کارشناس مسائل سیاسی

قدرت بازدارندگی و هیمنه رژیم صهیونیستی از بین رفته است/ مقاومت تاثیرگذارترین روش در برابر صهیونیست‌هاست

کارشناس مسائل سیاسی گفت: عملیات «طوفان الاقصی» قدرت بازدارندگی، ابهت و هیمنه رژیم صهیونیستی را از بین برد.
کد خبر: ۹۵۴۸۹۸۴
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

جواد یاری استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت دولت آمریکا از این اقدامات گفت: عملیات «طوفان الاقصی» و شکست سنگینی که رژیم  صهیونیستی متحمل شد، نشان داد این این رژیم اشغالگر دیگر قدرت بازدارندگی ندارد.

وی به حمایت آمریکا و اروپا از این رژیم اشغالگر اشاره کرد و گفت: آمریکا با دو هدف وارد حمایت از رژیم اشغالگر فلسطین شده است یکی اینکه به رژیم صهیونیستی در مقابل شکست سنگینی که متحمل شده این روحیه را بدهد که ما در کنارتان هستیم و از موج مهاجرت ساکنین شهرک‌های صهیونیستی بکاهد.

یاری ادامه داد: پس از عملیات «طوفان الاقصی» شاهد افزایش موج مهاجرت نیروهای اسرائیلی از سرزمین‌های اشغالی هستیم و احتمال اینکه طی ماه‌های آینده به واسطه مهاجرت نیمی از جمعیت شهرک‌های صهیونیست نشین، مشکلات اقتصادی برای رژیم صهیونیستی ایجاد شود، دور از ذهن نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: هدف دوم آمریکا، ارسال پیام به منطقه است که کشورهای منطقه تصور نکنند که می‌توانند در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند چراکه دولت آمریکا پشت سر این رژیم غاصب قرار دارد.

یاری با تاکید بر اینکه به رغم تمامی حمایت‌های آمریکا و اروپا، رژیم غاصب صهیونیستی کارش تمام است، گفت: این رژیم دارای اختلافات و مشکلات چند لایه است و عملیات «طوفان الاقصی» قدرت بازدارندگی، ابهت و هیمنه رژیم صهیونیستی را از بین برد.

وی افزود: 75 سال سازشِ کشورهای عربی و همسایگان از باب تسلیم شدن ناشی از این توهم بود که، قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی بالاست ولی اراده مردم منطقه و فلسطین نشان داد که این رژیم غاصب به شدت آسیب‌پذیر است.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: آینده رژیم صهیونیستی با فروپاشی گره خورده است چراکه در چارچوب سنت‌های الهی که خداوند وعده پیروزی و نابودی جبهه ظلم و باطل را داده است، این مهم محقق خواهد شد.

یاری ادامه داد: در 45 سال گذشته و قبل از انقلاب رژیم اشغالگر فلسطین این توان را داشت که کل ارتش‌های عربی را شکست دهد کما اینکه در سه جنگ بزرگ و اصلی طعم شکست را به اعراب چشاند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی که مبارزه به سمت ناسیونالیستی سوق پیدا کرد و مبتنی بر اسلام ناب و شیعی شد، تاکنون نزدیک 15 جنگ را رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه شروع کردند که در این مدت به رهبری امامین انقلاب تمامی موارد با شکست جبهه کفر مواجه شد.

وی افزود: فضایی که برای رژیم غاصب متصور است اینکه توان بازدارندگی و هیمنه این رژیم شکسته شده است و برای جبران این شکست غیرقابل ترمیم خود جنایات عجیبی در غزه انجام دادند تا این مسئله مهم در حاشیه قرار بگیرد ولی باز به ضررشان تمام شد و حیثیت‌ این رژیم اشغالگر در جوامع جهانی از دست رفت.

یاری با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در چنین فضایی که در محاصره میدان محور مقاومت قرار گفته و افکار عمومی علیه آن در حال شورش است، محکوم به فروپاشی است، گفت: با جنایات این رژیم، مشروعیت دفاع برای جبهه مقاومت ایجاد شده است؛ رژیم اسرائیل نمی‌تواند وارد غزه شود چراکه 600 کیلومتر تونل ماشین‌رو این امکان را نمی‌دهد که با سربازانی که برای معاف شدن از سربازی به پای خود شلیک می‌کنند وارد این تونل‌ها شوند، از سوی دیگر مقاومت محور حماس و جبهه مقاومت و مردم غزه، یک راه بیشتر برای این رژیم غاصب نمی‌گذارد و آن تسلیم، سازش، امتیاز دادن و آزاد کردن 6 هزار اسیر فلسطینی و مبادله با 300 اسیر اسرائیلی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه محور مقاومت در مقابل جنایات رژیم غاصب صهیونیستی خواهد ایستاد، خاطرنشان کرد: آمریکا و هم پیمانانش می‌دانند که اگر ایران بخواهد مستقیم وارد عرصه جنگ شود، روسیه و چین هم به نفع ایران وارد خواهند شد که ضرر بسیار وحشتناکی در حوزه تجارت و انرژی برای غرب رقم خواهد خورد و اروپا را به شرایط جنگ جهانی دوم می‌برد؛ لذا به شدت واههمه دارند، نهایت طی روزهای آینده اسرائیل بایستی دست از جنایات خود بردارد وگرنه محور مقاومت ورود خواهد کرد و فروپاشی رژیم اشغالگر رقم خواهد خورد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار