خبرهای داغ:
الگو باشیم؛

ایجاد اشتغال برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست

خانم شاه محمدی از فعالان فرهنگی و کارآفرین، تولید کننده پوشاک ایرانی - اسلامی در استان قزوین، دارای ۶ شعبه پوشاک زنانه، ۸ کارگاه در شهرستان‌های قزوین و تشکیل دفتر کارآفرینی و آموزش و مشاوره را در کارنامه خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۵۵۲۹۸۵
|
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، خانم محبوبه شاه محمدی فرمانده سابق حوزه کوثر ولایت، ناحیه امام حسن(ع)، استان قزوین بزرگترین تولید کننده پوشاک اسلامی در منطقه، که چرخ زندگی زنان بدسرپرست و بی سرپرست را به حرکت درآورده است.

شاه محمدی ترویج حجاب، ایجاد شغل برای زنان بدسرپرست و ایجاد مشاغل خانگی از اهداف این کار خواند، و گفت: آن خانم هایی که در حوزه جغرافیایی ما سکونت داشتند و به علت مشکلات خانوادگی، بیکاری، اعتیاد، مشکلات ازدواج و براساس نیازسنجی صورت گرفته؛ مشکلاتی برای آنها به وجود آمده بود.

ایجاد اشتغال برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست

کارگاه خیاطی کوچک اما بزرگ

تقریباً چهارسال پیش در راستای اشتغال زایی زنان بدسرپرست و بی سرپرست که در حوزه استحفاظی ما بودند؛ شروع به راه انداختن کارگاه خیاطی کردیم و باگذشت زمان به این نتیجه رسیدیم که در تولید پوشاک ایرانی اسلامی فعالیت کنیم.

در اتاق فکر و هیئت اندیشه مسئله به جایی رسید که؛ چطور آسیب های اجتماعی را در محله کرامت مان کاهش دهیم.
باید شغلی ایجاد می کردیم که متناسب با روحیه و توان خانم ها باشد، هم آموزش و هم به کارگیری شان.

تصمیم گرفتیم که کارگاه خیاطی تاسیس کنیم؛ اولین کارگاه ما در یکی از پایگاه بسیج مان بود. خانم ها چرخ هایشان را می آوردند؛ سفارشمان را که گرفتیم برای توسعه ی این کارگاه ها تلاش کردیم؛ الان تقریبا شش شعبه فعال و یک سری مشاغل خانگی داریم. بعضی از خانم ها در مشاغل خانگی فعالیت می کنند

اشتغال زایی برای 800 نفر از زنان بدسرپرست و بی سرپرست

کارگاه های خیاطی، مزون فروشگاه عرضه محصولات تولیدی فعال و نزدیک به 800نفر در این کارگاه ها مشغول به فعالیت هستند. همچنین در استان های مختلف به عنوان نماینده قزوین در حوزه تولید پوشاک ایرانی اسلامی با جدیدترین متد روز مشغول فعالیت هستیم.

در حال حاضر در عرصه پوشاک و طراحی، دوخت، تولید، عرصه به نقطه ای رسیدیم که صفر تا صد تولید برعهده خودمان است. با شیوه و سبک ایرانی اسلامی که دوست داریم برای نمایشگاه ها و رویدادها طراحی می کنیم و چون نزدیک به متد روز هست، استقبال زیادی صورت پذیرفته است و  محصولاتمان را در کل کشور پخش می کنیم.

ایجاد اشتغال برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست

مانتو، شومیز، کت شلوار، پالتو بارانی همه این ها را  در قالب ایرانی اسلامی ولی با جدیدترین متد تولید می کنیم
هدف ما از شرکت در رویدادها این هست که بتوانیم در استان های مختلف نماینده ای بگیریم که بتوانند برای ما تولید کنند.
زنجیره تولید محصول ما کامل شده است از پارچه، طراحی، برش، دوخت و ...؛ همه فرایند ها در تیم خودمان اجرایی می شود.

مرکز کارآفرینی یاریگر تولیدکننده های پوشاک ایرانی اسلامی

در کنار کارگاه ها، مرکز کارآفرینی راه اندازی کردیم. تولید کننده هایی که زمین خوردند یا ورشکست شدند یا نمی توانند خودشان سرمایه گذاری کنند؛ از طریق مرکز کارآفرینی یاریگرشان هستیم.ایجاد اشتغال برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست

آموزش و اشتغال زایی زنان

با آموزشکده فنی و حرفه ای استان قزوین همکاری می شود و تمام دانشجوهایی که در رشته طراحی دوخت تحصیل می کنند. کارورزیشان را در کارگاه های ما می گذرانند و بلافاصله بعد ازفارغ التحصیلی در این کارگاه ها به کارگیری و مشغول به کار می شوند. در واقع به صورت رسمی استخدام می شوند.

در حال حاضر شش دانشجو در کارگاه های ما دوره می گذارنند. طی دو سه سال و به صورت مداوم 50 دانشجو، فارغ التحصیل شدند و مستقیم در کارگاه ها و یا غیرمستقیم در خانه کار می کنند.

در هر قسمت و بخش که فعالیت هایی نظیر طراحی، دوخت و ... انجام می شود مدیری انتخاب شده که توانمند باشد و به طور تخصصی بتواند در زمینه مدنظر ورود کند.

ایجاد اشتغال برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست

مشکلات و موانع در راه تولید پوشاک ایرانی اسلامی

در حوزه تسهیلات، غیر از مجموعه بسیج سازندگی، هیچ ارگانی حمایت نکرده، در حالی که همان ارگان افراد و نیروهایی برای کار به ما معرفی کرده است.
تمامی مکان هایی که برای کارگاه تهیه شده به صورت رهن و اجاره و حتی تجهیزاتی که درون کارگاه قرار گرفته از سرمایه شخصی است.

 

ظرفیت تولید کارگاه

در هفته در هر کارگاه 1800  تا 2500  دست تولید داریم. در تجهیزات مجموعه نواقصی هست اما با همین تجهیزات  توانستیم با خیلی از شرکت ها در رقابت باشیم.

علاوه بر تولید پوشاک ایرانی اسلامی، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ویژه زنان بدسرپرست، بی سرپرست و معتاد در طول سال اجرایی می شود.

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، در کنار تولید پوشاک ایرانی اسلامی

بخشی از درآمد کارگاه ها صرف امور خیریه می شود، برای خانم های معتاد پس از ترک اعتیاد، چرخ خیاطی خریداری شده و مشغول به کار می شوند.

صندوق های قرض الحسنه و اهدای وام برای اشتغال بانوان از دیگر فعالیت های ما می باشد. اردوی زائر اولی های مشهد مقدس و اردوهای درون استانی، و همچنین برگزاری حلقه های صالحین و ترسیم مسیر تربیتی در برنامه های فرهنگی و اجتماعی گنجانده شده است.

ایجاد اشتغال برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست

خرید پارچه تا فروش پوشاک ایرانی اسلامی

در فرایند تولید؛ پارچه خریداری می شود، طراحان طبق صفحات مختلف مجازی و یا هر طرحی که خودشان طراحی می کنند از هر طرح داخل مزون، صفحات مجازی و سایت منتشر شده؛ و طبق آمار، پرفروش ترین طرح ها تکرار و یا با اندکی تغییر طراحی می شوند. این محصولات از سه طریق برخط و آنلاین، نمایشگاه ها و داخل استان در فروشگاه های تولید پوشاک ایرانی اسلامی به فروش می رسند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار