الگو باشیم؛

روایت پیشتازی و اُمیدآفرینی جهادگران طرقبه شاندیز در عرصه‌های محرومیت‌زدایی/اشتغالزایی تا بازسازی و مرمت ۱۷ مدرسه در مناطق محروم +عکس

مسئول بسیج سازندگی بسیج طرقبه شاندیز از اجرای ۲۵ اردوی جهادی به همت ۱۳۰۰ جهادگر از ابتدای سال جاری خبر داد که در عرصه‌های محرومیت‌زدایی ازجمله عمرانی، پزشکی، بهداشتی، درمانی، کارآفرینی...در مناطق محروم شهری و روستایی پیشتاز و امیدآفرین هستند.
کد خبر: ۹۵۵۲۱۰۴
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

احمدمرادیان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ اردوی جهادی با همکاری بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز در راستای محرومیت زدایی، کمک به اقشار نیازمند و کم برخوردار شهرستان در عرصه های عمرانی، خدمات رسانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، کارآفرینی، اشتغالزایی و سایر خدمات رسانی اجتماعی در سطح شهر و روستاهایاین شهرستان اجرا شد.

بازسازی و مرمت ۱۷ مدرسۀ مناطق محرم شهری و روستایی

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه در این اردوی بیش از ۱۳۰۰ جهادگر بسیجی حضور فعال تصریح کرد: عمده فعالیت های گروه های جهادی در عرصه های عمرانی می باشد و  از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۱۷ مدرسه در مناطق شهری و روستاهای طرقبه شاندیز بازسازی، تعمیر و مرمت شدند.

مرادیان با اشاره فعالیت گروه های جهادی در تعمیر و بازسازی مساجد و منازل معسرین، بیان کرد: با فعالیت جهادگران بسیجی، یک مسجد و بیش از ۱۰ باب منزل خانواده های نیازمند و معسر در سطح شهر و روستاهای طرقبه شاندیز تعمیر و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های بازسازی، تعمیر و مرمت با مشارکت خیرین نیک اندیش شهرستان تامین شده است، گفت: اردوهای جهادی در کل این شهرستان بیشتر در مناطق روستایی از جمله؛ حصارسرخ، عنبران، جاغرق، زشک، ابرده علیا شهرهای طرقبه و شاندیز اجرا شده است.

 بهره برداری ۴ کارگاه مشاغل خرد به ویژه صنایع تبدیلی

احمدمرادیان افزود: گروه های جهادی شهرستان در عرصه کارآفرینی، اشتغالزایی و کمک به تولید ملی نیز فعالیت داشته اند و در همین راستا تعداد ۴ کارگاه مشاغل خرد به ویژه صنایع تبدیلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به فعالیت گروه های جهادی در عرصه ارائه خدمات درمانی، پزشکی و داروی رایگان به نیازمندان و اقشار کم برخوردار شهرستان، تاکید کرد: به همت جهادگران و همکاری بسیج جامعه پزشکی طرقبه شاندیز تعداد ۴ اردوی جهادی ویزیت رایگان بیماران نیازمند و کم برخوردار در سطح روستاها و مناطق کم برخوردار طرقبه شاندیز برگزار شد که بیش از ۵۰۰ میلیون ریال خدمات داروئی رایگان نیز به بیماران نیازمند ارائه شد.

اهدای ۲۰ سری کمک جهیزیه به زوج ها تا ۲۶ سری سیسمونی به نیازمندان

وی با اشاره به فعالیت گروه های جهادی در حوزه کمک به تسهیل ازدواج جوانان، تحکیم بنیان خانواده و تشویق به فرزند آوری، تصریح کرد: در این زمینه جهادگران شهرستان در قالب تامین جهیزیه، سیسمونی و کمک به برگزاری مراسم ازدواج آسان خدمات رسانی داشتند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۲۰ سری جهیزیه به زوج های جوان کم برخوردار و ۲۶ سری سیسمونی به خانواده های نیازمند اهدا شده است و بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال کمک نقدی به برگزاری مراسم ازدواج جوانان شده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز در ادامه با اشاره به برپایی بیش از ۷ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۲۳ کارگاه آموزشی و توجیهی با حضور اساتید مجرب در زمینه مشاغل مختلف در سطح شهر و روستاهای شهرستان برگزار شده است که این کارگاه های آموزشی باهدف تسهیل و کمک به کارآفرینی در قالب ایجاد مشاغل خانگی، صنایع تولیدی و تبدیلی و اشتغالزایی بیشتر و بهتر برای افراد جویای کار به ویژه جوانان و بانوان سرپرست خانواده برگزار شده است.

وی با اشاره به سایر فعالیت های اجتماعی و خدمات رسانی گروه های جهادی به اقشار محروم و کم برخوردار جامعه، بیان کرد: جهادگران شهرستان طرقبه شاندیز در همین راستا با هزینه بیش از ۴۷۰ میلیون ریال به تامین لوازم ضروری منزل ۱۱ خانواده کم برخوردار و محروم در طرقبه شاندیز خدمات رسانی داشتند.

 تامین هزینه اجاره بهای منازل نیازمندان تا کمک به معتادان و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

مرادیان تاکید کرد: کمک به تامین هزینه اجاره بهای منزل ۳ خانواده نیازمند و کمک به آزاسازی یک زندانی از زندانیان جرائم غیر عمد و همچنین کمک به ترک اعتیاد یک نفر در شهرستان، از دیگر بخش های خدمات رسانی و فعالیت های گروه های جهادی شهرستان طرقبه شاندیز است.

وی افزود: جهادگران گروه های جهادی؛ شهید صیاد شیرازی، شهید موسوی قوچانی، شهید انجیری و شهید پورعباس در سطح شهرستان طرقبه شاندیز بیشترین مشارکت در خدمات رسانی به مردم را در قالب برگزاری اردوهای جهادی داشته اند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ گروه جهادی از خواهران و برادران در سطح شهرستان طرقبه شاندیز فعالیت دارند که هر گروه جهادی بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ نفر عضو دارد و در قالب طرح های محرومیت زدایی، مردم یاری، کمک به اقشار کم برخوردار در مناطق محروم شهرستان و در راستای امیدآفرینی بیشتر در جامعه فعالیت دارند.

خبرنگار/دوست حصار 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار