برگزاری کنگره شهدای دانشگاهی باحضورپرشور دانشجویان در بام ایران

سردار اکبری گفت: حضور پرشور دانشجویان در یادواره شهدا بیانگر این است که راه شهدا برای حفظ نظام و انقلاب ادامه دارد و انقلاب اسلامی همچنان زنده، پوینده و پیش رونده است.
کد خبر: ۹۵۵۹۶۲۴
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در ادامه برنامه های گرامیداشت هفته بسیج،  شامگاه ششم آذر، سومین کنگره شهدای دانشگاهیان چهارمحال و بختیاری در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد برگزار و  یاد و خاطره ۸۰ شهید جامعه دانشگاهی استان   گرامی داشته شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: این مراسم با همکاری رؤسای محترم دانشگاه‌های استان و دانشجویان برگزار و بیش از یک‌سال برای این برنامه تدبیر شده است و ما شاهد حضور منسجم، پرشور و انقلابی دانشجویان بودیم.

وی با اشاره به عدم پاسخگویی مناسب فضای برنامه و ازدحام جمعیت و استقبال کم‌نظیر مردم، افزود: حضور پرشور دانشجویان در یادواره شهدا بیانگر این است که راه شهدا برای حفظ نظام و انقلاب ادامه دارد و انقلاب اسلامی همچنان زنده، پوینده و پیش رونده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: قطع یقین حاضران در این یادواره به دعوت شهدا لبیک گفتند و در ایامی که متعلق به حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است در این آیین حاضر شده‌اند.

وی تاکید کرد: حضور پرشور دانشجویان در یادواره شهدا نشان دادند هرچند آنان در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم نبودند؛ اما با تمامی وجود برای حفظ یاد و خاطره و ادامه راه شهدا در صحنه هستند.

سردار اکبری اظهار کرد: این حضور پرشور جوانان در یادواره شهدا نشان می‌دهد که جوانان این سرزمین پای انقلاب ایستاده و توطئه‌های دشمن در خصوص جوانان با شکست روبرو شده است.

وی تصریح کرد: بعنوان خادم سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری از زحمات همه عزیزان خصوصا روسای محترم دانشگاه های استان، دانشجویان عزیزی، خادمینی که شبانه روز خدمت کردند به شهدای گرانقدر و این صحنه هایی زیبا را آفریدند، قدردانی می کنم.

رییس دانشگاه شهرکرد هم  در این مراسم گفت: هدف اصلی از برگزاری یادواره‌های شهدا، الگو سازی از شهدای دانشجو برای جامعه دانشگاهی به خصوص دانشجویان است.

یاسر پیرعلی افزود: نگاه ما این است جوانان دهه هشتادی که در زمان حاضر در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند با جوانان دهه ۶۰ که با ایثار جان شیرین خود برای دفاع از وطن جان دادند همزاد پنداری کنند.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای دانشجو با همت و مشارکت دانشجویان استان برگزار شد بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان به خصوص جامعه دانشگاهی از دیگر رویکردهای این یادواره است.

رییس دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: امروز بیش از ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس گذشته و بایستی سیره و راه شهدا در بین جوانان نهادینه شود.

پیرعلی اظهار کرد: با توجه به توطئه‌های دشمن نباید اجازه داد حماسه آفرینی ملت ایران در دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه گران‌بها به فراموشی سپرده شود.

وی یادآور شد: برگزاری یادواره‌های شهدا و حفظ یاد و خاطرات شهیدان این سرزمین سپری در مقابل توطئه‌های دشمن به شمار می‌رود و با این پاسداشت‌ها هیچ‌گاه خون‌هایی که برای حفظ این نظام و انقلاب ریخته شده را از یاد نخواهیم برد.

رییس دانشگاه شهرکرد یادآوری کرد: با هدف ماندگاری دفاع مقدس یکی از بستان‌های دانشگاه به عنوان بستان شهدای دانشجو نامگذاری و مزین به تمثال شهدا است و افزون بر این به زودی یادمانی از شهدای دانشجوی استان نیز در یکی میدان‌های دانشگاه خواهیم داشت.

در این مراسم از خانواده شهدای دانشجوی دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری قدردانی و همچنین از کتاب خاطرات شهید گودرزی نیز رونمایی شد.

گفتنی است؛ استان چهارمحال و بختیاری 80 شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار