شهردار تهران در مهم ترین جلسه شورای اسلامی تهران حضور نداشت!

جلسه شورای اسلامی استان تهران درخصوص مشکلات زیست محیطی آرادکوه با صرف ناهار به پایان رسید

هجدهمین جلسه شورای اسلامی استان تهران در شهرداری باقرشهر در حالی برگزار شد که شهردار تهران به عنوان متهم اصلی آلودگی های زیست محیطی و معضلات سر ریز به جنوب تهران در این جلسه حضور نداشت و انگشت اتهام تمام مشکلات به سوی شهرداری نشانه رفته بود.
کد خبر: ۹۵۴۹۵۲۲
|
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵

  هجدهمین جلسه شورای اسلامی استان تهران در شهرداری باقرشهر با حضور حدود شصت نفر از شهرداران، بخشداران، اعضای شورای شهر و جمعی دیگر از مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

 در این جلسه اکثر قریب به اتفاق مسئولان جنوب شهر تهران نسبت به مشکلات آلودگی هوا، مرکز دفن زباله آرادکوه، ترافیک حاصل از وجود آرامستان بهشت زهرا(س)، آلودگی صوتی نیروگاه برق و الودگی   پالایشگاه نفت تهران  ، صحبت کردند امادر این میان نامی از آلودگی های زیست محیطی کارخانه سیمان تهران به میان نیامد که یا از قلم افتاد و یا این واحد تولیدی کارخانه سبز و دوستدار محیط زیست شناخته شده است و یا...! اما

این جلسه جلسه محاکمه شهردار تهران نباشد

پس از انتقادات اینانلو رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد، همتی شهردار باقرشهر، پیرسرایی رئیس دادگستری   و کلهر شهردار کهریزک؛ نسبت به سرریز مشکلات تهران به جنوب استان، احمد خانی رئیس شورای اسلامی استان تهران با کنایه اظهار داشت: سعی کنید این جلسه جلسه محاکمه شهردار تهران نباشد.

رئیس شورای شهر حسن آباد با اشاره به اینکه بخش کهریزک و حسن آباد در گذشته سرزمین حاصلخیز و انبار گندم و محلی سرسبز برای تفریح و لذت بردن مردم بوده اما در سایه بی توجهی مسئولان و با اجرای سیاست های غیر اصولی و جانبدارانه شهرداری تهران به بهانه پیشرفت و آبادانی شهر تهران در چهار دهه اخیر حجم وسیعی از آلایندگی های زیست محیطی تولید شده در شهر تهران به سمت کهریزک سرازی شده و اکنون این منطقه  به مرکز دپوی زباله تبدیل شده است و محیط زیست و سکونت مردم محروم منطقه را تخریب کرده است. بوی تعفن زباله به گونه ای است که هنگام عبور از این منطقه باید نفس را در سینه حبس کنیم تا از اینجا عبور کنیم.

تخلیه 7000 تن زباله در آرادکوه   

رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد، از تخلیه روزانه 7000 تن زباله تولیدی مردم تهران در مجتمع آرادکوه خبر داد و گفت: علاوه بر تردد کامیون های حامل زباله باعث تخریب آسفالت و ریزش شیرابه نیز موجب لغزندگی جاده  و ایجاد تصادفات هنگام بارندگی می شود. همچنین نفوذ شیرابه به آب های زیرزمین چالش های بزرگی را رقم زده است.

رها سازی سگ های ولگرد  پلاک کوبی شده

رها سازی سگ های ولگرد و حتی پلاک کوبی شده از سوی خودروهای شهرداری تهران معضل دیگر مردم این منطقه است به طوری که تعداد سگ های ولگرد در حسن آباد از کل سگ های کشور بیشتر است. پسماندهای سنگبری ها، پسماندهای صنعتی و بیمارستانی، اینجا را به محل زباله های هسته ای تبدیل کرده است.  ایجاد کارگاه های غیر مجاز تفکیک ضایعات و اسکان و اشتغال حجم قابل توجهی از اتباع در این منطقه از دیگر معضلات این شهر است.

انتقال 15000 زندانی از تهران به فشافویه

اینانلو در بحش دیگری از سخنان خود تبدیل زندان قصر به باغ موزه و انتقال 1500 زندانی این ندامتگاه به فشافویه را ظلم مضاعف شهرداری تهران به مردم مظلوم جنوب تهران دانست و گفت: این زندان سیستم تصفیه فاضلاب ندارد و 40 لیتر بر ثانیه آب شهر حسن اباد در زندان فشافویه مصرف می شود.

 

مدیریت شهر تهران پنجه صورت مردم جنوب شهر می کشد

مرتضی همتی، شهردار باقرشهر نیز در سخنانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی   انقلاب پابرهنگان بود، اظهار کرد: قرار بود ما در خدمت مردم مظلوم و مستضعف باشیم قرار نبود طبقه پایین جامعه زیر فشار مشکلات قشر بالای جامعه له شود.

وی افزود: مجموعه شهر تهران هیچ سودی برای مردم باقرشهر ندارد. و عمده مسائل آنها گریبانگیر مردم جنوب تهران است. مدیریت شهری تهران پنچه به صورت مردم اینجا می کشد. تمام آلایندگی های پالایشگاه حتی به تهران هم نمی رود و در بخش کهریزک می چرخد اما درآمدهای عایدی و ارزش افزوده آن در جای دیگری هزینه  می شود 78 درصد در آمد ارزش افزوده به تهران می رسد که از این مقدار 5/12 درصد به شهرستان ری و یک درصد به باقرشهر می رسد.

همتی افزود: از سرسبزی و ثروت های انبوه ری، فقط دود و ترافیک و فاضلاب، آلایندگی و کثافات آن به ما می رسد.

نگهداری آسفالت این منطقه یکی از تعهدات شهرداری تهران است اما شهرداری از 20 سال پیش به تعهدات خود عمل نکرده است.

آنچه خوبان همه یکجا دارند ما اصلا نداریم. آلودگی صوتی نیروگاه برق ری با   موتور جت، الودگی خاک، الودگی منابع آب زیرزمینی و... مردم این شهر را آزار می دهد.

  شیرابه زباله موجب کوری برخی شهروندان شده است

پیرسرایی رئیس دادگستری بخش کهریزک نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: مجموعه آرادکوه یک مقیاس و ظرفیتی دارد اما با وجود این محدودیت توسعه پیدا می کند و اراضی زیادی را تصرف کرده است و ما به جد با این موضوع مخالف هستیم. وی اظهار داشت: آلودگی آب؛ خاک و هوا و منابع زیر زمینی و تصرف اراضی تعداد زیادی پرونده قضایی در این حوزه ایجاد کرده است.

پیرسرایی گفت: انتشار شیرابه های زباله از کامیون های حمل زباله در خیابان های این مسیر موجب لغزندگی جاده و تصادفات بسیاری در این محور شده و هنگام بارندگی پاشیدن آب های سطحی جاده که آلوده به شیرابه است به صورت رهگذران موجب بروز عفونت چشمی و حتی در مواردی کوری شهروندان شده است.

90 درصد مراکز جمع اوری ضایعات اتباع هستند

رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک از فعالیت بیش  از 1000 کارگاه جمع آوری و تفکیک زباله در شهرهای اطراف این منطقه خبر داد و گفت: اتباع بیگانه به صورت نامتعارف در این محدوده اسکان پیداکرده اند و 90 درصد از پرسنل مراکز بازیافت اتباع هستند.

 این مراکز تحت تاثیر وجود آرادکوه ایجاد شده و پرونده های سرقت و حقوقی و جزایی پیامدهای این موضوع است. همچنین اقدامات و تعهدات عمرانی شهرداری تهران در این محدوده ناقص اجرا شده سگ های ولگرد پلاک کوبی شده در این منطقه رها می شود که چندین مورد پرونده در مورد گزیدگی کودکان و شهروندان در حوزه قضایی تشکیل شده است.

این جلسه در حالی با صرف ناهار به پایان رسید  که پیش از این چندین فرماندار، بخشدار، اعضای شورای شهر و شهرداران مختلف درخصوص مطالب مطرح شده هشدار داده و پیگیری کرده بودند اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

ایرانی ها رسمی دارند به نام «نان و نمک»؛  امیدواریم مسئولانی که دستشان به جایی می رسد و کاری می توانند انجام دهند به حرمت نان و نمکی از مردم این شهر نوش جان کردند این خواسته به حق مردم جنوب تهران را به سرانجام برسانند. در غیر این صورت چند سال دیگر هم فرزند ما یا نوه های ما باز هم در مورد گردهمایی و جلسه مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در مورد جلسات بی حاصل رفع مشکلات زیست محیطی گزارش خواهند نوشت !!!

 

 

 

  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار