با دستور رییس سازمان بسیج مستضعفین؛

پروژه‌‌های آبرسانی به روستا‌های شهر کهک افتتاح شد

پروژه‌‌های آبرسانی به روستا‌های شهرستان کهک قم با دستور سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۱۳۵
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

پروژه‌‌های آبرسانی به روستا‌های شهر کهک افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آئین افتتاحیه پروژه‌های آبرسانی به روستاهای شهرستان کهک به مناسبت هفته بسیج با دستور رییس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

گفتنی است، در این پروژه‌ها بسیج سازندگی سپاه استان قم به عنوان مجری طرح و شرکت آب و فاضلاب استان به عنوان بهره‌بردار بوده‌اند که شامل آب‌رسانی به دو مجتمع در کهک و سلفچگان است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

همچنین در روستای ورجان افتتاح مخزن هزار متر مکعبی آب، احداث ۱۰ حوضچه، اصلاح شبکه آب‌رسانی روستایی به طول ۹۰۰ متر و خط انتقال آب‌رسانی روستا به طول هزار و ۹۰۰ متر انجام شده است.

یادآور می‌شود، علاوه بر احداث یک حوضچه و خط انتقال آب به طول ۸۰۰ متر در روستای تیره، در روستای خورآباد نیز عملیات احداث مخزن دو هزار متر مکعبی و خط انتقال طولی به حدود ۲۵۰ متر صورت گرفته است.

پروژه‌‌های آبرسانی به روستا‌های شهر کهک افتتاح شد

لازم به ذکر است، خط انتقال آب برای ۸۰ روستا به طول ۳.۵ کیلومتر باید انجام می‌شد که عملیات اجرایی آن پس از حدود ۳ ماه با تعویض تمام خط لوله به پایان رسید.

همچنین در سه روستای محروم جاده قدیم قم-تهران موسوم به خط قیام با نام‌های خیرآباد، قوجه داغی و فیض آباد نیز احداث مخزن ۳۰۰ متر مکعبی و اجرای خط انتقال آب و شبکه داخلی انجام شده است.

سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم ضمن خرید ۴ دیزل ژنراتور، در تمام پروژه‌های مذکور از ظرفیت نیروهای بومی و جوان روستایی نیز استفاده کرده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار