معاون سوادآموزی اردبیل:

نظارت بر فعالیت‌های سوادآموزی در اردبیل تشدید می‌شود

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا در سال تحصیلی جاری نظارت‌های دقیق و منسجم را بر فعالیت‌های سوادآموزی تشدید کنیم.
کد خبر: ۹۵۶۰۰۹۷
|
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

نظارت بر فعالیت‌های سوادآموزی در اردبیل تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی جدی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد امتحانات و کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان اردبیل، با تبیین اهمیت نظارت و ارزشیابی در فرآیند آموزش و یادگیری، به مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: از مسئولان و کارشناسان حوزه سوادآموزی نواحی و مناطق استان بابت برگزاری به موقع امتحانات و نظارت دقیق بر اجرای امتحانات که سبب شده سال‌ها استان اردبیل به عنوان استان سبز معرفی شود، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سال قبل، به آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی برنامه‌های سوادآموزی استان اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا در سال‌جاری با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، نظارت بیشتری بر روی فعالیت‌های سوادآموزی داشته باشیم که در این مسیر، همکاری همه بخش‌ها را برای جذب و آموزش سوادآموزان خواستاریم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نرخ بی سوادی در اردبیل طبق آخرین سرشماری صورت گرفته بیش از ۵۷ هزار نفر گزارش شده است که با اجرای طرح‌های سوادآموزی در این استان تنها ۳۷ هزار نفر از مردم این استان بی سواد هستند.

جدی نرخ باسوادی در جمعیت بالای ۶ سال استان اردبیل را ۸۵.۹ درصد اعلام و تصریح کرد: پوشش باسوادی در اردبیل در بالای ۴۹ سال توسط معاونت سوادآموزی انجام می‌شود و در صورت تمایل این افراد می‌توانند به چرخه سوادآموزی وارد شوند.

وی از فعالیت یک هزار و ۱۴۸ سوادآموز در اردبیل خبر داد و بیان کرد: در استان اردبیل با اجرای طرح خیرین سوادیار بخش عمده‌ای تعهدات و برنامه‌های ما در راستای سواددار کردن جامعه هدف محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بسیچ، در ادامه رؤسای ادارات ساماندهی دوره‌های سوادآموزی و سنجش و ارزشیابی دوره‌های سوادآموزی، گزارشی از فعالیت‌های حیطه تخصصی خود را به اعضای جلسه ارائه دادند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار