سردار موحد؛

طوفان‌الاقصی پایه‌های سست رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد/ رزمندگان لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع) بعنوان فاتحان نبل الزهرا، فتح الفتوحاتی را در سوریه خلق کردند

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب‌(ع) استان قم با تصریح به اینکه عملیات طوفان‌الاقصی پایه‌های سست رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد، گفت:مهمترین دستاورد این عملیات این بود که برای نخستین بار، الگوی فروپاشی رژیم صهیونیستی را ارائه کرد.
کد خبر: ۹۵۵۴۴۱۴
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

طوفان‌الاقصی پایه‌های سست رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد/ رزمندگان لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع) بعنوان فاتحان نبل الزهرا، فتح الفتوحاتی را در سوریه خلق کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب‌(ع) استان قم در یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین‌الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم که در مجتمع فرهنگی امام‌ خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی، حقیقتا یک طوفانی به پا کرد و پایه‌های سست رژیم صهیونیستی را لرزاند.

فرمانده سپاه استان قم طوفان‌الاقصی را یک عملیات غافل‌گیرانه و با صلابت توصیف کرد و گفت: رزمندگان حماس راهبرد قرآنی را اجرا کردند و حصار صهیون‌ها را شکستند.

سردارموحد در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی خاطرنشان کرد: این عملیات اهمیت غزه را نشان داد که یک قطعه کوچک در زمین، یک عقبه جهانی را تشکیل داد و جهان تحت تاثیر آن قرار گرفته است.
طوفان‌الاقصی پایه‌های سست رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد/ رزمندگان لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع) بعنوان فاتحان نبل الزهرا، فتح الفتوحاتی را در سوریه خلق کردند

وی ادامه داد: در جهان بیشتر مردم تصور می‌کردند که رژبم صهیونیستی با این ارتش مجهز و افسانه‌ای، سیستم اطلاعاتی و امنیتی موساد و حمایت گسترده آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان قابل فروپاشی نیست، اما این عملیات ثابت کرد که تحقق این امر امکان‌پذیر است.

فرمانده سپاه استان قم تصریح کرد: در منطقه و جهان هیچ وقت به این اندازه این بغص و نفرت در مورد آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود نیامده بود، امروز در خیابان‌های اروپا و آمریکا جمعیت‌های زیادی در حمایت از فلسطین شکل می‌گیرد.

سردار موحد با تاکید بر اینکه برای تشکیل تمدن نوین اسلامی، هنوز به صبر، مجاهدت، ادامه حرکت جهادی و شهادت نیاز دارد، ابراز کرد: قم در گذر تاریخ همیشه منشاء اثر بوده است و رهبر معظم انقلاب نیز از این شهر به عنوان مادر انقلاب اسلامی یاد کردند، و فرمودند: قم شهر قیام و اقامه است.

وی بیان داشت: قمی‌ها بودند که مردم ایران را به‌ویژه با حرکتی که در ۱۹ دی سال ۵۶ شروع شد به قیام واداشتند و این استان با تقدیم ۶ هزار و ۹۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ جانباز، ۶۰۷ آزاده و حضور ۱۰۰ هزار رزمنده در دفاع مقدس نقش خود را در دفاع از انقلاب ایفا کرد.

سردار موحد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های قم تقدیم هزار و ۳۳۰ شهید جهان اسلام است، در دفاع مقدس ۸۹۸ شهید از ۹ ملیت از این استان برای دفاع از انقلاب و اسلام به جبهه‌ها اعزام شدند و ۴۳۲ شهید مدافع حرم نیز از کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان در قم مدفون هستند.

فرمانده سپاه قم اظهار کرد: تاسیس تیپ و لشکر۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع)‌ و حضور مقتدرانه آن در هشت سال دفاع مقدس و شرکت در ۱۷ عملیات آفندی و ۲۸ عملیات پدافندی و نقش‌آفرینی در عملیات‌های بزرگ و سرنوشت‌سازی همچون فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، محرم، والفجرهای مقدماتی، سه، چهار، هشت و ۱۰، خیبر، کربلاهای یک، چهار، پنج و هشت، همچنین مرصاد کارنامه درخشانی را برای این لشکر مقدس و فرماندهان دلاور آن رقم زد.

*رزمندگان لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع) بعنوان فاتحان نبل الزهرا، فتح الفتوحاتی را در سوریه خلق کردند

وی افزود: لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع)‌ پس از دفاع مقدس نیز در هر زمان و مکان که نیاز به حضور و دفاع از اسلام و این نظام ولایی و مقدس بود، از شمال غرب تا جنوب شرق و تا جبهه مقاومت و دفاع از حرم، حضوری مقتدرانه داشته است و رزمندگان این لشکر به عنوان فاتحان نبل الزهرا در کنار سردار سلیمانی فتح الفتوح مبارکی را در سوریه خلق کردند.

سردار موحد تصریح کرد: نصرت‌الهی همواره در کنار جان بر کفان مخلص و تلاش‌گران نستوه خواهد بود، تلاش‌های مذبوحانه بدخواهان انقلاب و ایادی استکبار خوناشام به جایی نخواهد رسید.

فرمانده سپاه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته در کنگره بزرگداشت شهیدان با استفاده از زبان هنر در انتقال پیام شهیدان به نسل جدید اقدام‌های زیادی انجام شد.
طوفان‌الاقصی پایه‌های سست رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد/ رزمندگان لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع) بعنوان فاتحان نبل الزهرا، فتح الفتوحاتی را در سوریه خلق کردند

سردار موحد تولید حدود ۲۰۰ کتاب در موضوع‌های مختلف دفاع مقدس برای مخاطبان گوناگون را از اقدامات فرهنگی در این زمینه دانست و گفت: تولید ۶۰ مستند با موضوع دفاع مقدس و برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس سال جاری از دیگر اقدام‌ها در این زمینه است.

وی ادامه داد: این فیلم‌ها با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داوری شد و از فردا شب به مدت ۱۲ شب از سیمای استانی قم اکران می‌شود و در آینده نزدیک نیز در دانشگاه‌ها، مدارس و سازمان پخش خواهد شد.

سردار موحد افزود: یکی از اقدام‌هایی که خانواده شهیدان از انجام آن خیلی اعلام رضایت کردند، بازسازی تصاویر شهیدان و تهیه تابلو فرش برای شهیدان استان بود که تقدیم این خانواده‌های معظم شد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و ورزشی با موضوع‌های مختلف همچنین تولید سمفونی خط‌شکنان نیز از دیگری فعالیت‌هایی است که برای نخستین بار در استان انجام، و در تالار وحدت تهران اجرا شد.

فرمانده سپاه استان قم همچنین ساخت سردیس فرماندهان شهید، فضاسازی‌های محیطی، دیوارنگاره و نقش برجسته و نام‌گذاری معابر و کوچه‌ها به نام شهیدان توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های استانی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امیدواریم برای کنگره بعدی شهیدان استان قم که سال ۱۴۰۶ خواهد بود، به لحاظ کمی و کیفی آثار بیشتر و بهتری را تولید کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار