خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های راه و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان

همدان-مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های راه و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۰۲۱۹
|
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اینکه راه جزو سرمایه‌های عظیم ملی محسوب می‌شود، اظهار کرد: در استان همدان، در مجموع ۵ هزار و ۴۴۲ کيلومتر انواع راه وجود دارد که شامل  ۸۵ کيلومتر آزادراه، ۶۵۵ کيلومتر بزرگراه، ۲۱۰ کيلومتر راه اصلی، ۱۰۵۱ کيلومتر راه فرعی، ۲۷۶۲ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۵۹۷ کيلومتر راه خاکی و شوسه وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی تصریح کرد: رفع نقاط پرتصادف و حادثه‌خيز جاده‌ای، استفاده از علايم و تجهيزات ايمنی و ارتباطی نوين در بخش جاده‌ای، وضعيت مطلوب راه‌های شریانی و اصلی، تامين روشنایی، پوشش مناسب راه‌های استان به لحاظ کميت تابلو و علائم، مناسب بودن راهدارخانه‌ها، وجود ۴۲ مجتمع خدماتی و رفاهی و صدور مجوز احداث ۳۳ باب مجتمع جدید بین راهی استان و ايمن‌سازی مدارس حاشيه‌ها راه‌ها  از جمله این اقدامات است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: مناسب‌بودن پمپ بنزين‌ های بين‌راهی، پاسگاه‌هاي پليس راه، روکش و آسفالت اکثر راه‌های استان، انجام به موقع برفروبی و نمک‌پاشی در محورهای برف‌گير کوهستانی و...، مانيتورينگ راه‌ها و وصل اطلاعات آنلاین وضعیت راه‌ها، احداث پل‌های عابر پياده در سطح راه‌های استان، خط‌کشی مداوم راه‌ها، افزايش سرمايه‌گذاری در فناوری نوين، برخورداری از امکانات راهبردی و تعمير و نگهداری، کنترل ناوگان مسافری و باری نیز از جمله فعاليت‌های انجام شده در بخش راه و  حمل و نقل جاده‌ای، توسط این اداره است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان همدان برای سرمایه‌گذاری گفت: وجود سه کریدور مهم کشوری در استان، اماکن تاریخی، تفریحی، فرهنگی، تولید محصولات کشاورزی، معدنی و... موقعیت مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذار در استان را فراهم کرده است.

آهکی بیان کرد: همچنین افزايش جمعيت در شهرها سرمايه‌گذاری فوق العاده‌ای را درزمينه احداث تاسيسات و ارائه خدمات مي‌طلبد و ارائه خدمات نيازمند سرمايه‌گذاری کلان خواهد بود. اغلب شهرها علاوه بر جمعيت زياد، داراي حوزه نفوذ گسترده و به تبع آن بازار مصرف وسيعی است.

وی بیان کرد: بطور میانگین در سال حدود ۱۰ میلیون تن انواع کالا از طریق محورهای استان همدان جابه جا می‌شود و همچنین هر ساله نیز بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ عدد کارت هوشمند جدید برای ناوگان حمل و نقل عمومی صادر می شود و این به این معناست که سالی ۴۰۰ دستگاه ناوگان جدید به چرخه حمل ونقل استان همدان اضافه می شود و هر ناوگان نیز حداقل برای ۲ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

مدیر راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: در طی هفت ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۸۱۳ نفر مسافر در قالب ۲۱۷ هزار و ۲۷۹ سفر از استان همدان به اکثر نقاط کشور جابه جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد مسافر ۲۴ درصد و تعداد سفر ۱۱ درصد افزایش داشته است که نشانگر ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاری در بخش حمل ونقل عمومی مسافر استان همدان است.

*پدافند غیرعامل موجب کاهش اثرات حوادث طبیعی در حوزه راهداری می‌شود

وی گفت: راه و حمل و نقل جاده‌ای یکی از مهم‌ترین اجزاء اقتصاد هر کشوری محسوب می‌شود و به دلیل نقش زیربنایی، تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی دارد؛ این بخش در برگیرنده فعالیت‌هایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه‌های تولید، توزیع و حمل کالاهای اساسی و خدمات جریان دارد و بدون وجود راه و شبکه حمل و نقل جاده ای این مهم میسر نخواهد بود.

آهکی افزود: پدافند غیرعامل شامل مجموعه‌ای‌ از اصول و اقدامات پیشگیرانه است که با انجام آن‌ها (بدون‌ بهره‌گیری از جنگ‌افزارها) در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی، هم‌زمان با کاهش تلفات جانی، بتوان از واردشدن خسارات به تأسیسات حیاتی جلوگیری کرد و یا میزان خسارات را به حداقل ممکن رساند.

وی با اشاره  به بخشی از اقدامات این اداره در بحث پدافند غیرعامل گفت: تجهیز کردن تمامی راهداخانه های سطح استان به برق اضطراری، شناسایی و تعیین راه‌های جایگزین برای گردنه اسدآباد و...، شناسایی پل‌های مهم و مشخص کردن راه دسترسی جایگزین،تجهیز و آماده بکار بودن ماشین الات سنگین و نیمه سنگین راهداری،شناسایی نقاط مستعد وقوع سیل، کولاک و...، نصب و فعالیت ۱۱۹ سامانه نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان،تامین سوخت و ساخت مخازن سوخت اضطرای در راهدارخانه های مرکزی و...، تهیه پروژکتورهای سیار و... از جمله اقدامات این اداره کل در بحث پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار