رئیس هیات امنای ستاد دیه استان مرکزی اعلام کرد

۱۴۰ زندانی غیرعمد در استان مرکزی چشم‌انتظار سخاوت خیرین

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان مرکزی گفت: هم‌اکنون تعداد ۱۴۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی در استان مرکزی برای آزادی، چشم انتظار کمک‌های مالی خیران هستند.
کد خبر: ۹۵۵۲۲۵۵
|
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان مرکزی با اشاره به آمار زندانیان جرائم غیرعمد رهایی یافته گفت: از ابتدیا سال تاکنون تاکنون ۱۵۱ زندانی جرائم غیر عمد استان مرکزی به همت ستاد دیه استان مرکزی و با مشارکت نیکوکاران و خیران استان از حبس رهایی یافتند.

وی رقم بدهی این مددجویان آزاد شده را نزدیک به ۲ هزار میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: فرآیند آزادسازی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها، به میزان بیش از ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال و اعلام گذشت شکات به مبلغ ۳۷۶ میلیارد ریال، آورده خانواده مددجو به میزان بیش از ۱۸ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی به میزان بیش از ۴۹ میلیارد ریال بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: همچنین پرداخت بلاعوض از سوی ستاد دیه کشور، استان و از محل کمک‌های مردمی بیش از ۴۲ میلیارد ریال است.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: هم‌اکنون تعداد ۱۴۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی در استان مرکزی برای آزادی، چشم انتظار کمک‌های مالی خیران هستند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی با رویکرد تحولی خود بر آن است تا حد امکان و در چهارچوب قوانین و مقررات «حبس زدایی» را اجرا کند چرا که بر این باوریم در جرایم غیرعمد و مالی حضور و نگهداری زندانی در زندان مشکلی را حل نمی‌کند و گاهی باعث آسیب‌های اجتماعی و ناپایدار کردن کانون خانواده‌ها می‌شود.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان مرکزی گفت: امید است با بهره‌گیری از ظرفیت قانونی و قضائی و کمک و مساعدت همه شهروندان خیراندیش موجبات آزادی این زندانیان و بازگشت به محل زندگی و تلاش در راستای رفع مسائل مالی را شاهد باشیم.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: شماره حساب‌های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کمک‌های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار