فرمانده سپاه روح‌الله

اجرای 2300 ویژه‌برنامه هفته بسیج در استان/ امروز "بسیج جهان اسلام" شکل گرفته است

فرمانده سپاه روح‌الله امروز با بیان اینکه "بسیج جهان اسلام" شکل گرفته است، گفت: بسیج یک فرهنگ انقلابی است که امروز به خارج از مرزها نیز صادر شده است. 
کد خبر: ۹۵۵۴۶۹۱
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج در استان مرکزی بسیج را متعلق به همه دانست و گفت: بسیج نهاد مردمی است که از بطن جامعه جوشیده و شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هر کس در این کشور دلش برای پیشرفت کشور می‌تپد یک بسیجی است، افزود: بسیج یک فرهنگ انقلابی است که امروز به خارج از مرزها نیز صادر شده است. 

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: توان اصلی یک بسیجی ایمان و پیمان او با خدا است، بسیج قبل از اینکه سازمان باشد یک فرهنگ انقلابی است که می‌تواند در میدان‌های کارزار بن‌بست شکنی داشته باشد و از بدو تأسیس شاهد این موضوع بودیم.

سردار کریمی اخلاص در نیت و تقوا در عمل را لازمه کار بسیج دانست و تصریح کرد: در سال 54 وقتی از امام(ره) سؤال شد که شما بنا دارید با چه کسی جمهوری تشکیل دهید و حکومت کنید؟ فرمودند: من با توکل بر خدا با مردم انقلاب می‌کنم و با مردم، پیروزی می‌شوم و با مردم حکومت تشکیل می‌دهم و با همین مردم ادامه می‌دهم؛ امروز مفهوم سخن ایشان را می‌فهمیم.

وی افزود: اینکه امروز از بسیج به عناوین مختلفی مثل بسیجی بی‌ادعا یا لشگر مخلص خدا یا دیگر عبارت‌ها نام برده می‌شود حاکی از پیوند دینی مرام مردم ما بسیج است.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: امپراطوری رسانه‌ای در اختیار استکبار است و از حیث رسانه با استکبار قابل مقایسه نیستیم، در بحث غزه خبرنگاران به میدان آمدند و توانستند افکار عمومی را بیدار کنند چراکه آنها در جبهه حق قرار گرفته‌اند و برای خدا کار انجام می‌دهند. 

سردار کریمی خطاب به خبرنگاران و فعالان حوزه خبر گفت: خبرنگاران مردمی غزه، با کمترین امکانات به رسالت خود عمل کردند و جنایات رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیست را به همه مردم دنیا نشان دادند و مقابل امپراطوری جهان ایستاند و شهید شدند. این خبرنگار با اعتقاد خدایی، قرارگیری در جبهه حق و گذشتن از جان باعث شدن تا قلمشان اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ «ما می‌توانیم»، فرهنگ بسیج است و فرهنگ بسیج بن‌بست شکن است، افزود: شعار امسال هفته بسیج «بسیج امید ملت ایران» است.

سردار کریمی به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: 1270 گروه جهادی در استان فعالیت می‌کنند لذا برنامه‌های این هفته با محوریت محرومیت‌زدایی پیش برده خواهد شد. بسیجی بنده ابزا و امکانات نیست بلکه امکانت را بنده خود می‌داند، بسیجی توقع و ادعا ندارند و به همین منظور می‌تواند کارهای بزرگ را رقم بزنند.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: وقتی می‌گوئیم بسیج یعنی همه مردم، 80 میلیون جمعیت ایران چون دل در گرو کشور دارند. بسیجی بنده ابزار نیست جهادی عمل می‌کند توقع و ادعا ندارد و همین را چاشنی کار کرده است امروز بسیج جهان اسلام شکل گرفته است.

وی افزود: 2300 برنامه برای هفته بسیج در استان برگزار خواهد شد از جمله ساخت مسکن محرومین، پروژه‌های آبرسانی، دیدار با مقام معظم رهبری، تجلیل از 500 هنرمند و برپایی نمایشگاه‌های اقتصادمقاومتی، خدمت‌رسانی در حوزه سلامت و درمان، آسفالت جاده‌های روستایی و بین مزارع، تجلیل از کنشگران اجتماعی و ... است.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: سال گذشته 67 روستا آبرسانی شد و امسال نیز این آمادگی را داریم که 160 طرح آبرسانی را با کمک دستگاه‌های مختلف اجرایی انجام دهیم.

سردار کریمی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی نیز 760 صندوق قرض‌الحسنه مردمی راه‌اندازی شده که در این هفته نیز تعدادی راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: این نهاد مقدس در ایجاد اشتغال، قدم‌های بزرگ برداشته است و در همین راستا نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های استان در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله با تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و همه به سهم خود در این زمینه وظیفه داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار