نشست هفتگی شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در تهران

بسیج اصناف موفق ترین رده نیروهای مسلح/ عملکرد خوب بسیج در اتاق های بازرگانی

علی درویشی رئیس بسیج اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: خوشبختانه با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور به عنوان رده موفق در سطح نیروهای مسلح معرفی و از سرهنگ پاسدار غلامرضا حسن پور اشکذری رئیس این سازمان نیز تقدیر شد.
کد خبر: ۹۵۵۲۴۸۹
|
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرنگار سرویس اصناف خبرگزاری بسیج؛ دکتر غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور در ابتدای این نشست ضمن محکوم کردن جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در حمله به غزه اعلام کرد: جنایات صهیونیست ها بار دیگر ماهیت پلید و ضد انسانی آنان و حامیان شان را برای جهانیان به نمایش گذاشت.

وی افزود: عمق فجایع ضد بشری صهیونیست ها و هم پیمانان شان به اندازه ای است که امروز در هیچ جای جهان، کشوری را نمی توان یافت که مردمش علیه جنایات صهیونیست های غاصب راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار نکنند.

• برگزاری موفق گردهمایی تخصصی بسیج اصناف در مشهد

دکتر حسن پور در ادامه از برگزاری موفق گردهمایی تخصصی بسیج اصناف در مشهد مقدس خبر داد و گفت: در این گردهمایی حدود ۴۰۰ نفر از اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران، روساء و دبیران هیات های اندیشه ورز سراسر کشور، روسای اتاق‌های اصناف مراکز استانها ، رؤسای سازمانهای بسیج اصناف ، مسئولان بسیج اتاق های بازرگانی استانها و برخی اساتید برجسته کشور حضور داشتند.

• توانمند سازی واحد های صنفی - تولیدی

وی در ادامه از برنامه بسیج اصناف برای حمایت از صدور محصولات واحدهای صنفی – تولیدی به بازار های منطقه ای و جهانی خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳ میلیون واحد صنفی در کشور فعال هستند که حدود ۶۰۰ هزار واحد از این مراکز ، واحد های صنفی – تولیدی هستند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم ارتباط این مراکز با بسیج اصناف برقرار شود تاکید کرد: بسیاری از فعالان این بخش نیروهای جوان هستند. لذا تلاش خواهیم کرد با برپایی دوره های آموزشی لازم از جمله بازاریابی ، صادرات و .... خدمات مورد نیاز را به فعالان این حوزه ارایه دهیم.

وی افزود: برای ورود هدفمند واحد های صنفی – تولیدی به بازارهای صادراتی در حال برنامه ریزی ، تدوین راه کارهای اجرای و همچنین تشکیل میزهای تخصصی هستیم.

• تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات

دکتر حسن پور در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: باید با همفکری ، هم‌اندیشی و استفاده از ظرفیت‌های فعالان اقتصادی در جهت افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم بحث مشارکت در انتخابات است. افزایش مشارکت در انتخابات موجب ایجاد بازدارندگی و پشتوانه‌ای برای مسائل سیاسی و اقتصادی دولت خواهد بود.

• عملکرد خوب بسیج در اتاق های بازرگانی

در ادامه دکتر یحیی آٖل اسحاق رئیس شورای عالی بسیج تجار وفعالان اقتصادی و رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: بسیج در تمامی حوزه ها از جمله اتاق های بازرگانی عملکرد بسیار مهم و تاثیر گذاری داشته است.

وی معتقد است: حضور بسیج در اتاق های بازرگانی نقش قابل توجهی در رفع مشکلات و موانع صادارت خواهد داشت.

• بسیج اصناف موفق ترین رده نیروهای مسلح

در ادامه علی درویشی رئیس بسیج اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: خوشبختانه با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور به عنوان رده موفق در سطح نیروهای مسلح معرفی و از سرهنگ پاسدار غلامرضا حسن پور اشکذری رئیس این سازمان نیز تقدیر شد.

وی افزود: بسیج به هیچ عنوان قصد دخالت در فعالیت های اتاق را ندارد. بگفته وی اولویت بسیج اتاق بازرگانی حمایت از تجار و فعالان اقتصادی و همچنین شناسایی و رفع مشکلات و موانع تولید و صادرات است.

• عضویت دبیر کل اتاق بازرگانی ایران در شورای بسیج تجار

در ادمه این نشست ساسان شاه ویسی دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد: از ایجاد ساختار و همچنین اقدامات بسیج اتاق حمایت خواهد کرد.

شایان ذکر است در پایان این نشست دبیر کل اتاق ایران با موافقت رئیس بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور عضو شورای عالی بسیج تجار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار