ایجاد کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران در تقویت آثار معنوی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی حضور زنان در مساجد بسیار موثر خواهد بود.
 این دوره آموزشی در سه مرحله به شکل حضوری و غیرمتمرکز در شهر تبریز، غیرحضوری و متمرکز از طریق سامانه آموزش ستاد کانون های مساجد (بچه های مسجد) و حضوری و متمرکز در تهران با حضور مدیران کانون های ویژه خواهران برگزار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار