نخستین جشنواره فناوری و نوآوری دانش آموزان در تبریز برگزار می شود

تبریز- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین جشنواره فناوری و نوآوری دانش آموزان با عنوان «رینوفست» در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۲۷۷۶
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره ذیل یازدهمین جشنواره ربع رشیدی از ۱۴ تا ۱۷ آذر در نمایشگاه بین المللی تبریز  در چهار بخش مسابقه ای، سیمناری، دستاوردها و شبکه سازی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادها، ایجاد اعتاد به نفس در دانش آموزان، ایجاد فضای علمی برای آموزش مفاهیم نو و بستری برای اثبات توانمندی دانش آموزان به خودشان عنوان کرد.

سعادتی برگزاری نمایشگاه های علمی به انواع مختلف و اجرای طرح های علمی را پذیرفته ترین روش در تعمیق آموزش دانش آموزان دانست و گفت: برپایی این رویدادها در تعمیق یادگیری مهم است چراکه فضای علمی آموزشی همراه با نشاط و سرگرمی برای دانش آموزان به وجود می آید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰ تیم در بخش مسابقه ای و ۱۰۵ تیم در بخش دستاورد این نمایشگاه ثبت نام کرده اند، گفت: تبریز، مراغه و چاراویماق بیشترین ثبت نام کنندگان را به ترتیب به خود اختصاص دادند.

سعادتی اظهار کرد: امیدواریم حداقل از هر مدرسه در این جشنواره شرکت کنند و در حد امکان در زمان برگزاری بیشتر مدارس در این نمایشگاه حضور یافته و بازدید کنند.

مدیرعامل ربع رشیدی نیز در ادامه گفت: برنامه ریزی ها برای برگزاری یازدهمین نمایشگاه رینوتکس براساس آسیب شناسی های گذشته صورت گرفته و ۲۰ تغییر داشته که یکی از آن ها فسیتوال دانش آموزی است.
رضا کریملو تفاوت این نمایشگاه را با دیگر نمایشگاه ها حضور افراد مختلف علمی و ... بعنوان و بیان کرد: بخش دانش آموزی نیز امسال فرصتی برای حضور این قشر است.
وی اضافه کرد: سالن اختصاصی برای این رویداد در نظر گرفته شده است و احتمالا پروین اعتصامی برای آن باشد، انتظار است مشارکت و استقبال دانش آموزان از این رویداد بیشتر باشد که رسانه ها می توانند در این راستا یاریگر باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار