در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد؛

مراسم سوگواری کوثر قرآن حضرت زهرا سلام الله علیها

مراسم عزاداری شهادت مظلومانه صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۹۱۸۶
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛ حجت الاسلام دکترسیدمهدی هاشمی با تسلیت شهادت ام ابیها با قرائت حدیث شریف" فاطمة بضعة منی و هی نور عینی و ثمرة فوادی و روحی التی بین جنبی من آذاها فقد آذانی و من آذانی فقد آذی الله و من اغضبها فقد اغضبنی یوذینی ما آذاها" . پیامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم مکرر می فرمودند : فاطمه پاره تن من است و میوه دل و نور چشم و روح من که بین دو پهلوی من است، کسی که فاطمه را اذیت کند مرا اذیت کرده است و کسی که مرا اذیت کند خدا را اذیت کرده و کسی که فاطمه را به غضب آورد مرا به غضب آورده و اذیت می کند کسی که او را اذیت کند.

کارشناس مسایل مذهبی با قرائت حدیث" أَنَّ رَسُولَ اللهِ قَالَ لِفَاطِمَةَ سلام الله علیها يَا فَاطِمَةُ إِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ يَغْضَبُ‏ لِغَضَبِكِ‏ وَ يَرْضَى‏ لِرِضَاكِ". از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده است که فرمودند: به درستی که رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم به فاطمه سلام الله علیها فرمودند: همانا خداوند عزّوجلّ به خاطر غضب تو غضب می‌کند و به رضایت تو راضی می‌گردد.

وی به حضور کوثر قرآن در محشر اشاره با قرائت حدیث"إذا کان یوم القیامة نادی منادٍ من بطنان العرش: یا اهل الجمع نکّسوا رؤسکم و غضّوا ابصارکم حتّی تمرّ فاطمة بنت محمد علی الصراط فتمرّ مع سبعین ألف جاریة من الحورالعین کمرّ البرق"، گفت: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: زمانی که روز قیامت برپا شود هاتفی از عرش ندا می دهد ای اهل محشر سرهای خود را پایین بیاندازید و چشمان خود را ببندید، تا اینکه فاطمه علیها السلام دختر محمد صلی الله علیه وآله وسلم از صراط عبور کند، پس آن حضرت همراه هفتاد هزار حوریه همانند برق از صراط عبور می کند.

وی، به شفاعت کوثر قرآن در روز قیامت اشاره کرد و ادامه داد: حضرت امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند پدرم از جدّم، رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم حدیث کردند که: در روز قیامت منبرهایی از نور برای انبیا نصب می نمایند و منبر من از همه بلندتر است. آنگاه خداوند می فرماید: ای محمّد! خطبه بخوان و من خطبه می خوانم که هیچ یک از پیامبران نشنیده باشند و پس از آن برای اوصیا، منبرهای نورانی نصب می نمایند و منبر وصیّ من حضرت علیّ بن ابیطالب علیه السلام از همۀ منبرها بلندتر است و آن حضرت به دستور حق، خطبه ای می خواند که اوصیا نشنیده باشند. .. و جبرئیل ندا می دهد که هان! اهل محشر سرها به گریبان کشید و دیده های خود ببندید، همانا فاطمه سلام الله علیها به جانب بهشت عبور می کند. حضرت در ملازمت فرشتگان با جلال و جبروت بر در بهشت فرود می آیند، پس فاطمه سلام الله علیها توقّف می کند و التفات ایشان به جانب صحرای محشر است. خطاب می رسد: "ای دختر حبیب من! اینک که دستور داده ام به بهشت روی، نگران چه هستی؟" عرض می کند: "ای پروردگار من! دوست دارم چنین روزی مقام و منزلتم نزد اهل محشر معلوم شود".ندا می رسد: "ای دختر حبیب من! برگرد و در مردم بنگر و هر کس که در قلبش دوستی تو یا یکی از فرزندانت است، داخل بهشت گردان". بعد امام علیه السلام فرمودند: "به خدا سوگند در آن روز، فاطمه سلام الله علیها شیعیان و دوستان خود را از میان مردم چنان بر می چیند که مرغ دانه های خوب را از بد جدا می کند. آنگاه فاطمه سلام الله علیها با شیعیان خود در بهشت حاضر می شوند.

مداحی و روضه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود، سوگواری صدیقه طاهره سلام الله علیها تا شام شهادت شفیعه روز جزا همراه با اقامه نماز مغرب وعشا در مسجد جامع شهرکرد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار