دیدار جانشین سپاه فتح و مسئولان کنگره شهدای استان با نماینده رهبر معظم انقلاب / آیت الله حسینی: همه مسئولان باید پای کار برگزاری کنگره شهدا باشند

جانشین سپاه فتح و مسئولان کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای ۱۴۰۳ استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۵۵۲۹۸۸
|
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سردار مصطفی مثنوی جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به همراه سرهنگ وحید مثنوی مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح و عبدالصفا نجاتی مسئول برگزاری کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد با آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج دیدار و گزارشی از روند آخرین اقدامات و فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد که در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد ارایه دادند.

جانشین سپاه فتح استان در این دیدار گفت: ستاد کنگره تمام قد و با همه ظرفیت ها پای کار برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان است و برگزاری دومین جلسه هماهنگی که با حضور استاندار و مسئولان استان برگزار شد مایه دلگرمی شد.

سردار مصطفی مثنوی افزود: در بحث اجلاسیه ۱۴۰۳ سه رکن اساسی شامل رئیس شورای سیاستگذاری با مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان، نائب رئیس با مسئولیت استاندار و دبیر کل با مسئولیت فرماندهی سپاه فتح تشکیل شده که نقش این شورا محوری است.

وی بیان کرد: برگزاری کنگره ملی شهدای استان تنها مربوط به سپاه نیست بلکه همه دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید پای کار بیایند و همت و اراده عمومی را می طلبد.

وی گفت: انتظار می‌رود نشست های شورای سیاستگذاری کنگره ملی شهدای استان به صورت ماهانه با حضور نماینده ولی فقیه برگزار و کمیته ها گزارش کار ارایه دهند.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۳۰ میلیارد تومان برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان (۱۴۰۳ ) پیش بینی شده است، افزود: بخشی از این اعتبار مربوط به حوزه اجرایی کنگره، بخشی برای تامین زیرساخت ها و بخشی نیز در حوزه محرومیت زدایی هزینه خواهد شد.

سردار مثنوی یادآور شد: ظرفیت ایجاد گنجینه، باغ موزه و دهکده دفاع مقدس در استان مهیا شده است.

وی خواستار تبیین ابعاد مختلف برگزاری دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه ها ، خطبه های نماز جمعه و سایر تریبون ها شد.

مسئول برگزاری کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۰ جلسه ستادی در مرکز استان برگزار شده است افزود: ۲۵ کمیته در مرکز استان و ۱۴ کمیته نیز در هر شهرستان تشکیل شده است.

عبدالصفا نجاتی گفت: هفت ماه از تقویم اجرایی عقب هستیم و باید با کار جهادی و تلاش شبانه روزی این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی بیان کرد: در سه حوزه کتاب، فیلم و جمع آوری آثار شهدا باید انجام شود. 

نجاتی افزود: ۱۶ اجلاسیه و کنگره تا برگزاری کنگره نهایی در پیش داریم که هفت اجلاسیه باید از فروردین شروع شود و هفت کنگره تا مهرماه ۱۴۰۳ به سرانجام برسد و ۲ تا ۳ اجلاسیه نیز تا هفتم یا هشتم مهر برگزار شود.

وی گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان باید از ابتدای امسال تا مهر سال آینده ۳۰ هزار برنامه برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به حاضرین، گفت: برگزاری کنگره شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از ضرورت های اجتناب ناپذیر جامعه امروز است.

آیت الله سید نصیر حسینی افزود: با توجه به اینکه برنامه برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان تدوین و ابلاغ شده است باید طبق برنامه ابلاغی پیش رفت.

وی ابراز داشت: جلسات شورای سیاستگذاری کنگره ملی شهدای استان باید به صورت ماهانه برگزار و مسئولان کمیته ها گزارش کار ارایه دهند.

آیت الله حسینی بیان کرد: با توجه به اینکه برنامه و نقش هر دستگاه اجرایی در برگزاری کنگره ملی شهدای استان مشخص شده است هر گونه کوتاهی و سهل انگاری پذیرفتنی نیست و همه باید پای کار باشند.

وی خواستار نقش آفرینی آحاد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی در سطح استان شد.

دومین کنگره ملی شهدا و سرداران استان کهگیلویه و بویراحمد قرار است با حضور مسئولان لشکری و کشوری در سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

دیدار جانشین سپاه فتح و مسئولان کنگره شهدای استان با نماینده رهبر معظم انقلاب / آیت الله حسینی: همه مسئولان باید پای کار برگزاری کنگره شهدا باشنددیدار جانشین سپاه فتح و مسئولان کنگره شهدای استان با نماینده رهبر معظم انقلاب / آیت الله حسینی: همه مسئولان باید پای کار برگزاری کنگره شهدا باشنددیدار جانشین سپاه فتح و مسئولان کنگره شهدای استان با نماینده رهبر معظم انقلاب / آیت الله حسینی: همه مسئولان باید پای کار برگزاری کنگره شهدا باشند

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار