فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

دریا فرصت راهبردی/ اجازه قدرت نمایی به هیچ کشوری را نمی‌دهیم

دریادار تنگسیری با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه پاسداران به عنوان مظهر اقتدار جمهوری اسلامی است گفت: اجازه قدرت‌نمایی به هیچ کشوری در خلیج فارس را نمی‌دهد.
کد خبر: ۹۵۵۲۷۶۱
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

 

دریا فرصت راهبردی/اجازه قدرت نمایی به هیچ کشوری را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی_رفاهی زیباکنار رشت، با اشاره به برگزاری این همایش با هدف اجرای فرمایش فرمانده معظم کل قوا، گفت: هدف نیروی دریایی سپاه و ارتش علاوه بر حفاظت از مرزهای آبی کشور، حضور در دریاهای دوردست است.  

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه و شیوه‌های نوین دشمن برای نفوذ به کشور از طریق دریا، اذعان کرد: تهدیدها در حال تحول است پس دانشگاه‌های نظامی برای مقابله با این تهدیدها باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق، عملکرد آموزشی مطلوبی داشته باشند.

 

وی با تأکید بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت دریا در حوزه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصریح کرد: ایران در دریا منافع و امکانات فراوانی دارد و عرصه دریا فرصتی راهبردی برای کشور است که باید به دُرُستی از آن استفاده شود.

 

سردار دریادار علیرضا تنگسیری، نیروی دریایی سپاه پاسداران را مظهر اقتدار جمهوری اسلامی دانست و افزود: اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه دریا، زمین و هوا باعث تحمیل اراده بر قدرت‌های سیاسی دشمن و عقب‌نشینی آن‌ها شده و نیروی دریایی سپاه پاسداران هم اجازه قدرت‌نمایی به هیچ کشوری را در خلیج فارس نمی‌دهد.  

 

وی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی در شناسایی نقاط قوت کشور در عرصه دریا، اضافه کرد: امروزه، برای اینکه فرصت‌ها را در عرصه دریا از دست ندهیم و غافلگیر نشویم، باید در مراکز دانشگاهی آگاه و آینده نگر باشیم و برای فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو برنامه ریزی داشته باشیم.  

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در همایش ملی «فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی» باید در حوزه‌های های جغرافیای، تجهیزات و سلاح و امکانات و پیشرفت‌های خود را ارتقا دهیم، گفت: در پیشرفت‌های علمی و نظامی و همچنین مقابله با تهدیدهای و موفقیت در عرصه دریا، باید از ظرفیت دانشگاه‌ها، اساتید و دانشگاه‌ها نظامی سپاه و ارتش استفاده شود.  

 

سردار دریادار علیرضا تنگسیری با بیان اینکه عرصه دریا در جهان و به ویژه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار اهمیت دارد، اضافه کرد: کشورها برای اعمال قدرت باید بهترین بهره‌برداری را از دریا داشته باشند و یکی از اهداف نیروهای نظامی در جمهوری اسلامی هم همین امر است.  

 

«همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی» به مدت ۲ روز برگزار می‌شود که نخستین روز آن در مجتمع فرهنگی رفاهی زیباکنار رشت برگزار شد و فردا با معرفی آثار برتر در دانشگاه امام خامنه‌ای به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار