مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان:

طرح پایش مصرف گاز در زنجان آغاز شد

زنجان - مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از آغاز طرح پایش مصرف گاز ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی استان زنجان در راستای بهینه سازی مصرف خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۸۹۳۶
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

 

طرح پایش مصرف گاز در زنجان آغاز شدبه گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، رحیم سلیمانی نژاد با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: همزمان شدن هفته بسیج با آغاز اجرای طرح پایش مصرف گاز در ادارات توسط بسیجیان شرکت گاز را به فال نیک گرفته و امیدواریم شرکت گاز استان همچون دوره‌های گذشته در اجرایی کردن این طرح موفق و سربلند باشند.

وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای طرح پایش مصرف گاز در ادارات و سازمان‌ها، مچ گیری نیست، افزود: هدف اصلی این طرح فرهنگ سازی و نهادینه کردن اصول بهینه مصرف صحیح انرژی در ادارات و سازمان‌ها است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، با تاکید بر اینکه شرکت گاز استان باید الگو ساز باشد و رعایت اصول مصرف بهینه را از خود شروع کند، اذعان داشت: همه مسئولین و کارکنان شرکت گاز زنجان باید با توجه به رعایت اصولی مصرف گاز و صرفه جویی در مصرف آن پیشگام باشند.

وی افزود: ماموران و کارشناسان پایش مصرف گاز استان به عنوان نماینده شرکت گاز زنجان با رعایت ادب و احترام به ادارات و سازمان‌ها مراجعه کرده و طی انجام بازدید و نظارت بر نحوه عملکرد آنان، آموزش‌های لازم را ارائه خواهند داد.

سلیمانی‌نژاد رعایت اصول صحیح مصرف را در همه اماکن به ویژه ادارات مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در صورت عدم رعایت اصول مصرف بهینه گاز در ارگان‌های مختلف، علی رقم توجیه و اخطار قبلی ماموران پایش مصرف گاز، با سازمان خاطی طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی اجرای طرح همیار گاز در مدارس و پایش مصرف گاز در ادارات را یک برنامه ویژه فرهنگی برشمرد و افزود: ما باید فرهنگ صحیح مصرف گاز و سایر منابع انرژی را علاوه بر مدیران و مسئولان ادارات به دانش آموزان و کارمندان آموزش دهیم تا در آینده شاهد مصرف بهنیه آن‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه کودکان امروز مدیران، صنعتگران و مختراعان آینده در جامعه هستند، یاد آور شد: اگر فرهنگ مصرف صحیح انرژی به نسل‌های آینده از کودکی انجام شود شاهد تاثیر مثبت آن در نحوه عملکرد آن‌ها در ادارات، سازمانها، صنایع و هر مکان و زمانی که باشند خواهیم بود.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه مصرف انرژی در کشور دو نیم برابر نرم جهانی است، خاطر نشان کرد: بخشی از بالا بودن مصرف به خاطر عدم فرهنگ مناسب مصرف آن و بخشی دیگر به خاطر عدم استفاده از دستگاه‌ها و سیستم‌های کار آمد با مصرف کم و راندمان بالا در کشور است که اگر امروز نسل آینده با رعایت اصول مصرف بهنیه آشنا شود حتما در آینده هنگام انجام مسئولیت و ساخت دستگاه و تجهیزات به چگونگی مصرف انرژی و سوخت حساس خواهند بود.

وی در پایان توجه به ایده‌ها و طرح‌های جدید برای هر چه بهتر اجرا شدن طرح پایش مصرف گاز در استان را ضروری دانست و گفت: استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه و توجه به تجربیات گذشته در رفع موانع و اصلاح امور بسیار موثر و کار آمد است و پیشنهاد می‌کنم کارشناسان و ماموران پایش پس از انجام هر عملیات موانع پیش رو و نظرات خود را در اصلاح آن در قالب یک فرم نظرسنجی اعلام کنند تا راهکار‌های مناسب برای اصلاح آن‌ها ارائه شود.

 

فاطمه عسگری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار