خبرهای داغ:
دبیر ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛

بازی نویسی بستری برای ایجاد کسب و کارهای پایدار است

بازی نویسی بستری برای ایجاد کسب و کارهای پایدار است
حسنلو گفت: بازی‌نامه‌نویسی بستری است که باید به کسب‌وکارهای پایدار تبدیل شود و این نکته‌ای است که ما علاقه‌مندیم آن را به صورت جدی پیگیری کنیم. اینها محور اصلی رویداد است.
کد خبر: ۹۵۵۲۵۷۶
|
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

 

قزوین_ به گزارش بسیج، با حضور مسعود حسنلو دبیر ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و محمدرضا امامقلی رئیس حوزه هنری استان قزوین و دبیرِ رویداد ملی بازیستا، از پوستر رویداد ملی بازی‌نامه‌نویسی «بازیستا» در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی رونمایی شد.

نوجوانان با بازیستا، آینده روشن‌ تر و کارآمدتری را رقم می زنند

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه بازی و بازی‌نامه‌نویسی مهم‌ترین ابزار برای حل مسائل اجتماعی است، تاکید کرد: ما با جامعه پیچیده‌ای مواجه هستیم و تنها دانشی که توان پاسخگویی به این پیچیدگی را دارد، دانش طراحی بازی است.

وی افزود: الان در حوزه سیاست‌گذاری در کسب‌وکارها به بازی توجه شده است. جامعه‌ای که مخاطبانش با بازی رشد می‌کند؛ با فرآیندهای بازی می‌توان آن را مدیریت کرد. طراحی بازی به عنوان الگوی سیاست‌گذاری مطرح است. 

وی یادآور شد: نیمی از جمعیت ما روزانه با مفهوم بازی درگیر هستند. امروزه آموزش‌ها، هویت‌یابی و کسب‌وکارها از طریق بازی انجام می‌شود. بازیستا دست روی نقطه درستی گذاشته است. ما می‌توانیم به آینده‌ای امیدوار باشیم که نوجوانان ما با بازیستا، آینده روشن‌تر، بهتر و کارآمدتری را برای کشور رقم بزنند. کشف و پرورش این رویداد برعهده حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

مسعود حسنلو با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای رویداد بازیستا تمرکز بر سرگرمی‌های نوظهور همچون اتاق فرار، بازی‌های محیطی و گلد گیم‌هاست، ادامه داد: شاید سینما یک اثر خانوادگی باشد اما تعاملی در آن صورت نمی‌گیرد ولی بازی‌های محیطی و اتاق‌های فرار بستری است که خانواده‌ها به آن احتیاج دارند. 

وی اضافه کرد: همچنین بازی‌نامه‌نویسی بستری است که باید به کسب‌وکارهای پایدار تبدیل شوند و تا زمانی که این الگوها به کسب‌وکارهای پایدار تبدیل نشوند، تأثیری در این حوزه نخواهند داشت و این نکته‌ای است که ما علاقه‌مندیم آن را به صورت جدی پیگیری کنیم و اینها محور اصلی رویداد است.

حسنلو افزود: برای حل مسائل اجتماعی در جامعه نیازمند فناوری‌های نرم هستیم. مسائلی چون محیط زیست، از بین رفتن گنجینه زبان فارسی، هویت ملی، مسائل مختلف اجتماعی را می‌توان با استفاده از فناوری‌های نرم و ابزارهایی که سبب تغییرات اجتماعی می‌شوند، حل کرد.

 در پایان نشست اولین رویداد ملی بازی‌نامه‌نویسی، پوستر این رویداد رونمایی شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار