رییس جمهور در اجتماع مردم بام ایران؛

تحویل ۴هزار مسکن و ۲۰۰هکتار زمین به متقاضیان

رئیس‌جمهور در جمع مردم شهرکرد گفت: نهضت تولیدمسکن باید با قدرت در استان دنبال شود؛ یکی از دغدغه‌های جدیِ من مسئله مسکن در سراسر کشور است که روزانه دنبال می‌کنم.
کد خبر: ۹۵۵۴۱۱۱
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد و دیدار با مردم، گفت: وعده الهی در نصرت فلسطین تحقق خواهد یافت و آن چه رهبر معظم انقلاب به استناد آیات قرآن فرمودند بدون تردید تحقق یافت.

رئیس جمهور، به نقل تاریخی از کتاب فصوص الحکم ابن عربی درباب قتل کودکان به دست فرعون اشاره کرد و افزود: فرعون کودکان را کشت تا موسی پا به عرصه عالم نگذارد، اما اراده الهی بود که موسی بیاید و آمد و به دست توانای امت موسی حاکمیت فرعون پایان یافت. امروز صف حق و باطل، شرافت و شرارت روشن شده و نفرت بشریت به صهوینیست‌ها و آمریکا در جهان عالم گیر شده است و دست انتقام الهی بیرون خواهد آمد و به زود پایان رژیم صهیونیستی اعلام خواهد شد و مردم مقتدر فلسطین به حقوق حقه خود خواهد رسید.

آیت الله رئیسی، با قدردانی از استقبال مردم و زنان جوانان در شهرکرد، گفت: مردم چهارمحال و بختیاری همواره امتحان خود را پس داده اند و پای ارزش‌های الهی ایستادگی کردند، نشان صدق، ایستادگی و مقاومت مردم این استان ۲ هزار ۵۰۰ شهید، ۷ هزار جانباز و ایثارگر و ایستادگی و مقاومت در همه عرصه هااست. عشایر بختیاری، لر، ترک و فارس‌ها همواره نشان دادند در این خطه وفادار به انقلابند و پای ارزش‌های آن ایستاده اند.

وی، با بیان اینکه سرعت کار در شرایطی که اجرای برخی طرح‌ها با تاخیر ۱۳ و ۱۴ ساله در این استان همراه بود اضافه کرد: این طرح‌ها در شرایط نامناسب هوا و نبود امکانات پیشرفت ۱۳ برابری داشته است. این استان زمین حاصلخیر، آب فراوان، مراتع و معادن خوبی دارد، این استان زمینه و ظرفیت خوبی دارد که با مدیریت صحیح، مشکل آب شهر‌ها و روستا‌ها حل می شود، در ۱۱۷ روستای چهارمحال و بختیاری تنش آبی داشتیم، ۶۵ درصد از تنش‌های آبی در استان، با طرح‌های بهره برداری شده حل می‌شود. آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشورهدف گذاری شده و تا کنون مشکل آب ۳ هزار و ۵۰۰ روستا در کشور برطرف شده است.

آیت الله رئیسی، طولانی شدن طرح‌ها را موجب افزایش هزینه‌ها دانست و افزود: طرح‌هایی که امروز به بهره برداری رسید با مبلغ کمتری در سال‌های قبل قابل اجرا بود. سد باباحیدر با ۱۵۰ میلیارد تومان قابل حل بود، اما الان هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم که امروز بهره برداری شد و مردم می‌توانند از این نعمت الهی برخوردار شوند.

رئیس جمهور، در خصوص صنعت استان گفت: در دولت سیزدهم سرمایه گذاری ۸ برابر افزایش یافته و صنایع استان رشد خوبی داشته، اما قانع نیستیم و معتقدیم کار باید بیش از این انجام شود. ۶۸ واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در چرخه تولید قرار گرفته و اشتغال افزایش یافته است.

وی، یکی از نگرانی‌های مردم چهارمحال و بختیاری را بیکاری عنوان کرد و ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد بیکاری کاهش یافته است. آنچه در دور اول مطرح و مصوب شد قابل توجه اقدام شده و بخشی در حال اجرا است. افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات غیر نفتی در استان در حوزه کشاورزی و تولید گیاهان دارویی و مزیت‌های دیگری نظیر گردشگری، اقدامات قابل توجه‌ای از مصوبات دور نخست سفر انجام شده است و از همکاران می‌خواهم برای تکمیل مصوبات بیش از پیش تلاش کنند.

آیت الله رئیسی،با اشاره به مشکل مشکل اشاره کرد و گفت: بار‌ها اعلام کردیم رفع مشکل مسکن به ویژه برای خانواده‌هایی که فرزند بیشتری دارند و جوان، در ابتدای زندگی مشترک مهم است. امروز ۴هزار مسکن، بهره‌برداری و به متقاضیان تحویل داده می‌شود؛ همچنین ۲۰۰هکتار زمین به مردم اعطا خواهد شد. این کار به عنوان نهضت تولید مسکن با قوت دنبال می‌شود. مدیران بدانند که موضوع مسکن و نهضت تولید مسکن تا حصول نتیجه کامل برای عموم مردم دنبال می‌کینم به عنوان خدمتگزار. دغدغه جدی مسکن در سراسر کشور است.

رئیس جمهور افزود: با اشاره به خدمت رسانی صادقانه دولت و مسئولان به مردم، افزود: کار باید در ادارات با سرعت، بدون فساد، پارتی بازی، روابط ناسالم و با سرعت انجام شود. وظیفه این است که مردم احساس کنند، خدمتگزاران، با اخلاص خدمت می‌کنند.

آیت الله رئیسی،گفت: قدرت ایران مدیون شهدا، جانبازان و پشتوانه مردم است. در صنایع نظامی پیشرفت زیادی داشتیم چرا که هیچ کس در ذهن نمی‌تواند بپرواند که به خاک جمهوری اسلامی ایران تعرض کند. همچنان که صنایع نظامی و نیرو‌های مسلح قدرت ایجاد می‌کنند قدرت اقتصادی، علم و فناوری، دانش و حضور میلیونی مردم در خیابان‌ها و اعلام موضع شما قدرت ایجاد می‌کند، قدرت جمهوری اسلامی قدرت مردم و خون شهدا است.

رئیس جمهور، اظهار داشت: قدرت را باید با تلاش جهادی ایجاد کرد، من برای بار دوم به استان چهارمحال و بختیازی سفر می‌کنم اگر لازم باشد ۱۰ بار به این استان خواهم آمد تا مشکلات حل شود، آمدن من عدد ندارد عدد من حل مشکلات مردم است.

 آیت الله رئیسی،گفت: آینده کشور با وجود جوانان در صحنه و مردم متدین روشن است. جوانان عزیر دشمن دنبال مایوس کردن مردم است تا دل‌ها را خالی کند و یاس را بر دل‌ها حاکم کند وظیفه ما ایجاد امید در دل مردم بخصوص جوانان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار