هانی‌زاده در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد؛

«طوفان الاقصی» آغازی برای تغییر معادلات منطقه/ جهان و ملت‌ها در کنار ملت فلسطین/ آمریکا و اروپا نگران فروپاشی اسرائیل

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: تظاهراتی که در سطح جهان صورت گرفته و قطعنامه‌ای که روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل علیه اسرائیل برای پایان دادن به جنگ غزه تشریح شد، نشان می‌دهد که جهان و ملت‌ها در کنار ملت فلسطین، و آمریکا و اروپا در کنار اسرائیل قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۵۴۹۷۵۵
|
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی درخصوص نقش اروپا و آمریکا در حیات سیاسی رژیم جعلی اسرائیل گفت: حمایت همه جانبه آمریکا و اروپا از این رژیم غاصب، یک موضوع کاملاً استراتژیک و حیاتی است؛ شکست اسرائیل به معنای فروپاشی آمریکا و غرب خواهد بود.«طوفان الاقصی» آغازی برای تغییر معادلات منطقه/ جهان و ملت‌ها در کنار ملت فلسطین/ آمریکا و اروپا نگران فروپاشی اسرائیلوی افزود: براساس مقاله یکی از روزنامه‌نگاران آمریکایی، دولت آمریکا از سال ۱۹۵۴ تا ۲۰۱۴ معادل سه تریلیون دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی داشته است وقتی این پژوهشگر و روزنامه‌نگار آمریکایی درخصوص چرایی این مسئله از مقامات آمریکایی سوال کرده بود، پاسخ داده بودند که اگر اسرائیل نبود برای حضور در غرب آسیا می‌بایست ۱۵ تریلیون دلار هزینه می‌کردیم، ولی با وجود اسرائیل در منطقه این هزینه‌ها کاهش یافته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: این اعتراف مقامات آمریکایی نشان از اهمیتِ حضور اسرائیل در منطقه برای آمریکا و غرب دارد.

هانی‌زاده به حمایت آمریکا از رژیم جعلی اشاره کرد و گفت: بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» که از ویژگی‌های مهمی برخوردار است، زیرا در کمتر از ۸ ساعت ارتش رژیم صهیونیستی همه نیرو‌های ذخیره و احتیاط خود را فراخواند و این نشانه بارزی از ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مدیریت میدانی عملیات است، رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی سفر کرد و با حضور در اتاق جنگ اسرائیل، به نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی برای اقدامات جنایت کارانه در غزه چراغ سبز داد.

وی افزود: در طول ۱۰ روز گذشته با آشکار شدن آثار شکست در ارتش اسرائیل، تفنگ‌داران آمریکایی و نیرو‌های زبده دلتافورس آمریکا به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی اعزام شدند و در کنار ارتش صهیونیستی شب گذشته عملیاتی را در غزه انجام دادند که با هوشیاری نیرو‌های حماس با شکست مواجهه شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به شکست شب گذشته رژیم صهیونیستی در حمله به غزه گفت: ۳۰ تانک ارتش صهیونیستی در اطراف شمال غزه و بیت‌حانون منهدم شد؛ دولت و مقامات آمریکایی به شدت نگرانِ شکست رژیم جعلی اسرائیل در مقابل حماس و جهاد اسلامی هستند.

هانی‌زاده ادامه داد: ارتش اسرائیل، یک ارتش کلاسیک است که قادر به مدیریت جنگ شهری و خیابانی نیست، وحشت رژیم صهیونیستی از یک نبرد میدانی و شهری باعث شده تا پروسه ورود به غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی طولانی شود لذا نیرو‌های دلتافورس به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا وارد اراضی اشغالی شدند تا این عملیات زمینی را مدیریت کنند.

وی افزود: جنگ الان به یک جنگ غربی شرقی تبدیل شده است و از جنگ بین فلسطین و اسرائیل فراتر رفته است به همین دلیل روز‌های آینده روز‌های حساسی خواهد بود، اگر ارتش صهیونیستی و نیرو‌های زبده دلتافورس ورود زمینی به غزه کنند طبیعتا طرف‌های دیگر در منطقه ورود خواهند کرد و جنگ در منطقه و سطح جهان شعله‌ور خواهد شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد که در حال حاضر شرایط بحرانی است و خروجی جنگ زمینی غزه بسیار تعیین کننده خواهد بود، گفت: شکستی که ارتش اسرائیل در روز‌های اول بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» متحمل شد یک شکست غیرقابل ترمیم است و ثابت کرد که ارتش رژیم غاصب صهیونیستی یک ارتش قدرتمندی نیست.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: ارتش رژیم صهیونیستی بیشتر بمباران‌ها را در طول تاریخ طی ۲۰ روز گذشته انجام داد تا این شکست خود را جبران کند، ولی نتیجه معکوس داشت؛ تظاهراتی که در سطح جهان صورت گرفته و قطعنامه‌ای که روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل علیه اسرائیل برای پایان دادن به جنگ غزه تشریح شد، نشان می‌دهد که جهان و ملت‌ها در کنار ملت فلسطین، و آمریکا و اروپا در کنار اسرائیل قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار