خبرهای داغ:
در مسجدامام رضا علیه‌السلام میرآباد شهرکرد برگزار شد؛

هشتمین سالگرد شهادت سردار عزت الله سلیمانی

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی مراسم هشتمین سالگرد شهادت، شهید مدافع حرم سردار عزت الله سلیمانی در مسجد امام رضا علیه‌السلام میرآباد شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۰۵۸۸
|
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهار محال بختیاری؛ در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام حمعه شهرکرد، جمعی از روحانیون، رزمندگان اسلام، خانواده معظم شهدا، مسئولان، مردم و بسیحیان حضور داشتند، یادگار سالهای دفاع مقدس و رزمنده مدافع حرم، حاج حسن نوری با گرامیداشت خلق حماسه طوفان الاقصی و شکست جبران ناپذیر رژیم جعلی و سفاک اسراییل، به ایراد سخن پرداخت.

وی ادامه داد: رژیم جعلی صهیونیستی در عملیات غافلگیر کننده گروه های جهادی ضربه سختی از حماس خورد، اسرائیل که قدرت بازدارندگی خود را از دست داده سعی دارد با قتل عام کودکان و زنان بی‌گناه و نسل‌کُشی و قربانی کردن غیرنظامیان و ایجاد خشونت و ارعاب، شکست خود را جبران و ضعف خود را پنهان کند.

جانباز سال‌های دفاع مقدس، با گرامیداشت سالگرد شهادت، شهید مدافع حرم سردار عزت الله سلیمانی و هفته بسیج دانش آموزی، به لزوم بصیرت و شاخت دشمنان اشاره کرد گفت: سرعت نقشه های دشمنان برای براندازی  انقلاب اسلامی ایران آنقدر  زیاد  است که گاهی فرصت برای تبیین نیست.

وی، به نقش امامین انقلاب در رهبری و حرکت انقلاب اسلامی از حوادث گوناگون اظهار کرد: در همه حوادث  امامین انقلاب خطر را بیان و نقشه های دشمنان را خنثی کردند.

نوری، ادامه داد: حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس  و حماسه  آفرینی مدافعین حرم در عراق، سوریه و فلسطین، عزت و کرامت برای اسلام و انقلاب  اسلامی به ارمغان  آوردند.

وی، به نقش جهاد تبیین  اشاره کرد و گفت: باید از رسانه ها برای معرفی دشمنان استفاده کرد، امروز با همین ابزار به جنگ جوانان آمدند، با همین ابزار می خواهد بر جنایات رژیم  صهیونیستی سر پوش گذاشته  و جای شهید و جلاد را با هم عوض کنند.

نوری، فداکاری پدران و مادران شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: مادران و پدران شهدا در عرصه های مختلف پیروزی و اقتدار انقلاب اسلامی حق بزرگی دارند.

یادگار سالهای دفاع مقدس گفت: امروز با رهبری های امام خامنه ای مدظله العالی ایران اسلامی در اوج اقتدار، عزت، عظمت و بالندگی است و شیطان بزرگ آمریکا در حال افول و رژیم جعلی اسرییل شکست خورده و  خود را برای فرو پاشی و نابودی کامل مهیا می کند.

در آغاز این مراسم با شکوه، فرزند سردار شهید عزت الله سلیمانی با خیر مقدم گویی به حضار به ویژگی‌های والد معظم شهیدش پرداخت و گفت: تکلیف گرایی، ولایتمداری، اطاعت از ولایت فقیه از ویژگی های شاخص این شهیدبود.

رضا سلیمانی، به مسئله اول جهان، جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار بی رحمانه مردم غزه اشاره کرد و افزود:  در ۲۵ روز حماسه آفرینی جهادگران جبهه مقاومت در عملیات افتخار آفرین طوفان الاقصی، دشمن کودک کش صهیونیستی با شکست خفت بار در مقابله با گروه های جهادی جبهه مقاومت، با حمایت و کمک های همه جانبه شیطان بزرگ آمریکا و اروپا، برای جبران ، به صورت وحسیانه با بمب باران و موشک باران مناطق مسکونی و بیمارستان ها زنان و کودکان را مظلومانه به شهادت می رسانند.

نماز جماعت مغرب و عشا، تلاوت آیات نوراني قرآن مجید، مداحي، نوحه خوانی و سینه زنی،  از دیگر برنامه‌های این مراسم با شکوه بود.

 

مرور بخشی از زندگی سردار شهید عزت الله سلیمانی

 

سردار شهید عزت الله سلیمانی دوم فروردین ۱۳۴۹ در روستای مرغملک از توابع شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری متولد شد.

این شهید والامقام، از جمله یادگاران دوران دفاع مقدس در گردان تکاور حضرت امیر علیه السلام تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم علیه السلام سپاه استان چهارمحال و بختیاری و فرماندهان مستشاری ایران در سوریه بود که برای صیانت از اماکن مقدسه شیعه و جلوگیری از قتل‌عام مردم بی‌گناه عازم جبهه‌های مقاومت شد.

این شهید مدافع حرم، سال‌ها به‌ منظور برقراری امنیت مرزهای غرب کشور (کردستان) و مبارزه با منافقین، گروهک‌های دموکرات، کومله و پژاک، در مناطق عملیاتی کردستان حضور چشمگیر و مؤثری داشت و در نهایت در ۹ آبان ۱۳۹۴ حین مأموریت در سوریه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

تروریست‌ها و گروه‌های معارض سوریه ضمن انتشار گسترده خبر شهادت این پاسدار رشید اسلام، حلب را محل شهادت وی اعلام کردند.

سردار شهید عزت الله سلیمانی دومین شهید مدافع حرم چهارمحال و بختیاری است که در سال ۹۴ برای اولین‌بار به جبهه‌های مقاومت رفت و در دومین اعزام خود به شهادت رسید، این شهید هنگام شهادت ۴۵ سال داشت و دارای دو پسر به نام‌های رضا و مهدی بود.

وی تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی خود را در روستای مرغملک گذراند و سپس برای ادامه تحصیلات وارد هنرستان شمس‌آباد شد و در رشته کشاورزی ادامه تحصیل داد؛ پس از پایان جنگ، دو سال پایانی تحصیلات خود را به‌ صورت جهشی به اتمام رساند و وارد دانشگاه افسری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و فوق دیپلم خود را در رشته علوم نظامی گرفت.

شهید سلیمانی از اواخر دوران دفاع مقدس فعالیت‌های خود را از ثبت‌نام در بسیج مدرسه آغاز کرد و سپس دوره‌های آموزش با لودر را سپری کرد و به‌ واسطه همین مهارت وارد جبهه شد و پس از پایان جنگ نیز در فعالیت‎‌های فرهنگی و هنری مانند تئاتر نیز شرکت داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار