همزمان با ایام فاطمیه برگزار شد؛

مراسم سوگواری کوثر زلال قرآن در چلیچه

همزمان با ایام فاطمیه و شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها، مراسم عزاداری و سوگواری آن حضرت به همت خواهران بسیجی پایگاه زینب کبری سلام الله علیها در چلیچه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۰۴۷۹
|
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛ همزمان با ایام فاطمیه اول و شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم عزاداری و سوگواری آن حضرت به همت خواهران بسیجی پایگاه زینب کبری در چلیچه برگزار شد.

فرمانده پایگاه زینب کبری سلام الله علیها با تسلیت ایام فاطمیه ، در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه همگی از دوران کودکی با ضرورت و برکت روضه‌های خانگی آشنا هستیم، اظهار داشت: روضه خانگی هر جا برگزار شود، نور و مشکل گشاست و برای شرکت‌کنندگان و بانیان بهره‌های بسیاری دارد و این عنایت در حیات خانوادگی و اجتماعی آن‌ها جاری و ساری است.

وی تصریح کرد: تعهد و وظیفه ما صرفاً برگزاری روضه نیست بلکه این فرصتی است که نسبت به مسائل ریز و درشت جامعه و چالش‌های نهاد خانواده تلاش‌های داشته باشیم، روضه خانگی بستری برای کمک و نصرت به خانواده‌های اهل بیتی است و با این قدردانی و حفظ شبکه این روضه‌ها محقق می‌شود.

فرمانده پایگاه زینب کبری سلام الله علیها، در ادامه گفت: ایام فاطمیه فرصتی برای بازخوانی شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها است و این که منجی عالم بشریت امام زمان ارواحنافداه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را الگوی خودشان معرفی می کنند نشانگر عظمت وجودی حضرت است که باید ما بدان معرفت داشته باشیم.

وی، حجاب و عفاف و ولایتمداری را از مهم ترین درس های زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها دانست و افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها حتی در در زمان شهادتشان به فکر حجاب و عفاف خود بودند و به کنیز خود سفارش کردند با ساخت تابوت بلند برای ایشان، از نمایان شدن حجم بدن در لحظه تشییع و خاکسپاری در دل شب هم جلوگیری کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار