قلع و قمع ۳۳۹ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۳۳۹ فقره ساخت و ساز غیرمجاز طی ۸ ماهه گذشته سال‌جاری در اردبیل قلع و قمع شده است.
کد خبر: ۹۵۵۹۶۹۲
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

قلع و قمع ۳۳۹ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اردبیل

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با  خبرگزاری بسیج از اردبیل ، اظهار کرد: ۳۳۹ فقره ساخت و ساز غیرمجاز طی ۸ ماهه گذشته سال‌جاری در اردبیل قلع و قمع شده است که ۳۰۷ فقره آن مربوط به تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۳۲ فقره آن مربوط به اجرای احکام است، همچنین ۵۱۲ فقره تغییر کاربری غیر مجاز نیز در سال ۱۴۰۲ شناسایی شده که بیشتر مربوط به ساخت و ساز غیر قانونی واحدهای مسکونی بوده است که برابر مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به برخورد شدید با تخلیه کنندگان نخاله‌های ساختمانی در اراضی کشاورزی، افزود: تخلیه نخاله‌های ساختمانی به استناد قانون پسماند عادی محسوب می‌شود اما در محدوده اراضی کشاورزی و یا در داخل اراضی کشاورزی غیر مجاز بوده و موجب به خطر انداختن امنیت غذایی می‌شود که قطعاً متخلفین مورد پیگرد قانونی و قضائی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به مفاد قانونی در این خصوص گفت: طبق بند ۱ ماده ۲ قانون مدیریت پسماندها مصوب ۱۳۸۳ نخاله‌های ساختمانی پسماند عادی محسوب می‌شود لذا تخلیه آن در اماکن غیرمجاز ممنوع و متخلف به مجازات مقرر در ماده ۱۶ قانون مذکور و نیز توقیف خودروی تخلیه کننده طبق ماده ۲۰ این قانون به مدت یک تا ۱۰ هفته محکوم می‌شود.

اژدری با بیان اینکه جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی با تخریب‌کننده‌های منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و محیط زیست به شدت برخورد می‌کند، گفت: از آحاد مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تعرض به زمین‌های کشاورزی بخصوص تخلیه پسماندهای ساختمانی مراتب را به سامانه ۱۳۱ اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که اقدام به ریختن نخاله در زمین‌های کشاورزی می‌کنند قطعاً از طریق مجرای قانونی پیگیری خواهند شد و علاوه بر محکومیت کیفری قطعاً هزینه‌های برداشت نخاله از مسببین امر مطالبه خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار