خبرهای داغ:
مهدی فرهنگ دوست*

چرا می‌گوییم مرگ بر آمریکا

شاهرود_ امروز دولت امریکا یک دولت استکباری، ظالم، ستمگر و جهانخوار است. جنایات و آدم کشی‌های دولت امریکا سال‌های اخیر در افغانستان و عراق و بوجود آوردن داعش و کمک تسلیحاتی به رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی امری آشکار است.
کد خبر: ۹۵۵۰۴۰۵
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

چرا می‌گوییم مرگ بر آمریکابه گزارش خبرنگار بسیج، اینکه [امام]فرمود هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بزنید، پشتش یک منطق محکم وجود دارد. آن منطق این است که اساس سیاست آمریکا بر افزون‌طلبی و دست‌اندازی است. (مقام معظم رهبری ۱۲/۸/۱۳۹۵)
برخی شعار‌ها وجود دارند که تنها یک روز پس از مطرح شدنشان از یاد‌ها می‌روند و در مقابل برخی شعار‌ها وجود دارند که سال‌های سال در اذهان ملت‌ها نقش می‌بندند و هرگز از زبان آن‌ها نمی‌افتند. نمونه این شعار‌ها که با وجود گذشت چند دهه همچنان در عمق جان امت اسلامی جای دارد و تا تحقق نهایی آن ادامه خواهد یافت، شعار «مرگ بر آمریکا» نزد ملت ایران و دیگر ملت‌های آزاده جهان است؛ شعاری که دشمنی و کینه توزی آمریکا علیه ملتی را به نمایش می‌گذارد که برای دوره‌های طولانی ثروت‌هایش را غارت کرده و نه فقط علیه آن، بلکه علیه تمام مردم دنیا مرتکب جنایت شده است. شعار مرگ بر آمریکا، در واقع، گویای اوج بیزاری مردم ایران و جهان از سیاست‌های آمریکاست.
مقام معظم رهبری می‌فرمایند: این شعارِ «مرگ بر آمریکا» به معنای [مرگ بر]ملّت آمریکا نیست. «مرگ بر آمریکا» یعنی مرگ بر سلطه‌گری، مرگ بر تجاوزگری، مرگ بر دست‌درازی به حقوق ملّتها؛ معنایش این است. یک حرکت روشنفکرانه، آگاهانه، انسانی و پُرمعنا و پُرمضمون را مردم با این شعار در همه جای کشور انجام داده اند. (۲۲/۱۱/۱۳۹۷)
روز ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» و روز بزرگ شعار «مرگ بر امریکا» است. سه رویداد مهم و تاریخی مرتبط با انقلاب اسلامی در سیزدهم آبان سال‌های مختلف شامل: تبعید حضرت امام خمینی از سوی رژیم طاغوت به ترکیه در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان به دستور شاه در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، سبب شد این روز تاریخی، در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز «دانش آموز» و «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شود؛ لذا مرگ بر آمریکا شعاری برگرفته از ذهنیت تاریخی ایرانی‌ها نسبت به رفتار‌های استکباری حاکمیت آمریکا بوده که تاکنون استمرار هم داشته است.
اگر بخواهیم در بین دولت‌های دنیا، مستکبر را پیدا کنیم، دچار مشکل نمی‌شویم. یعنی دولت امریکا - که امام به او لقب شیطان بزرگ دادند - در مقابل ندای حق طلبانه ملت ایران، مستکبر بود. استکباری که در زمان ما شکل گرفت، استکبار امریکایی بود. قبل از انقلاب هم، این طور بود. در دوران انقلاب و تا امروز هم همین طور است.
حقیقت این است که آمریکایی‌ها حرف‌های به ظاهر زیبایی می‌زنند، اما در عمل، مخالف آن رفتار می‌کنند. ژست‌های انسان دوستانه به خود می‌گیرند و خود را ناراحت از سرنوشت انسان‌ها و کشتارشان در جنگ‌ها نشان می‌دهند، بیشترین و بدترین جنایت‌ها، جنگ‌ها، کودتا‌ها، کشتار‌ها و ... را به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای مردم بسیاری از نقاط جهان و به ویژه ایرانی‌ها رقم زده اند.

در واقع «مرگ بر آمریکا» را کسی به ملت ایران یاد نداد. این شعار، زبان حال و حرف دل ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان بوده است.
این حکومت آمریکا که ادعای بزرگی و آقایی را در جهان دارد دستش به خون مظلومانی آغشته است که بدلیل سیاست‌های کثیف، ابعاد ظلم و جنایت آن کمتر به گوش جهانیان رسیده است. از حمله اتمی به دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن که به کشته شدن صد‌ها هزار نفر منجر گردید تا استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جنگ با ویتنام که هنوز می‌توان آثار آن در برخی از مردمان ویتنام که از عوارض سلاح‌های شیمیایی بکار گرفته شده در رنج هستند مشاهده کرد. این حکومت خونخوار در سابقه جنایت کارانه خود حمایت از رژیم مستبد را دارد که دستش به خون ایرانی‌ها آلوده است. حمایت همه جانبه از رژِم مستبد صدام در طول ۸ سال جنگ تحمیلی از واضحات تاریخی است که بر کسی پوشیده نیست. همچنین حمله بزدلانه به یک فروند هواپیمای مسافربری کشورمان که به کشته شدن مسافران بیگناه از جمله کودکان بی دفاع شد از جمله جنایت‌های این حکومت پلید به شمار می‌رود..
با نگاهی کوتاه به تاریخ انقلاب اسلامی، با موارد متعدد دشمنی‌های دولت ایالات متحده با ایران اسلامی قابل اشاره اند که تنها بخشی از جنایات ۶۰ ساله آمریکای جنایتکار علیه انقلاب اسلامی ایران را می‌توان عبارت دانست از؛
۱- تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملّت بزرگ ایران
۲- کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ علیه دولت ایران
۳- شهادت رساندن دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲،
۴- کشتار صد‌ها تن از مردم در قیام خونین ۱۵ خرداد - حمایت و تحکیم پایه‌های حکومت استبدادی پهلوی
۵- تاسیس ساواک در ایران و آموزش انواع شکنجه‌ها به ماُموران ساواک
۶- حمایت کشتار ملّت ایران توسط شاه تا آخرین لحظه حکومت شاه ملعون
۷- مصادره‌ی میلیون‌ها دلار و اموال ایران به بهانه‌های واهی
۸- ایجاد لانه جاسوسی به جای سفارت در ایران
۹- حمله نظامی به ایران در صحرای طبس
۱۰- عامل ایجاد کودتای نوژه
۱۱- حمایت از صدام حسین و رژیم بعث عراق و کمک‌های همه جانبه به این رژیم در ۸ سال دفاع مقدس
۱۲- نقش ویژه در لو دادن عملیات کربلا ۴ و شهید شدن ۱۷۵ شهید غواص
۱۳- حمایت از گروه‌های تروریستی، منافقین، جند الشیطان و ... که قاتلان ۱۷ هزار شهید ترور هستند.
۱۴- ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی و تقدیر از فرمانده این ناو
۱۵- چندین حمله به تاُسیسات و نیرو‌های ایرانی در دفاع مقدس و تامین سلاح‌های شیمیایی عراق علیه ایران
۱۶- حمله به کشتی‌ها و سکو‌های نفتی ایران
۱۷- اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران
۱۸- حمایت از حادثه کوی دانشگاه سال ۱۳۷۷ و فتنه ۱۳۸۸ برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران
۱۹- تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ایران و ساختن و پرداختن به هزاران فیلم، کتاب، کاریکاتور ضد اسلامی و ضد ایرانی
۲۰- فحاشی و تهمت‌های ناروا به ملّت ایران از جمله تروریست، یاغی، وحشی و ...
۲۱- تاسیس فرقه‌های ظاله از جمله وهابیت، بهاییت و ... و دامن زدن به اسلام آمریکایی
۲۲- تاُسیس گروه‌های تروریستی ازجمله داعش و حمایت از آنان به ویژه در مرز‌های ایران
۲۳- تهدید مستمر ایران به حمله نظامی
۲۴- مشارکت در ترور دانشمندان هسته‌ای و تلاش برای ایجاد خرابکاری در تجهیزات هسته‌ای کشور
این‌ها تنها بخشی از علت‌های سر دادن شعار مرگ بر آمریکا توسط ملت بزرگ ایران است که اکنون این عبارت از قالب شعار به یک عقیده و باور قلبی تبدیل شده است؛ و تا وقتی که فضای کشور، از ضدّیت با دولت متجاوز امریکا - به صورت تبیین شده - پُر باشد، امریکا قاعدتاً دیگر راهی به این کشور ندارد. نه میتوانند در سیاست این کشور دخالت کنند، نه به منابع اقتصادی این کشور تسلّط یابند و نه حضور فرهنگی در این جا داشته باشند. اگر بخواهند به این کشور برگردند، راهش این است که اوّل، این شعار را حذف کنند؛ دوم دشمنىِ ملت ایران با نظام سلطه و با سلطه‌گر و به طور مشخّص با امریکای مستکبر را از بین ببرند.
امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامید؛ چراکه می‌دانست این کشور یعنی کسانی که براین کشور حکومت می‌کنند، چگونه کشور‌های مختلف را به بازی می‌گیرد و دولت‌های منتخب و دموکرات آن را براندازی می‌کند. چراکه می‌دانست این کشور چگونه با استفاده از حربه اقتصادی به دنبال براندازی دولت‌هایی است که تسلیم خواسته هایش نمی‌شوند و مردم این کشور‌ها را علیه دولت خود تحریک می‌کند. اعترافات «جان برکنز» اقتصاددان آمریکایی دخیل در بسیاری از جنایت‌های آمریکا توضیح می‌دهد که این کشور چگونه از سازمان‌های مالی جهانی مانند بانک تجارت جهانی و صندوق بین‌المللی پول برای بازی با اقتصاد کشور‌ها با هدف تسلیم کردن آن‌ها در مقابل خود بهره می‌برد و با راه اندازی جنگ در دوره‌های مختلف جان میلیون‌ها انسان بیگناه را گرفته است.
با وجود آنکه بیش از ۲۵۰ سال از زمان تشکیل کشور آمریکا نمی‌گذرد، اما این کشور بیش از ۹۳ درصد از عمر خود یعنی ۲۲۲ سال را به جنگ‌های مختلف علیه دیگر کشور‌ها و اشغالگری در سراسر جهان سپری کرده است. بیش از ۱۰۰ جنگ و تجاوز که برخی از آن تا حد جنایت جنگی فاجعه آفرین بوده و این نشان می‌دهد که این کشور بر اساس فهرستی که در ذیل می‌آید، جنایتکارترین و متوحش‌ترین کشور در جهان است:
۱- نیرو‌های آمریکایی در سال ۱۸۳۳ به نیکاراگوئه و ۱۸۵۵ به اروگوئه و کانال پاناما حمله کردند و در سال ۱۸۸۸ وارد پرو شدند.
۲- سال ۱۸۴۶ و ۱۸۴۸ بخش‌هایی از سرزمین‌های مکزیک را اشغال و به آمریکا ملحق کردند که امروز با نام ایالت‌های تگزاس، کالیفرنیا و نیومکزیکو شناخته می‌شوند.
۳- سال ۱۸۷۳ نیرو‌های آمریکایی به کلمبیا حمله ور شدند و چند سال علیه این کشور عملیات نظامی انجام دادند.
۴- به ترتیب در سال‌های ۱۸۸۸، ۱۸۹۱ و ۱۸۹۴ وارد کشور‌های هایتی، شیلی و نیکاراگوئه برای دومین بار شدند و سال ۱۸۹۸ پس از محاصره کوبا خلیج گوانتانامو را اشغال و آن را به زندانی برای مسلمانان در شرایطی وحشیانه و غیرانسانی تبدیل کردند.
۵- این کشور از ۱۹۰۱ تا به امروز به دخالت نظامی، اشغالگری و دخالت در امور داخلی کشور‌های قاره آمریکا ادامه داده و چندین بار علیه کشور‌های نیکاراگوئه، کلمبیا، اروگوئه، پاناما، هندوراس، کوبا، ونزوئلا و... جنگ و یا کودتا کرده و برخی از این کشور‌ها را اشغال کرده است.
۶- سال ۱۹۱۱ انتفاضه مرمی علیه آمریکا در فلیپین را سرکوب و در سال ۱۹۱۲ علیه چین دخالت نظامی کرد.
۷- سال ۱۹۱۴ تفنگداران آمریکایی با انجام عملیات هلی برن وارد هایتی شدند و به بهانه بازگرداندن طلب خود بانک مرکزی این کشور را سرقت کردند.
۸- سال ۱۹۱۸ در جنگ جهانی اول مشارکت داشته و علیه روسیه دخالت نظامی انجام داد. سال ۱۹۲۲ نیز علیه ترکیه دخالت نظامی کرد و نیرو‌های آن وارد السالوادور شدند.
۹- سال ۱۹۲۴ علیه چین جنگ به راه انداخت و سال ۱۹۳۲ این کشور را اشغال کرد و سال ۱۹۴۵ و در پایان جنگ جهانی دوم با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن ۲۲۰ هزار نفر را به کام مرگ کشاند.
۱۰- در سال‌های ۱۹۴۷ و ۱۹۵۰ به یونان، فلیپین و پورتوریکو حمله و در جنگ میان دو کره شرکت کرد.
۱۱- همچنین سال ۱۹۵۲ با دخالت در ایران علیه دولت مصدق کودتا به راه انداخت و شاه پهلوی را به ایران بازگرداند.
۱۲- سال ۱۹۵۸ به لبنان حمله کرد و در سال ۱۹۶۱ نیرو‌های آمریکایی «خلیج خوک ها» در کوبا را اشغال کردند.
۱۳- سال ۱۹۶۲ جان کندی رئیس جمهور وقت آمریکا کوبا را از دریا و هوا محاصره کرد تا شوروی را به انتقال موشک‌های هسته‌ای اش از این جزیره مجبور کند.
۱۴- سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۸ با ارتکاب فجیع‌ترین جنایت نه فقظ ضد بشری بلکه علیه تمام گیاهان و حیوانات و استفاده از گاز‌های سمی جنگی را علیه ویتنام به راه انداخت که با وجود تمام این جنایت‌ها و استفاده از مدرن‌ترین تسلیحات شکستی تاریخی را متحمل شد
۱۵- سال ۱۹۷۰ به کامبوج حمله کرد و با براندازی «امیر سیهانوک» که در جنگ ویتنام اعلام بی طرفی کرده بود، حکومت در این کشور را به فردی ضعیف و تابع خود تحویل داد.
۱۶- سال ۱۹۷۳ ثبات شیلی را برهم زد و «سلوادور اللیندی» رئیس جمهور ضدآمریکایی آن را ترور و حکومتی دیکتاتوری و نظامی را در آنجا تشکیل داد
۱۷- ۱۹۸۰ دونالد ریگان قدرت را در دست گرفت و پروژه جنگ ستارگان را مطرح کرد و کمک‌های مالی و نظامی گسترده‌ای را از رژیم صهیونیستی به عمل آورد.
۱۸- سال ۱۹۵۱ موشک‌های خود را در اروپا مستقر کرد و ۱۹۸۳ علیه ایران عملیات نظامی انجام داد. سال ۱۹۸۸ به لیبی و هندوراس حمله کرد و سال ۱۹۸۹ هواپیمای مسافربری ایران را برفراز آب‌های خلیج‌فارس هدف قرار داد و ۲۹۰ سرنشین آن را به شهادت رساند.
۱۹- در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۹ به کشور‌های عراق، بوسنی، سومالی و سودان تجاوز نظامی کرد و با توسل به خشونت علیه غیرنظامیان، کشور سومالی را اشغال کرد.
۲۰- سال ۲۰۰۱ تحت حمایت ناتو به یوگوسلاوی حمله و طی ۷۸ روز بمباران مستمر موجب فروپاشی این کشور شد.
۲۱- سال ۲۰۰۱ به بهانه مقابله با سازمان القاعده به افغانستان حمله و آن را اشغال کرد، اما بعد‌ها مشخص شد که آمریکا خود این گروه تروریستی را تجهیز کرده است.
۲۲- سال ۲۰۰۳ بدون هیچ مجوزی از سازمان ملل عراق را اشغال کرد و سال ۲۰۱۱ پس از انقلاب مردم لیبی علیه قذافی و سرنگونی او، به این کشور تجاوز نظامی کرد.
۲۳- سال ۲۰۱۱ از گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه با هدف براندازی دولت قانونی این کشور حمایت کرد و سال ۲۰۱۴ در سقوط شهر موصل عراق به دست تروریست‌ها نقش اساسی را ایفا و تسلیحات مورد نیاز تروریست‌ها در این کشور را فراهم کرد.
۲۴- از سال ۲۰۱۵ تاکنون در جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن مشارکت داشته و سال ۲۰۱۸ رهبری تجاوز سه گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را برعهده داشت.
۲۵- سال‌های متمادی ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه جمهور اسلامی ایران وضع کرده و سال ۲۰۱۸ با خروج از توافق بین المللی هسته‌ای و تشدید تحریم‌ها درصدد شوراندن مردم علیه نظام جمهوری اسلامی و براندازی آن برآمد.
۲۶- سال ۲۰۱۹ با حمایت از کودتاچیان ونزوئلا برای اشغال این کشور اعلام آمادگی کرد و دونالد ترامپ آشکارا اعلام کرده است به دنبال استخراج و تصاحب نفت سوریه است.
۲۷- در جنایات رژیم صهیونیستی به غزه نیز شریک در جنایات این رژیم با کمک تسلیحاتی و ... می‌باشد.
امروزه با این حجم جنایات علیه بشریت مرگ بر آمریکا یک شعار سیاسی رایج در میان برخی احزاب، گروه‌های سیاسی- مذهبی و برخی کشور‌های دنیا است و مختص ایران نبوده و نیست. امروزه در سراسر دنیا بر علیه سیاست‌های استکباری آمریکا راهپیمایی ها، تجمعات و... برگزار می‌شود که در آن‌ها شعار مرگ بر آمریکا سر داده می‌شود، و این گونه اعتراض خود را به گوش مردم دنیا می‌رسانند؛ و حتی به جرئت می‌توان گفت بسیاری از مردم آمریکا نیز در این سیاست‌های تجاوزکارانه حاکمان آمریکا با آنان هم رأی و نظر نیستند، نمونه آن اعتراضات خود مردم آمریکا به این نوع سیاست‌ها است.
براین اساس نمی‌توان گفت که تمام این ملت‌ها اشتباه کرده اند و حق با آمریکا بوده و شعار «مرگ بر آمریکا» و «آمریکا شیطان بزرگ است» شعاری نادرست است؟! هرگز؛ چراکه تاریخ سیاه آن ننگی بر دامن بشریت است و دنیا جز با نابودی این رژیم متجاوز جنایتکار روی صلح و ثبات را نخواهد دید.

* کارشناس ارشد تحلیل سیاسی- مسئول سیاسی سپاه ناحیه شاهرود

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار